Тренер/ка з теми «Соціальні послуги: нова якість турботи через підтримане проживання»
Мета посади:
Ефективне проведення навчального тренінгу «Соціальні послуги: нова якість турботи через підтримане проживання” з метою надання учасникам знань та практичних навичок для ефективної роботи у сфері соціальних послуг з питань підтриманого проживання.
Підпорядкування:
Звітує перед менеджером із захисту або відповідальною особою.
Місце проведення – Дніпро та область
Формат проведення – очно
Тривалість тренінгу – два тренінги перший до 18 годин,другий до 10 годин графік проведення погоджується з замовником та може коригуватись за часом/ two training sessions, the first lasting up to 18 hours, the second up to 10 hours; the schedule is agreed with the customer and may be adjusted in terms of tim
Період проведення – Грудень 2025, січень 2026
Основні обов’язки
- Підготовка до тренінгів:
- Детальне ознайомлення із запитом тренінгу та цільовою аудиторією.
- Актуалізація змісту: Забезпечення відповідності матеріалів чинному законодавству України щодо соціальних послуг та послуги підтриманого проживання.
- Адаптація: Адаптація програми та методів навчання відповідно до рівня знань та потреб цільової аудиторії (персоналу та МДК).
- Матеріали: Підготовка роздаткових матеріалів, презентацій та практичних кейсів, що охоплюють увесь зазначений зміст.
- Проведення тренінгів:
Тренер/Тренерка зобов’язаний(а) розкрити та забезпечити засвоєння учасниками наступного змісту:
Тренінг №1:
Нормативно-правова база та сутність послуги:
- Надати чітке визначення: Що таке «послуга підтриманого проживання» (Принципи незалежного життя та деінституалізації).
- Визначити цільові групи.
- Окреслити надавачів: Хто надає послугу.
- Визначити обсяг: Що входить до послуги. (Супровід, допомога у побуті, соціалізація).
Юридичні та процедурні питання:
- Надати повний огляд законодавства: Закони, які регулюють підтримане проживання (Ключові норми ЗУ “Про соціальні послуги”).
- Умови оплати: Розкрити поняття платна та безоплатна.
- Процедура отримання: Порядок та інструменти комплексної оцінки потреб та Які документи потрібні, щоб отримати послугу.
- Криза: Розкрити питання Кризове надання послуги.
- Припинення надання: Коли можуть відмовити у послузі чи припинити її надавати.
Оцінка та планування:
- Навчити Алгоритму оцінки потреб та розробки Індивідуального плану соціального супроводу (ІПС).
Кризовий менеджмент:
- Навчити Управлінню ризиками та кризовими ситуаціями
- Провести аналіз складних “кризових” кейсів.
Тренінг №2:
Принципи незалежного життя та деінституалізації (ДІ):
- Розкриття сутності концепції ДІ та її впливу на якість життя.
- Визначення принципу “Незалежне життя” як основи послуги.
Роль установи в системі послуг громади:
- Місце підтриманого проживання в загальній системі соціальних послуг.
- Взаємодія з іншими суб’єктами (ЦНАП, лікарні, освітні заклади, громадські організації).
- Права людей, які отримують послугу:
- Огляд ключових законодавчих норм (Конвенція ООН про права осіб з інвалідністю, профільне законодавство України).
- Особиста гідність, недискримінація та конфіденційність.
Проведення первинної оцінки:
- Мета та завдання первинної оцінки.
- Збір базової інформації та визначення необхідності комплексної оцінки.
Комплексна оцінка потреб:
- Інструменти та методики для збору даних у різних сферах життя (самообслуговування, комунікація, фінанси, зайнятість, соціалізація).
Моніторинг прогресу:
- Процедура моніторингу прогресу та регулярного перегляду плану (терміни, відповідальні особи).
- Документування змін та внесення коректив.
Соціально побутова підтримка ( практичні навички):
- Підтримка у самообслуговуванні та особистій гігієні. Навички господарювання та управління фінансами. Підтримка розвитку самостійності та соціалізації. Навички господарювання та управління фінансами. Підтримка розвитку самостійності та соціалізації.
Кризове реагування та менеджмент ризиків:
- Визначення «кризи» у послузі підтриманого проживання (Психоемоційні кризи, медичні кризи, побутові кризи.
Практика на кейсах (моделювання ситуацій): Програвання сценаріїв кризових ситуацій. Обговорення найбільш поширених помилок.
Взаємодія із зовнішніми службами:
- Роль та повноваження поліції, швидкої медичної допомоги, соціальних служб.
Документування та звітність:
- Ведення журналу спостережень, оформлення кризових ситуацій, робота з конфіденційною інформацією, захист персональних даних (ЗУ “Про захист персональних даних”).
3. Кваліфікаційні вимоги:
Після тренінгу:
Учасники отримають практичні знання та навички щодо:
- Поглиблене розуміння: Учасники матимуть чітке розуміння філософії незалежного життя та всіх законодавчих вимог (закони, процедури, підстави для відмови) щодо надання послуги підтриманого проживання.
- Практична компетентність: Учасники тренінга зможуть самостійно проводити комплексну оцінку потреб та якісно розробляти Індивідуальний план супроводу (ІПС).
- Тренінг навичок: Учасники тренінга отримають практичні методики для навчання користувачів життєвим навичкам (фінанси, побут, інтеграція в громаду).
- Стійкість до криз: Учасники опанують інструменти для ідентифікації ризиків, розробки планів запобігання кризі та алгоритмів дій у надзвичайних ситуаціях.
- Буде здійснено збір зворотного зв’язку від учасників, проведено аналіз ефективності тренінгу, а також підготовлено підсумковий звіт з висновками та рекомендаціями.
- Досвід та минімальні вимоги:
- Вища освіта (бажано у сфері управління, соціальних наук, економіки або суміжних галузях).
- Мінімум 3-5 років практичного досвіду у сфері надання соціальних послуг або управління соціальними проектами.
- Високі комунікативні та презентаційні навички, здатність ефективно взаємодіяти з різними категоріями учасників (представники громад, НУО, місцевих органів влади).
- Навички фасилітації групової роботи та дискусій.
- Наявність сертифіката ПРООН буде перевагою.
- Володіння українською мовою на високому рівні (усно та письмово).
Відповідальність:
- Несе відповідальність за якісне та ефективне проведення тренінгу відповідно до затвердженої програми та цілей.
- Відповідає за своєчасну та якісну підготовку навчальних матеріалів.
- Несе відповідальність за створення сприятливої та безпечної навчальної атмосфери.
- Відповідає за об’єктивність та неупередженість при наданні інформації та оцінці результатів навчання (за наявності).
Оплата здійснюватиметься після прийняття звіту менеджером із захисту та надання актів виконаних робіт/ Payment will be made after the report is accepted by the protection manager and the acts of work performed are submitted
Просимо надсилати відгуки на електронну пошту: [email protected]

