Відбувся фінал Всеукраїнського конкурсу «Кращий гендерночутливий онлайн STEM урок 2020»

16.12 - під час Всеукраїнської онлайн конференції для освітянської спільноти відбувся фінал Всеукраїнського конкурсу «Кращий гендерночутливий онлайн STEM урок 2020». Захід організовано CSR Ukraine, ...

банер_переможці_стем_урок
Відбувся фінал Всеукраїнського конкурсу «Кращий гендерночутливий онлайн STEM урок 2020»

16.12 – під час Всеукраїнської онлайн конференції для освітянської спільноти відбувся фінал Всеукраїнського конкурсу «Кращий гендерночутливий онлайн STEM урок 2020». Захід організовано CSR Ukraine, експертною організацією Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності (ініціатива «Дівчата STEM»), Фондом ООН у галузі народонаселення в Україні – UNFPA у партнерстві з Інститутом модернізації змісту освіти та ГС «STEM-коаліція». Конкурс став можливим завдяки підтримки уряду Швеції.

Ольга Сєдова, керівниця національних програм Посольства  Швеції в Україні зазначила: “Для нас ця ініціатива має стратегічний характер. Однією з проблем, яку бачили в освіті у Швеції були нерівні показники в STEM-напрямах тестів PISA. Після 2000-х років було вжито стратегічні заходи, щоб виправити ці нерівності. І бачимо, що вже після 2015 року за показниками PISA і дівчата, і хлопці однаково успішні. Велике щастя, що Україна приєдналася до цих міжнародних барометрів, вже теж має показники PISA.  Є також окремо специфічне для математики дослідження трендів і тут також Україна бере участь.  Так ми можемо бачити себе в глобальному контексті і вживати коригувальні стратегічні заходи, щоб потім виправити нерівності. І звичайно, роль вчительської спільноти в розвитку STEM є дуже важливою”

Павло Замостьян, заступник Представника Фонду ООН у галузі народонаселення (UNFPA) в Україні відмітив: “Цього року ми провели дослідження серед молоді Приазов’я та виявили невтішні дані: більше половини опитаних (59,9%) вважає, що існує гендерний розподіл професій на «суто чоловічі» та «суто жіночі», зокрема саме технічні спеціальності вважаються суто «чоловічими», і напрямок STEM – один із них. Проведення конкурсу на кращий гендерночутливий онлайн STEM-урок – ініціатива, яка допомагає вчителям не тільки покращувати свої знання із теми, але й впроваджувати їх на практиці”. 

Марина Саприкіна, керівниця Центру “Розвиток КСВ” зазначила: «Унікальна характеристика Конкурсу – гендерна чутливість, що є і головним критерієм для оцінки уроків. Ми радіємо результату трьохрічної роботи: в цьому році дуже сильні роботи, деякі з яких отримали максимальну кількість балів від  гендерного експерта».

Тридцять вчителів STEM-предметів презентували найкращі методики проведення уроків для більш ніж 500 учасників, які дивились Конференцію онлайн. За оцінками експертного Журі було обрано п’ять найкращих гендерночутливих онлайн STEM-уроків, автори яких отримують  грошову винагороду. Переможцями стали: 

  • Ніколаєва Олена (Донецька обл., с. Мелекіне) з розробкою STEM-гри «Конструкторське бюро «Мелекіне Моторс», метою якої є познайомити учнівство з призначенням судів, навчити розрізняти їх основні види та з’ясувати причини, що дозволяють кораблям не тонути і не перевертатися.
  • Ярова Віта (Кіровоградська обл., смт.Голованівськ) – урок «Многогранники: встигнути все і навіть більше», що має на меті формування предметних компетентностей, а дані методичні матеріали можуть використовуватися на уроках математики, геометрії, інформатики.
  • Пахолюк Ігор (Волинська обл., смт. Голоби,) – урок “Атмосфера. Клімат”, який сприяє як формуванню уявлення в учнів про атмосферу, формуванню навичок роботи з хімічними речовинами, так і виховуванню в учнях засобами уроку впевненості у своїх силах, прагнення до саморозвитку та неупередженості у гендерних аспектах вибору професії.
  • Романов Олександр (Херсонська обл., смт. Високопілля,) – урок «Звукові хвилі. Швидкість поширення звуку», навчальна мета якого закріпити поняття про звукову хвилю, про швидкість її поширення та механізм утворення, а також – показати практичну спрямованість навчального матеріалу.
  • Холеван Лілія (Чернівецька обл., с. Підзахаричі) – урок «Ідеї, винаходи, відкриття. Виготовлення космічного корабля технікою оригамі», який має на меті формувати ключові компетентності, що необхідні для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими, культурного й національного самовираження, а також безпосередньо – добір матеріалів за їх властивостями, виготовлення макета космічного корабля.

Цікавий факт – всі 5 переможців працюють у сільських школах. Лілія Холеван, переможниця Конкурсу, зазначила: «Конкурс – це можливість для сільської школи заявити про себе, довести, що учнівство маленьких шкіл мають право і використовують його – всебічно розвиватися. В час стрімкого розвитку ІТ-технологій, участь в таких конкурсах є досить актуальною». Ще один переможець Олександр Романов наголосив: «Участь у конкурсі дає натхнення, впевненість в тому, що природничі науки не забуті, і що дівчатам підвладні точні науки.»

Відділ STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» додатково відзначив 8 авторів/ок найцікавіших STEM-уроків, включаючи  переможців/ниць, і запросив їх  та авторів/ок найцікавіших STEM-уроків стати спікерами/ками «STEM-школи-2021». 

Переглянути запис онлайн-трансляції фінальної конференції можна за посиланням https://youtu.be/YuCjQ9v1AFo

Контакти:  Юлія Мазурок, [email protected]


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку

Зимноводівська громада: спільний пошук рішень для розвитку

Будувати спільноту в часи війни: як партисипативний театр змінює громади в Україні