У чому амбітність нового Плану дій Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд»?

“Партнерство “Відкритий Уряд” – багатостороння міжнародна ініціатива, покликана об’єднати зусилля урядів та громадянського суспільства для творення позитивних змін у житті громадян. 4 лютого у ...

33116018918_75788552e2_k

Громадський Простір

“Партнерство “Відкритий Уряд” – багатостороння міжнародна ініціатива, покликана об’єднати зусилля урядів та громадянського суспільства для творення позитивних змін у житті громадян. 


4 лютого у приміщенні Громадського ресторану Urban Space 500 відбулася презентація четвертого Плану дій із впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» на 2018-2020 роки, на якій представники державних органів розповіли про нові пріоритети, передбачені ініціативою.  Активісти громадянського суспільства мали змогу дізнатися, як саме вони можуть долучитися до впровадження Плану дій та про конкретні завдання і заходи, закладені в нього. 

Сергій Дехтяренко, заступник Державного секретаря Кабінету Міністрів України, у вступному слові відзначив: “Відкритість та прозорість роботи – один з пріоритетів уряду Володимира Гройсмана. У межах Ініціативи уряд вже неодноразово ламав стереотипи відносин влади та громадськості, зокрема, вперше запроваджено обговорення ініціатив у форматі Світового кафе, а також за допомогою інтернет-ресурсів. Почали закріплювати партнерську програму у планах дій уряду“. 

46077768365_0bfafaa29d_z

Новацією Плану дій є те, що він вперше розроблявся в контексті Цілей сталого розвитку. Наскільки він буде успішним – залежить від усіх учасників процесу, тому закликаю представників громадянського суспільства звертати увагу представників органів виконавчої влади на їхню роботу і нагадувати про взяті зобов’язання“, – закликав Сергій Дехтяренко.

Олеся Архипська, менеджерка проектів громадської організації “Разом проти корупції”, співголова Координаційної ради з питань впровадження в Україні Ініціативи “Партнерство “Відкритий Уряд”, зокрема, відзначила: “Тим і гарна ця ініціатива, що вона мусить нам дозволити змінювати формат взаємодії влади і громадянського суспільства. 

Насправді, на жаль, ще є брак – брак цієї взаємодії. У нас є тематичні робочі групи, які створені за стратегічними напрямами в межах Ініціативи. На жаль, вони ще трошки “кульгають”, є Координаційна рада, яка має свої функції і хотілося б більше проактивної позиції, більше контактів, більше взаємодії, особливо неформальної. Ось такий відкритий простір для спілкування – це найголовніше

Чому вирішили презентувати План дій? Це вже четвертий План дій, який ми реалізуємо в межах Ініціативи “Партнерство “Відкритий Уряд”. Найцікавіше, що за оцінками громадського середовища, незалежного моніторингового комітету міжнародної ініціативи, – коефіцієнт впливовості і реалізації попередніх трьох планів дій становить (вдумайтеся!) – понад 90%. Саме цей формат ініціативи дозволяє постійно тримати руку на пульсі і ми як громадянське суспільство, є, з однієї сторони, партнером, з іншої – ми є монітори, які бажають, щоб кожен захід був втілений. І це умови цієї ініціативи”. 

46267347674_da0b444704_z

“Є ще один виклик – ми відчуваємо брак інформації про цю ініціативу на рівні регіонів (у Києві вона знана), на рівні органів місцевого самоврядування, громад – це надзвичайно потужний виклик“, – підсумувала Олеся Архипська. 

Довідково: Після приєднання до Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» у 2011 році Україна досягла значного прогресу у забезпеченні прозорості, ефективності та підзвітності управління перед громадянами. Перший План дій ПВУ в Україні на 2012-2013 роки був виконаний на 90%, а виконання другого на 2014-2015 роки сягає 83%.

Національна платформа електронних закупівель ProZorroІніціатива прозорості видобувних галузей, яка забезпечує перевірку інформації про кінцевих бенефіціарів, законодавство щодо відкритих даних для забезпечення доступу до публічної інформації, система електронного декларування статків – ось лише деякі з відомих прикладів, які мали трансформаційний вплив на перебіг реформ в Україні. (Джерело)

 

46267330314_7e0df83218_k

У своєму виступі Блерта Чела, заступниця директора ПРООН в Україні, відзначила: “Україна є однією з країн, яка долучилася до “Партнерства “Відкритий Уряд”, і її приклади, такі як Prozorro, Відкритий Парламент, електронні декларації, відкриті дані є вражаючими і це дає приклад відкритості та прозорості. Очевидно, що просто бути більш прозорими та відкритими – не достатньо для покращення життя людей, тож ще багато потрібно зробити для країни. Спочатку ми маємо почути громадян – чого вони хочуть, і не тільки в Києві, але й мешканців всієї країни, аби зрозуміти, у чому полягають головні пріоритети. Я справді в захваті від того, що цей План дій був спільно розроблений із представниками громадянського суспільства та урядом, щоб визначити ключові пріоритети”.

46267346094_634b7be3d1_z

Вперше новий План дій із впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» (ПВУ) у 2018-2020 роках узгоджено з Цілями сталого розвитку. 60 000 людей у 12 областях долучилися до вибору пріоритетів нового Плану дій завдяки публічним консультаціям, які організувала Мережа хабів України“, – підкреслила Блерта Чела.

Громадські організації-хаби, які підтримуються ПРООН, організували 20 заходів у 12 областях, охопивши понад 800 учасників та учасниць, та майже 60 тисяч людей через ЗМІ. Метою цих широкомасштабних консультацій було залучити громадян до вибору основних пріоритетів Плану дій ПВУ на 2018-2020 роки, пояснити, як саме громадські активісти можуть посприяти впровадженню новоприйнятих зобов’язань.

Як саме пріоритети Плану дій на 2018-2020 роки узгоджені з Цілями сталого розвитку (ЦСР)? Відкриття Національного репозитарію академічних текстів пов’язане з ЦСР 4 (Якісна освіта), забезпечення доступу громадян до екологічної інформації – з ЦСР 11 (Сталий розвиток міст та спільнот), електронне впровадження Ініціативи прозорості видобувних галузей з ЦСР 9 (Інновації та інфраструктура), створення он-лайн платформи для взаємодії органів виконавчої влади з інститутами громадянського суспільства – з  ЦСР 16 (Мир та справедливість). Таким чином, новий План дій також сприятиме впровадженню Порядку денного до 2030 року – шляхом підвищення ефективності та прозорості демократичного врядування в Україні“, – за даними ПРООН в Україні.

32050141637_fae0308548_k

Партнерство «Відкритий Уряд» – це не лише зобов’язання влади, це зобовязання до партнерства і органів влади, і громадянського суспільства – не тільки запланувати, сказати, що ви це маєте зробити, а й виконати спільно. Тому маємо говорити про спільну відповідальність“, - зауважила Наталя Окша, заступниця директора Департаменту інформації та комунікацій з громадськістю, завідуюча відділом сприяння розвитку громадянського суспільства Секретаріату Кабінету Міністрів України.

46267332574_a5fc071da9_z 

Пропонуємо до Вашої уваги перелік заходів, закладених у План дій із впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» на 2018-2020 роки: 


  •  Створення єдиної онлайн-платформи для взаємодії органів виконавчої  влади з інститутами громадянського суспільства Заплановано:  створення он-лайн платформи як зручного інструменту для організації комунікації між органами виконавчої влади та інститутами громадянського суспільства за принципом “єдиного вікна”
  • Розробка концепції механізму верифікації інформації про кінцевих бенефіціарних власників
    Заплановано: 
    - удосконалення програмного забезпечення Реєстру з метою диференціації інформації про засновника та кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи
    - підготовка пропозицій щодо механізму перевірки достовірності інформації про бенефіціарних власників, що міститься у Реєстрі
  • Впровадження відкритих стандартів роботи системи електронних торгів з реалізації арештованого майна
    Заплановано: 
    - удосконалення Порядку реалізації арештованого майна за результатами моніторингу та оцінки
    - підготовка технічного завдання для удосконалення системи електронних торгів з реалізації арештованого майна
    - удосконалення системи електронних торгів з реалізації арештованого майна
  • Впровадження електронних процедур проведення конкурсів з надання фінансової підтримки для виконання (реалізації) інститутами громадянського суспільства програм (проектів, заходів) 
  • Заплановано:
    - розроблення та введення в експлуатацію онлайн-платформи для проведення конкурсів
    - внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 р. № 1049
  • Забезпечення учасників освітнього процесу сучасними електронними освітніми ресурсами і сервісами
    Заплановано: 
    - змістове наповнення Національної освітньої електронної платформи
    - введення в дію експериментальної версії платформи
    - забезпечення належного функціонування усіх модулів Національної освітньої електронної платформи
  • Забезпечення можливості проведення онлайн-перевірки документів про освіту
    Заплановано: 
    - створення зручного онлайн-сервісу перевірки документів про освіту. З його допомогою особи, перевіряючи достовірність документів про освіту (зазначивши ПІБ власника, серію, номер та тип документа про освіту), матимуть змогу отримати на обрану ними адресу електронної пошти електронну виписку (з накладеним кваліфікованим електронним підписом) про такі документи про освіту
  • Забезпечення вільного доступу користувачів до Національного репозитарію академічних текстів
    Заплановано: 
    - формування технічного завдання на створення Національного репозитарію академічних текстів
    - розроблення та реалізація технічного проекту із створення Національного репозитарію академічних текстів
    - введення в експлуатацію пускового комплексу Національного репозитарію академічних текстів (перша черга)
    - створення системи локальних репозитаріїв
    - формування екосистеми інструментів підтримки академічної доброчесності
  • Запровадження пріоритетних електронних послуг: запровадження надання пріоритетних послуг в електронній формі
    Заплановано: +50 нових електронних послуг; Нові категорії послуг; Популяризація е-послуг; Єдине джерело всіх електронних послуг для населення і бізнесу – Урядовий портал kmu.gov.ua; Впровадження послуги Е-малятко: 9-в-1 
  • Запровадження пріоритетних електронних послуг: запровадження єдиного веб-порталу електронного урядування
    Заплановано: 
    - Побудова КСЗІ на Портал
    - Впровадження Порталу в промислову експлуатацію
    - Автоматизація процесів моніторингу виконання планів ЦОВВ
    - Інтеграція до Порталу баз користувачів ЦОВВ
    - Підключення до Порталу 1000 користувачів
  • Запровадження пріоритетних електронних послуг: запровадження на Єдиному державному порталі адміністративних послуг сервісу “За життєвими ситуаціями”
    Заплановано: 
    - запровадження на Єдиному державному порталі адміністративних послуг сервісу, “За життєвими ситуаціями”, орієнтованого на клієнта
  • Розроблення інтерактивного навчального курсу з питань протидії корупції та забезпечення доброчесності для державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування
    Заплановано: 
    - розроблення інтерактивного навчального курсу з питань протидії корупції та забезпечення доброчесності на принципах змішаного навчання
    - створення електронної системи оцінювання рівня знань антикорупційного законодавства, антикорупційної політики та відповідних стандартів
  • Підвищення прозорості та ефективності державного контролю у сфері публічних закупівель
    Заплановано: Мета – підвищення ефективності громадського контролю в сфері закупівель; оперативність реагування на виявлені порушення та  сприяння їх вчасному усуненню; прозорість здійснення оплати за договорами про закупівлю, для вчасного виявлення та попередження порушень або зловживань при проведенні процедур закупівель.
  • Забезпечення переходу на електронне впровадження Ініціативи прозорості видобувних галузей з розкриттям даних у режимі он-лайн
    Заплановано: 
    - проведення техніко-економічної оцінки проекту;
    - визначення вимог до онлайн-платформи для розкриття даних видобувних галузей;
    - розроблення онлайн-платформи для розкриття даних видобувних галузей.
  • Впровадження міжнародних стандартів з розкриття інформації Ініціативи із забезпечення прозорості будівництва (CoST) на базі Мінінфраструктури та оприлюднення розкритої інформації на публічному порталі інфраструктурних даних
    Заплановано: 
    - створення інтегрованого набору програмних продуктів для розробки та розгортання повнофункціональної системи управління всіма процесами будівельних робіт через ряд взаємопов’язаних систем на базі єдиної геоінформаційної системи ( ГІС), що дозволяє користувачам розгортати функціональність у тому місці, де вона потрібна та відкрити інформацію для громадськості в реальному часі (on-line)
    - збільшення переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, розпорядником яких є Мінінфраструктури та підзвітні йому центральні органи виконавчої влади, в рамках процесу погодження змін до постанови Кабінету Міністрів України  від 21 жовтня 2015 р. N 835
  • Забезпечення надання громадянам вільного доступу до екологічної інформації, яку отримують органи державної влади у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, із застосуванням новітніх  ІТ- технологій
    Заплановано: 
    - формування нормативно-правових та організаційних засад створення загальнодержавної автоматизованої системи “Відкрите довкілля”
    - розроблення та впровадження системи “Відкрите довкілля”
    - модернізація державної системи моніторингу довкілля
  • Упорядкування державних реєстрів, баз інформаційних даних природних ресурсів, підвищення ефективності їх функціонування та використання з метою створення сприятливих умов для провадження господарської діяльності
    Заплановано: 
    - інвентаризація державних інформаційних реєстрів природних ресурсів з метою переведення їх у цифровий формат
    - цифровізація державних інформаційних реєстрів природних ресурсів
    - оприлюднення державних інформаційних реєстрів природних ресурсів у формі відкритих даних
  • Створення інтерактивної карти територій, забруднених мінами та вибухонебезпечними предметами
    Заплановано: 
    - відображення територій, які забруднені або можуть бути забруднені вибухонебезпечними предметами;
    - надання інформації про відповідні території з прив’язкою до географічних координат;
    - відображення видів господарчої діяльності, які планується провадити на забруднених територіях після розмінування
  • Забезпечення відкритості та прозорості реалізації та продажу публічних активів та майна
    Заплановано: 
    - запровадження сучасного механізму електронного аукціону за допомогою електронної торгової системи
    - запровадження спрощеної процедури укладання договору оренди у разі внесення майна до переліку потенційних об’єктів оренди та скорочення її строків
    - прийняття нової редакції Закону України “Про оренду державного та комунального майна”
  • Створення інформаційно-аналітичної системи “Прозорий бюджет”: модуль “Бюджет для громадян”
    Заплановано: 
    - візуалізація мережі розпорядників і одержувачів бюджетних коштів державного та місцевих бюджетів
    - висвітлення інформації про бюджети: «стелі», запити, рішення, паспорти, звіт про виконання бюджетної програми, оцінка ефективності використання бюджетних коштів, KPI бюджетної програми/розпорядника
    - створення аналітичного блоку (на основі методики світового банку «BOOST») задля аналізу бюджетних показників в різних розрізах
  • Реєстр проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями
    Заплановано: 
    - розробити електронний реєстр всіх проектів, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями, у доступній формі для громадян
    - розробити модуль статистики та аналітики, для проведення аналізу агрегованих даних по фінансовим складовим проектів в розрізах Міжнародних фінансових організацій, галузей реалізацій проектів, відповідальних виконавців. 

 “Оскільки вже є визначені партнери для кожного заходу – громадські організації (сама ініціатива передбачає тісну співпрацю громадських організацій і органів виконавчої влади), та організатори заходу закликали усіх охочих долучатися до реалізації (Плану дій)“, – нагадала модераторка події Наталя Климова, менеджерка комунікацій та організаційного розвитку ІСАР Єднання.

Запис події за посиланням.

Матеріал підготували:
Віталій Ніщименко, Любов Єремічева


Тематика публікації:                        

Останні публікації цього розділу:

Олексій Орловський — про новий конкурс у межах Програми “Демократична практика”

Допоможи Громадському бюджету витратити 160 мільйонів гривень — зроби Київ кращим

Тетяна Кухаренко — про нову Ініціативу з екологічної політики й адвокації в Україні

ProstirTalks: фокус громадянського суспільства на 2019 рік

Фокусуємо тренди та цікаві кейси благодійності 2018 — Prostir Talks