Заміряно Індекс Результативності Російської Пропаганди

Вести контрпропаганду неможливо без оцінки її ефективності. Можна визначити ефективність контрпропаганди, як зниження результативності російської пропаганди на одиницю витрачених ресурсів. Тому ...

ЗМІ
Заміряно Індекс Результативності Російської Пропаганди

Вести контрпропаганду неможливо без оцінки її ефективності. Можна визначити ефективність контрпропаганди, як зниження результативності російської пропаганди на одиницю витрачених ресурсів. Тому потрібен показник результативності російської пропаганди – вважають експерти Київського міжнародного інституту соціології (КМІС)

Під результативністю російської пропаганди на території України розуміється поширеність підтримки головних тез російської пропаганди населенням України в цілому або тієї чи іншої території України.

Ідея полягає в тому, щоб вибрати такі тези офіційної російської пропаганди, в які вірить більше 80% російського населення, тобто тих тез, які показали свою ефективність в Росії і на окупованій території.

Ядром пропаганди є квазілогічний ланцюжок:
Майдан був організований американцями разом з націоналістами → в результаті майдану до влади прийшли націоналісти, які загрожують російськомовному населенню України → Крим і Схід України були в небезпеці → Крим вдалося захистити, включивши його до складу Росії, а Схід повстав і хоче незалежності і гарантій безпеки → націоналісти, що незаконно прийшли до влади, почали війну зі своїм народом.

Тому були сформульовані судження, що покривають головні тези цього квазілогічного ланцюжка – судження про Майдан, оцінка США, підтримка анексії Криму, засудження АТО, довіра до російських ЗМІ, недовіра до українських ЗМІ.

Результати
Індекс РРП може використовуватися для оцінки динаміки процесів і для порівняння шкоди, завданої російською пропагандою, різним територіальним та соціально-демографічним групам.

Середнє значення індексу РРП для населення України в цілому дорівнює 26, динаміку визначити неможливо, тому що це перший вимір.

За статтю та віком:
Суттєвих відмінностей за статтю та віком немає (див. таблиці в додатку); жінки (РРП = 28) трохи більше схильні до впливу російської пропаганди, ніж чоловіки (РРП = 25),
Люди старше 70 років (РРП = 29) дещо більше схильні до впливу ніж у середньому по Україні (РРП=26).

За рівнем освіти:
Освіта тут теж не має суттєвого впливу – особи з вищою освітою (РРП=24) трохи менше схильні до впливу пропаганди, ніж у середньому по Україні.

За регіонами:
Найбільш суттєві відмінності в нараженості російській пропаганді пов’язані з регіоном проживання респондентів. Найбільш низький рівень нараженості російській пропаганді в Західному регіоні (індекс РРП = 12) та в Центральному регіоні (РРП = 19)
Набагато вище значення індексу в Південному регіоні (РРП = 32)
У Східному регіоні значення індексу в 4 рази вище, ніж у Західному (РРП = 48). Ми бачимо, що Східний регіон являє собою велику проблему і вимагає серйозних зусиль у боротьбі проти російської пропаганди. Не дуже благополучна ситуація і в Південному регіоні.

КМІС зазначає, що обсяг вибірки в 2000 респондентів недостатній для отримання репрезентативних даних по кожній області України. При накопиченні даних ще одного-двох опитувань дані по областях України стануть репрезентативними. Тому дані, які ми навели по окремих областях, є лише індикативними.

Не зважаючи на це, уже серйозна контрпропагандистська робота повинна бути зосереджена у Харківській та Одеській областях.

Методом особистого інтерв’ю опитано 2013 респондентів, що мешкають в 108 населених пунктах усіх областей України (крім АР Крим) за стохастичною вибіркою, репрезентативною для населення України старше 18 років. У Донецькій і Луганській областях дослідження проводилося як на територіях, підконтрольних Україні, так і на територіях, непідконтрольних.

Статистична похибка вибірки (з ймовірністю 0.95 і за дизайн-ефекту 1.5) не перевищує: 3.3% для показників близьких до 50%, 2.8% – для показників близьких до 25%, 2.0% – для показників близьких до 10%, 1.4% – для показників близьких до 5%.


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку