Відбувся Всеукраїнській форум “Право знати. Прозорість діяльності влади: виклики і досягнення”

Як забезпечити процес прозорого прийняття рішень у системі правоохоронних органів? Відповідь на це питання 28 вересня 2015 року, в Міжнародний день Права знати, шукали учасники Всеукраїнського форуму ...

Додано:
Tetiana Goncharuk

DSC_0265
Відбувся Всеукраїнській форум “Право знати. Прозорість діяльності влади: виклики і досягнення”

Як забезпечити процес прозорого прийняття рішень у системі правоохоронних органів? Відповідь на це питання 28 вересня 2015 року, в Міжнародний день Права знати, шукали учасники Всеукраїнського форуму “Право знати. Прозорість діяльності влади: виклики і досягнення”, що відбувся за ініціативи Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та за підтримки Програми розвитку ООН в Україні і Асоціації УМДПЛ.

DSC_0014

Під час Форуму жваве обговорення учасників викликала доповідь Уляни Шадської, керівника програми “Відкритість правоохоронної системи”, яку реалізує Асоціація УМДПЛ. Експертка представила громадськості результати Всеукраїнської моніторингової кампанії дотримання права на доступ до інформації в діяльності Міністерства внутрішніх справ: “Як показали результати кампанії, наразі простежуються позитивні зміни у порівнянні з попередніми роками. Відповіді на запит надавалися, переважно, у визначений Законом термін, було менше відмов у задоволенні запиту із посиланням на обмеженість у доступі до запитуваної інформації. Проте не всі підрозділи надали відповідь. Деякі відповіли лише на частину запиту, а інші надали інформацію, яка не відповідає запитуваній, що суперечить статті 14 Закону України “Про доступ до публічної інформації”, яка визначає обов’язком розпорядника інформації надавати точну та повну інформацію” підсумувала пані Шадська.

DSC_0265

Поміж інших рекомендацій експерти окремо наголосили на тому, що керівництву Міністерства внутрішніх справ України варто приділяти більше уваги оприлюдненню інформації, оскільки якісне донесення інформації до широких верств населення, з використанням сучасних електронних та інших ресурсів, — це одна із гарантій прозорості та гласності.

Обговорювали також і передумови, які можуть забезпечити відкритість та прозорість правоохоронної системи.

Для втілення принципу відкритості державного управління на сьогодні створено відповідну юридичну базу. Проте положень окремих законів недостатньо для перетворення будь-якої закріпленої норми поведінки в повсякденну практику. Після прийняття будь-якого закону необхідно розробити детальні процедури і правила поведінки службовців відповідно до регламенту роботи відомства” — наголосила у своїй доповіді Уляна Шадська.

Одним із ключових аспектів відкритості є прозорість процесу прийняття управлінських рішень перед суспільством. Учасники Форуму дійшли згоди, що для цього необхідна організація зворотного зв’язку з громадянами, яка б включала збір рекомендацій до проектів нормативних документів, що підлягають обговоренню та аналізу.

На сайті Міністерства внутрішніх справ України передбачено процедуру оприлюднення проектів рішень та скриньку, куди громадяни можуть надсилати зауваження і пропозиції. Проте далеко не всі важливі проекти рішень оприлюднюються, і процедура розгляду рекомендаційних листів від громадськості є незрозумілою. Більше того, в окремих випадках уже по факту прийнятого рішення, щоб отримати певний документ, доводиться проходити тривалу процедуру запитів та оскаржень.

Кардинально розв’язати цю проблему можна, створивши відповідний нормативний законодавчий механізм, який унормує поведінку як службовців, так і громадськості. Тобто доцільним є прийняття підзаконного нормативного акту в рамках діяльності органів внутрішніх справ та врегулювання за його допомогою відносини з суспільством щодо його участі у процесі прийняття рішень. Такий нормативно-правовий акт має бути додатковою гарантією належного виконання Україною національних і міжнародних положень у сфері свободи інформації” — розтлумачила Уляна Шадська.

DSC_0053

Зв’язок між громадою та держслужбовцями можна організувати також за допомогою мережі Інтернет. Він повинен включати в себе обов’язкову публічність всіх пропозицій, можливість голосувати і висловлювати підтримку запропонованих ідей, обов’язкову публічну реакцію відповідальних осіб МВС України на всі пропозиції, які набрали максимальну підтримку громадян тощо. Не менш важливо — складати й доводити до відома громадськості річні звіти про прозорість процесу прийняття рішень. Такі звіти допоможуть проаналізувати, наскільки ефективно орган влади працює у взаємодії з громадянами.

Значимою є також ефективна співпраця представників громадянського суспільства та державних службовців. Під час форуму представники різних громадських організацій, громадські активісти та держслужбовці мали можливість поспілкуватися та окреслити основні напрямки своєї подальшої співпраці. Адже обмін досвідом між ними сприяє ефективному вирішенню важливих суспільних проблем в сфері правоохоронної діяльності, а також може стимулювати розвиток та впровадження інновацій у діяльність правоохоронців.

Текст: Тетяна Гончарук

Фото: Іван Юрчик


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи