Так – «Таємничим» ТехКемпам

14-15 листопада у Києві, незважаючи на вже традиційні провокації, успішно пройшла конференція NGO Tech Forum Kyiv. Цього разу місцем для проведення форуму було обрано саме посольство США в Україні – ...

техкемп

Громадський Простір

14-15 листопада у Києві, незважаючи на вже традиційні провокації, успішно пройшла конференція NGO Tech Forum Kyiv. Цього разу місцем для проведення форуму було обрано саме посольство США в Україні – надійна територія, яку провокатори навряд чи змогли б «замінувати» чи «захопити» як, наприклад, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу та Донецький Фонд “Ізоляція”.

Як відомо, ТехКемп уже відбувається вшосте, не зважаючи на спроби його зриву в Івано-Франківську та Донецьку. Цього разу провокатори і їхні “натхненники” змінили стиль, стали більш медійними, відкрито виступили із заготовленим спічем, в який умудрились закаламбурити все й одразу – ледь не військове тренування, загрозу “арабських” українських весен, наступ гомосексуалістів та навіть проявили неабияку небайдужість до проблем міжнародних відносин (прослушка).

А тепер про здорові реалії… Сама конференція включала кілька інтерактивних тренінгових сесій, де розглядались та обговорювались цікаві можливості та технології для розвитку НУО, вирішення соціальних проблем.

«Від онлайнового до офлайнового залучення»

Тренер сесії Кара Андраде – представниця «Ашока Інновейторз», Глобальної асоціації світових лідерів у соціальному підприємництві. Кара працює в Центральній Америці, координуючи HablaCentro – організацію та технологічну платформу, яка дозволяє користувачам відправляти й отримувати інформацію за допомогою текстових повідомлень (через звичайні телефони, лише 10% населення у Гватемалі володіє смартфонами), де вони паралельно розміщуються на місцевих веб-сайтах У Гватемалі, Гондурасі, Сальвадорі, Коста-Ріці й Венесуелі. Кара, яка має 10 років досвіду в НУО, розповіла про те, як конкретні проблеми підштовхнули звичайних журналістів до створення за допомогою простих безкоштовних веб-технологій платформи, де кожен міг легко і самостійно розказати свою історію та залучити однодумців.

 

«Розробка ігор, які сприяють соціальним змінам»

Тренер сесії – Гліб Бундін – «технічний чарівник» DoSomething.org, найбільшої некомерційної організації, яка працює з підлітками та ініціює соціальні зміни. Спільнота DoSomething.org налічує понад 2.35 млн. учасників ( більше 400 тис. прихильників у фейсбуці) та проводить кампанії, що стимулюють молодь займатися соціально важливими справами.

Завдяки цій організації молоді люди через ігри намагаються зрозуміти та долучитися до таких проблем, як жорстоке поводження із тваринами, бездомність, рак, залякування, проблеми довкілля чи підліткова вагітність (наприклад, учасниками смс-гри PregnancyText, мета якої запобігти підлітковій вагітності, у 2013 стали більше 126 тис. молодих людей у США).

У світі популярними ініціативами, де через гру здійснюються якісь соціальні зміни, є: gamesforchange.org, freerice.com, urgentevoke.com, playspent.org.

«Хмарний краудфандинг»

Тренер сесії – Вадим Георгієнко – Голова Ради міжнародного фонду взаємодопомоги та соціального інвестування, лідер команди розробників онлайнової платформи Доброчин (Доброчин 2.0. «Біржа» www.dobrochin.org і Доброчин 2.5 «Партнерство» www.dobrochyn.org).

В Україні громадські організації та соціальні підприємці лише починають застосовувати нові технології для реалізації соціальних проектів, десь непогано, десь дуже добре. Та іноді їхні ідеї лишаються на рівні ідей. Або втілюються занадто швидко (короткостроковий ефект), без врахування того, як швидко технології мають властивість змінюватись і застарівати. І через це їхні проекти/продукти не мають можливості логічно трансформуватись та підлаштовуватись під нові потреби часу та аудиторій. Не враховується і такий момент – тримати себе курсі вже реалізованого, вникати в контекст подій, серфити та рефрешити стан речей у тій сфері, якою ти займаєшся, щоб уникати “відкривання америк”.

Відсутність культури партнерства, і що гірше, брак взаємодії однодумців понижує шанси всіх і кожного зокрема на той імпакт (вплив), ради якого всі так завзято і важко працюють у громадській сфері. Зокрема, успіх втілення концепції нової інфраструктури третього сектору, яка передбачає інтегрований збір коштів для НУО, але трохи в іншому перспективному плані, залежить не тільки від технологій та везіння з айті-командою. Ключове: зацікавлена дія кожного – спільна зміна. Якщо не змінювати весь світ (за мир у всьому світі), то хоч робити кроки для того, аби комфортніше почуватись у своєму довкіллі. Якщо говорити мовою прагматичною, проект має на меті перетворювати мешканця – в соціального інвестора.

«Сервіси Google як універсальний інструмент НУО-комунікацій»

Тренер сесії – Володимир Іванов – громадський експерт, програмний менеджер Девелоперської програми України, асоційованої з Google. У 2010 році Володимир Іванов заснував першу в Україні Девелоперську групу Google – GDG Kyiv-Center. Українська GDG-спільнота активно розвивається і зареєстрована вже в 12 містах країни. Українські групи стали активним складником глобальної GDG-спільноти, що постійно взаємодіє з колегами по всьому світу.

Використовуючи сервіси Google (Gmail, Chrome, Android, Google docs, Google+, Google Hangouts, YouTube, “секретар” Google Now та багато інших) НУО можуть легко створювати та підтримувати гнучкі, ефективні, безпечні та безкоштовні системи комунікації.

Особливо корисною для громадських організацій може стати соціальна мережа Google+. За словами Володимира Іванова, Google+ – це мережа ідей, тоді як Facebook – мережа людей. Хоча звісно для ефективної роботи потрібно почати користуватися, пробувати, налаштовувати – це забирає певний час, але може дати нові можливості. Однією з успішних НУО-практик з використання сервісів Google є мережа UKRAINE SOCIAL COMMUNITY (більше 13 тис. плюсів), яка організовує відео-конференції, прямі ефіри на різні соціальні теми, зі спікерами в різних куточках світу, паралельно навчаючи веб-технологіям та можливостям безкоштовних онлайн-інструментів.

Презентувались також можливості та успішні практики застосування мобільних телефонів, смс-розсилок, меппінг-технології для краудсорсингу та громадської діяльності.

Ось і вся таємниця… А тепер всі разом чекаймо на революцію) не погано було б для початку – революцію здорового глузду.

Довідково:

«ТехКемпи» проводяться з метою підвищення технологічного і цифрового потенціалу організацій громадянського суспільства. Місія ТехКемпу – формування стійкого руху до контактів і співробітництва між представниками громадянського суспільства і технологічними експертами з метою розв’язання суспільних проблем.


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

"Якщо не працювати з культурою, то є сусідні держави, які б хотіли з нею попрацювати" — Яна Бойцова

Юлія Соловйова: мотивацією має бути бажання жити під синьо-жовтим стягом

Олександра Матвійчук: громадяни, які усвідомлюють свою роль — величезна рушійна сила

Юлія Євпак: еліта — завжди актив, вона та, хто рятує країну, коли зле

Волонтер Михайло Шелеп: менші збори в меншому колі людей — ефективніші

Ініціативи Степаня: залучаємо можливості, які дають поштовх діяти та змінювати життя молоді на краще