У Полтаві навчали Медіаволонтерів

“Підвищення рівня медіаграмотності у Луганській та Полтавській області”, така назва проекту, який реалізовує Полтавська філія Суспільної Служби України. На початку жовтня у Полтаві відбулася Школа ...

IMG_20191004_211830
У Полтаві навчали Медіаволонтерів

“Підвищення рівня медіаграмотності у Луганській та Полтавській області”, така назва проекту, який реалізовує Полтавська філія Суспільної Служби України. На початку жовтня у Полтаві відбулася Школа “Бути медіаграмотним — сучасно”, метою якої була підготовка майбутніх медіаволонтерів з невеликих міст Луганської та Полтавської області. В Медіашколі навчалися бібліотекарі, журналісти, студенти, молодіжні працівники, психологи, громадські діячі, викладачі таких міст як: Попасна, Рубіжне, Лисичанськ, Біловодськ, Старобільськ, Новоайдар, Гадяч, Миргород, Полтава, Чутовo, Пирятин, Зіньків, Карлівка, які упродовж трьох днів опановували знання з медійної грамотності та критичного мислення.

“Наша організація давно працює у сфері освіти дорослих. Цей проект направлений на реалізацію одного з чотирьох основних завдань «Медійної програми в Україні», яку виконує міжнародна організація Internews за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) — а саме, зростанню суспільного попиту на якісну інформацію, підтримка та розширення зусиль з медіаграмотності, особливо на Сході та Півдні, покращення навичок громадян щодо визначення якісного медіа-контенту – звернулася до присутніх голова Полтавської філії Суспільної Служби України Ганна Кіященко.

“Одним із завдань Школи “Бути медіаграмотним — сучасно” є створення спільноти медіаволонтерів та розвиток медіаволонтерського руху. Ми відібрали 24 учасника, які готові поширювати знання з медіаграмотності у своїх громадах. Сучасна людина має бути медіаграмотною, вміти відрізняти справжню новину від фейкової і не дати упіймали себе на гачок. Потрібно вміти аналізувати, оцінювати та перевіряти інформацію, намагатися постійно вдосконалювати свої навички свідомого медіаспоживання та критичного мислення, – говорить координатор проекту Наталія Кірячок.

“2.5 квінтильйони біт інформації виробляється щодня. Це цифра, яка має тридцять нулів. Як не “потонути” в цих інформаційних потоках?. Ми постійно отримуємо незліченну кількість інформації з різних джерел. Але чи можемо ми виокремлювати для себе потрібні дані та чи не потрапляємо під маніпулятивний вплив? Ми маємо зараз, як ніколи говорити про медіосвіту. Проводити різноманітні освітні заходи. У рамках проекту учасники будуть проводити власні воркшопи з медійної грамотності у своїх містах. Вже під час Школи на основі отриманих знаннь складуть програму свого заходу. У сучасному світі, як ніколи важливо орієнтуватися, аналізувати, розрізняти факти та судження. Кожен з нас сьогодні не лише споживачі, але й кожен з нас маленьке медіа, – говорить тренерка Школа “Бути медіаграмотним — сучасно” Олена Бурім.

Учасники Медіашколи не лише отримали досвід аналізувати інформацію, фільтрувати її, перевіряти на достовірність, враховувати контекст і масштаб, розуміти причинно-наслідкові зв’язки, а й тренували вміння виробляти свою аргументовану позицію та підкріплювати її фактами.

“Чи не найважливішою вимогою сучасності є медіаграмотність в основі якої – захист власного та загальнонаціонального інформаційного простору. До такого висновку дійшли учасники Медіашколи “Бути медіаграмотним – сучасно”. Полтавці та луганці навчалися і навчилися розрізняти факт і судження, власне інформацію і фейк; дізналися більше про маніпуляцію, пропаганду тощо. Найголовніше: ті хто брав участь у навчанні виконували чимало практичних занять, у тому числі уклали власні проекти воркшопів з медіграмотності” — зазначає учасниця Медіашколи, викладач Полтавського національного педагогічного університетуім. В.Г Короленка Віра Мелешко.

“Під час Школи учасники не лише знайомилися з інформацією, яка стосується медіаграмотності, а й виконували практичні вправи, працювали у невеликих групах. Ми разом розмірковували над завданнями та шукали відповіді на питання: наскільки достовірним є джерело? Чи зможу я перевірити інформацію з інших джерел? Що саме «підтверджує» картинка, фото чи відео? Що доводить те, що зображено? На кого розрахована ця інформація? Чи закладено в ній програму сприйняття, очікування. Отримані знання буду поширювати серед своїх колег, учнів, мешканців міста Зінькова” — поділилася своїми враженнями від участі у навчанні Людмила Гавриш.

“З медіашколи в свою “валізу знань” я забрала солідний багаж інформації, щодо орієнтації в інформаційному просторі, якими я планую поділитися в громаді”. — Маргарита Каймакова м. Миргород

“Навчання упродовж цих трьох днів було дуже насиченим та цікавим. Я особисто отримала не лише знання з медіаграмотності, а й розробила разом з колегами план власного навчального заходу”. — Олена Колб м. Лисичанськ

“Я приїхала з міста Попасна, де працюю вчителем. Дуже задоволена цим тренінгом, отримала величезну кількість практичних навичок, які допоможуть мені проводити навчання з медіаграмотності для свої учнів, колег. Буду поширювати отриману інформацію у своєму місті”. — Яна Власюк м. Попасна.

Проект “Підвищення рівня медіаграмотності в Полтавській та Луганській областях» впроваджується Полтавською філією Суспільної служби України за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Громадський сектор чекає на тебе — понад 100 вакансій

Правова допомога під обстрілами: як працює Східний правозахисний центр у Краматорську на Донеччині

Центр громадянських свобод започатковує Премію імені Ігоря Козловського за утвердження людської гідності

Як підтримане проживання змінює життя? «Ліга Сильних» та «Майстерня Мрії» презентували спільне відео

Гаряча лінія, консультації наживо та підтримка громад: «Ліга сильних» запускає новий проєкт

Рівний-рівному: перший досвід взаємопідтримки чоловіків України, які пережили полон і тортури