Завершилася XV Міжнародна літня школа медійного права

19 юристів та журналістів з 6 країн успішно завершили навчання на Міжнародній літній школі медійного права – освітньому проекті Центру демократії та верховенства права. Під час випускної церемонії ...

A7306631-1024x683
Завершилася XV Міжнародна літня школа медійного права

19 юристів та журналістів з 6 країн успішно завершили навчання на Міжнародній літній школі медійного права – освітньому проекті Центру демократії та верховенства права. Під час випускної церемонії учасники Школи отримали дипломи, а перед тим провели традиційний мут-корт – товариське змагання з медійного права.

Навчання у Літній школі тривало три тижні і було інтенсивним курсом з медійного права для журналістів та юристів-практиків. Його основну програму склали 30 різнотематичних лекцій. Також ЦЕДЕМ організував для учасників Школи “день реформ”, у який вони дізналися про роботу Коаліції РПР та реформування медійної галузі. Окрім цього, слухачі Школи брали участь у дискусіях та виконували практичні завдання. 

Викладачами проекту стали медійні експерти із громадського сектору (зокрема і ЦЕДЕМ), корпоративної сфери а також представники міжнародних організацій – ОБСЄ та Європейського суду з прав людини.

Тарас Шевченко, директор ЦЕДЕМу та засновник Міжнародної літньої школи з медійного права, відзначив, що завданням Школи, окрім набуття профільних знань учасниками,  є також створення нових соціальних зв’язків, руйнування стереотипів та надихання на нові звершення учасників. “При створенні Школи, ми закладали в неї певні цінності: цінності свободи, свободи слова, ліберальні цінності. Ми дуже сподіваємося, що ці лекції, заняття та спілкування певним чином уже вплинули на ваші особисті цінності, – і ви збережете їх, згадуючи про досвід Школи”, – звернувся до учасників Тарас Шевченко. 

Аліна Правдиченко, юрист ЦЕДЕМ та керівник напряму “Незалежні медіа”, на церемонії вручення дипломів подякувала учасникам за насичені інтелектуальні дискусії та висловила впевненість у тому, що знайомства, зав’язані на Школі, стануть тривалими та плідними. 

Головними темами Літньої школи стали питання медійного права, з якими юристи та журналісти можуть зіткнутися у щоденній роботі. Зокрема, на лекціях йшлося про авторське право у ЗМІ, правове регулювання медіа та їхнього контенту, підхід до свободи слова у онлайн-ЗМІ, оцінні судження та дифамацію. 

Новими викликами для медійної сфери є поширення дезінформації та пропаганди – це теми також розглядали під час Літньої школи. Як і захист персональних даних – адже з 2018 року у Євросоюзі діє регламент із захисту персональних даних (GDPR), який має значення і для України.

Одне із завдань Міжнародної літньої школи – навчити учасників застосовувати знання на практиці. Тож медійні юристи та журналісти також виконували практичні завдання, а лекції були інтерактивними. Дві теми – інтернет та соціальні мережі і інформаційне законодавство країн – обговорювали у форматі відкритої дискусії.

А фіналом Літньої школи вже традиційно став мут-корт – змагання у форматі модельного суду. У ньому дві команди учасників виступають у ролі позивачів та відповідачів і відстоюють свою позицію завдяки письмовим аргументам та дебатам. Цьогорічна справа стосувалася поста у мережі Facebook. 

За її сюжетом, журналіст опублікував посилання на статтю свого колеги, яка критикувала доньку одного з міністрів за відпочинок на курорті. Героїня публікації у відповідь подала на нього до суду, звинувативши у наклепі та втручанні в особисте життя. Натомість журналіст вважав, що обмеження проти нього порушують право на свободу думки. Зрештою, перемогу здобула команда відповідачів, яку представляли Олександра Змаженко та Олександра Смілянець.

Проведення Літньої школи стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю Центру демократії та верховенства права та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Проведення Літньої школи стало можливим завдяки фінансовій підтримці Швеції


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку

Impact Business Accelerator 2024: як український бізнес стає рушієм соціальних змін