Як соціальна анімація може сприяти розвитку громади?

Соціальна анімація як спосіб активізації громади, підвищення рівня залучення її мешканців до вирішення важливих питань, технологія громадської роботи і не тільки, а ще й можливість формування лідерів ...

Додано:
ІСКМ

DSC_0044
Як соціальна анімація може сприяти розвитку громади?

Соціальна анімація як спосіб активізації громади, підвищення рівня залучення її мешканців до вирішення важливих питань, технологія громадської роботи і не тільки, а ще й можливість формування лідерів у громаді.

DSC_0742

Де навчитись анімації, а саме соціальній анімації – у «Школі громадської участі-4». Це продовження однойменного проекту «Школа громадської участі», що реалізується Інституту соціокультурного менеджменту (ІСКМ) за фінансової підтримки Фонду ім. Ч.С.Мотта. Так, 37 активних громадян нашої країни – учасники проекту «Школа громадської участі-4», не втратили можливість й оволоділи інструментом розвитку громад.

Де навчалися?: 

DSC_0620На тренінгах «Анімація громадської діяльності», що проводилися ІСКМ 24-26 липня (для першої групи) та 27-29 липня (для другої групи) 2018 року в м. Львів-Брюховичі. Тренером на заходах виступив Лев Абрамов, президент ІСКМ.

Що вивчали?: 

Самопрезентація як спосіб представлення себе в різних ситуаціях.

DSC_0715З чого все почалося? Знайомство – так, як учасники представляли різні регіони України, зокрема, Миколаївську, Луганську, Київську, Херсонську, Полтавську, Кіровоградську, Сумську, Дніпропетровську, Львівську, Чернівецьку, Житомирську, Івано-Франківську, Чернігівську, Хмельницьку області.

Найперше – створили мапу залучення учасників до проекту. На намальованій карті України кожний учасник представляв себе і приклеював стікер зі своїм ім’ям у тому місці, де вона проживає. Стікер за стікером, в результаті, отримали яскраву карту учасників «Школи громадської участі-4».
Самопрезентація через колаж – найкращий спосіб представити себе словесно, письмово ще й за допомогою ілюстрації. Отримавши всі необхідні матеріали, учасники приступили до створення власної візитки, а потім представляли її один одному. Резюмуємо – познайомилися, набралися позитивних емоцій та налаштувалися на продуктивну роботу.

Соціальний аніматор – той, хто веде громаду до розвитку.

DSC_0922Звісно ж, основи впровадження інструменту соціальної анімації у громаді. Найперше на чому була зосереджена увага учасників – це розгляд понять «анімація», «соціальна анімація» і «соціальний аніматор». До речі, після засвоєння теоретичного матеріалу, учасники, об’єднавшись у групи, створювали професіограму соціального аніматора. На думку учасників, соціальний аніматор –«це людина, яка працює з громадою за творчим алгоритмом. Навчає інших людей, створює умови для їх розвитку та самореалізації. Має високий рівень розвитку комунікативних та організаційних навичок, ораторської майстерності, загально-людської культури. Характерним є відсутність страху виступу перед аудиторією».

Заклади культури як платформа розвитку громади.

DSC_0664Одним із місць, де може працювати соціальний аніматор у громаді є заклади культури. Тому наступне, що вивчали учасники – це як трансформувати заклад культури у центр місцевої активності, осередок реалізації громадських ініціатив та платформу розвитку громади. Від теорії до практики – учасники, працюючи у групах, визначали проблеми територіальних громад, сутність існування закладів культури, їх функції й критерії робити, а також як можна використати їх потенціал у розвитку громади.  

Соціальний капітал як основа діяльності аніматора.

DSC_0076Сукупність зав’язків, що забезпечують поширення інформації, суспільну підтримку і реалізацію різних заходів. Безумовно, це і вміння працювати в команді, впевненість в  собі, позитивний настрій, готовність до  співпраці, емоційна стійкість, толерантність,  відповідальність, здатність прийняти виклик, готовність до змін, кредит. Усвідомивши це, учасники визначали показники вимірювання соціально капіталу, зокрема: членство в асоціаціях і клубах за інтересами; благодійність; волонтерство; розвиненість НДО.

Комунікативність – фундаментальна якість аніматора.

DSC_0763Важливість комунікації у роботі соціального аніматора неоціненна. Вміння взаємодіяти як з активними, так і пасивними мешканцями громади треба вдосконалювати. Відповідно, учасники відпрацьовували дієві техніки комунікації, вчилися правильно надавати підтримку і, що не мало важливо, слухати співрозмовника. Варто відзначити, що у повсякденному житті більшість людей одягають «маски», приховуючи свою реальну особистість. Враховуючи це, учасники вчилися розпізнавати різні «маски» поведінки людей, а також створювали власні маски, які відображають їх відчуття на момент тренінгу.

Дискусія – шлях вирішення проблем у громаді.

Конструктивне ведення дискусії і вміння досягати консенсусу наступне чого навчилися учасники.  Визначивши за допомогою мозкового штурму проблему, учасники засвоювали через практику як правильно вести дискусію.

Дослідження шляхом участі.

DSC_0625Методика збору інформації та її опрацювання із безпосередньо участю громади. Так, об’єднавшись у групи, учасники досліджували територію «Реколекційно-відпочинкового центру «Світлиця» і визначали переваги і недоліки території та умов проживання. Потім, результати дослідження закріпили на аркушах у вигляді малюнків, зробивши її наочно зрозумілою для сприйняття іншими учасниками.

Методична підтримка аби все було як треба.

DSC_0618ІСКМ надав кожній учасниці у друкованому вигляді методичний посібник «Центр місцевої активності на базі будинку культури: методологія та технологія розвитку територіальної громади». Також до методичної скарбнички учасників було додано: посібники «Соціальні технології» (перша та друга частини); книга «Школа громадської участі для розвитку громади»; Матеріали конференцій ІСКМ; Програму тренінгу «Громадянська освіта жінок місцевих громад»; Бюлетені ІСКМ «НДО-Інформ».

Резюмуємо.

DSC_0342Отже, учасники оволоділи основною інформацією із анімації громадської діяльності, здобули необхідні вміння та навички ефективної роботи у громаді. Варто відзначити, що тренінг це не тільки можливість здобуття знань, але й можливість віднайти друзів та партнерів, в чому учасники переконалися на особистому досвіді. Перший етап проекту «Школа громадської участі-4» реалізовано. ІСКМ отримав багато схвальних відгуків від учасників, що надихає та позитивно налаштовую на роботу. Тому, українські громади, чекайте на потужну хвилю соціальних аніматорів, які будуть творити позитивні зміни.


Тематика публікації:            

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку