Від управлінця до лідера: як керівнику ОТГ досягти найкращих результатів

Децентралізація принесла з собою не тільки нові виклики, а й нові можливості. Внаслідок реформи ОТГ отримують більше ресурсів — але й має конкурувати за них з іншими громадами. Тож тепер керівникові ...

11-krokiv-dlya-dobrovilnogo-priyednannya-gromadi-do-otg-4-8810
Від управлінця до лідера: як керівнику ОТГ досягти найкращих результатів

Децентралізація принесла з собою не тільки нові виклики, а й нові можливості. Внаслідок реформи ОТГ отримують більше ресурсів — але й має конкурувати за них з іншими громадами. Тож тепер керівникові громади недостатньо просто добре виконувати свою роботу. Команда Української Соціальної Академії спробувала розібратись в тому, як керівникові громади стати справжнім лідером та що необхідно знати та вміти, щоб досягти найкращих результатів.

Навчіться стратегічно мислити

Часто роботи буває так багато, що часу на довгострокове планування просто не залишається. Але зосередившись на оперативних завданнях, легко втратити фокус та упустити момент, коли ваші дії перестають бути результативними.  

Ресурсів ніколи не буває достатньо — тому треба мати чіткий план, куди їх спрямувати в першу чергу. Зараз все більше громад розробляє стратегії власного розвитку, до створення яких долучаються іноземні експерти, громадські організації, бізнес та молодь. Адже коли ви маєте стратегію, стає значно легше розставляти пріоритети у тому, що робити в першу чергу.

Будьте лідером, а не управлінцем

У порівнянні з іншими країнами в українських голів більше повноважень та відповідальності — але часто формальних важелів впливу не вистачає. Тому, в першу чергу, згуртуйте навколо себе однодумців. 

На початку своєї роботи Гугл зібрали найкращі таланти не тому, що вони могли найбільше платити. Вони створили культуру, яка давала людям відчуття, що вони є частиною чогось більшого, ніж вони самі. 

Якщо вам вдасться зібрати мотивовану команду, яка буде вас підтримувати, вам буде набагато легше втілити ваші ідеї в життя.

Налагодьте зовнішню та внутрішню комунікацію

Важливі як комунікація всередині команди — щоб у людей були натхнення щось робити, так і зовнішні комунікації — з населенням, зі ЗМІ, іншими громадами. 

Населенню важко оцінити вашу діяльність, якщо ви не комунікуєте про те, що вже зроблено. При цьому, твердження на кшталт, «наша громада найефективніша» наврядчи когось переконають. Тож краще продемонструйте це на конкретних цифрах, реальних кейсах та життєвих прикладах.

Працюйте з молоддю

На жаль, поки що найталановитіші українці переїжджають у великі міста — адже там легше реалізуватись. Тому найефективніше — працювати з молоддю, адже молоді люди ще не визначились їхати їм чи залишатись. А ще молодь швидко вчиться, легко приймає зміни та має багато ідей та енергії для їхньої реалізації. 

Виховуючи фахівців для своєї громади, майте на увазі, що в молодих командах плинність кадрів значно вища. Молодші люди швидко переростають свої повноваження — і прагнуть рухатись далі. Тому треба організувати навчання так, щоб постійно готувати нові кадри.

Навчіться залучати інвестиції

В ідеальному світі ми мали б необмежений бюджет на утримання та розвиток своєї громади. Але всі ми знаємо, що це неможливо — тому після визначення найпріоритетніших напрямків розвитку потрібно розпочати пошук джерел фінансування. 

В першу чергу потрібно знати, які ресурси вже є в вашому розпорядженні — провести інвентаризацію, структурувати отриману інформацію. Пам’ятайте, що інвестор вкладає гроші, не тому, що хоче допомогти громаді, а тому, що хоче заробити — тож треба довести йому, що інвестиції в громаду будуть вигідним вкладенням коштів. 

Надайте інвестору дані про бюджетні показники, кількість населення та підприємств, ринків, закладів громадського харчування, транспортну інфраструктуру — та чітко сформулюйте ваші конкурентні переваги, визначте найголовніші ризики та способи їх мінімізації.

Співпрацюйте з бізнесом

У пошуку за зовнішніх інвесторів не забувайте про розвиток малого та середнього бізнесу.  Підприємці — головне джерело доходу громади, адже саме вони сплачують податки та орендну плату. Чим розвиненішим буде бізнес у громаді, тим більше буде бюджет — і тим більше ви зможете зробити.

Матеріал створено в рамках дослідження Української Соціальної Академії, присвяченого викликам та можливостям, з якими стикаються лідери українських громад.

Нагадуємо, що набір на програму академії «Суспільна етика та лідерство» триває. 

Програма розроблена для лідерів, які мають досвід управління та готові до наступного етапу зростання.

Аудиторія програми

  1. Менеджери українських компаній/організацій/муніципалітетів;
  2. Управлінці ОТГ та громадські активісти на чолі із лідером;
  3. Керівники департаментів, проектні менеджери, талановиті фахівці, які щойно стали менеджерами;
  4. Усі ті, хто прагне набути та поглибити знання з управління людьми.

В основі програми — новітні управлінські практики від викладачів провідних європейських ВУЗів. На заняттях учасники будуть розбирати реальні кейси та проблеми, з якими стикаються лідери в Україні.

Упродовж 5 навчальних модулів ви визначите свій лідерський потенціал та знайдете інструментарій необхідний для ефективного управління, вдосконалите власне стратегічне бачення та станете частиною ком’юніті лідерів, які прагнуть змінити країну та світ.

Дізнатись більше про програму


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи