У Лозовій відбувся тренінг «Електоральний вибір без порушень та маніпуляцій»

5 березня 2020 року в Молодіжному Хабі «PIXEL» міста Лозова Харківської області Аналітичний центр «Обсерваторія демократії» у рамках проекту «Просування демократичного голосування в Східній Україні», ...

Додано:
OD

1
У Лозовій відбувся тренінг «Електоральний вибір без порушень та маніпуляцій»

5 березня 2020 року в Молодіжному Хабі «PIXEL» міста Лозова Харківської області Аналітичний центр «Обсерваторія демократії» у рамках проекту «Просування демократичного голосування в Східній Україні», який реалізується за фінансової підтримки Національного фонду на підтримку демократії (NED), провів тренінг «Електоральний вибір без порушень та маніпуляцій». У ньому взяли участь представники громадськості міста, викладачі та студенти закладів вищої освіти, вчителі шкіл.

1.1

Лозова – найбільше місто у 179 виборчому окрузі, і 15 березня тут пройдуть проміжні вибори народного депутата. Головною спрямованістю тренінгу стало вдосконалення навичок учасників виявляти маніпуляції, незаконні та недемократичні форми ведення агітації, а також оцінювання рівня популізму передвиборних програм.

2

У першому блоці тренінгу п’ять команд учасників аналізували найчастіше вживані передвиборні маніпуляції та пропонували свої варіанти запобіжних заходів. Найбільш гостру реакцію викликали у учасників ті маніпуляції, які вони помітили в ході передвиборчої кампанії у своєму окрузі: «клонування» кандидатів, дискредитація конкурентів, «мімікрія» кольорової гами агітаційної продукції під найпопулярніші партії, персоналізація кандидатів (коли вони намагаються ототожнюватися з лідером своєї партії), а також вплив на електорат за допомогою соціологічних опитувань, «запрограмованих» на певний результат.

4

Серед запобіжних заходів щодо маніпуляцій, які запропонували команди спільним рішенням, була необхідність внесення законодавчих санкцій за явні маніпуляції, введення штрафів, а також посилення повноважень незалежних громадських спостерігачів. Одна з команд запропонувала поширити авторське право на партійну символіку та кольорову гаму, інша – знімати кандидатуру «маніпулятора» з виборів, третя – сформувати постійно діючу організацію експертів-спостерігачів за виборами з широкими повноваженнями, четверта – запозичити досвід іноземних держав з розвинутою демократією, а п’ята – обмежити обсяг виборчих фондів.

7.1

В ході інтерактиву другого блоку тренінгу команди запропонували власні критерії оцінки передвиборних програм на предмет виявлення популізму і шкалу оцінювання. Критерії популізму, які використали більшість команд для оцінки, включали: ідеологічну суперечливість, декларативність, надмірну емоційність. Деякі команди запропонували оригінальні критерії: перевірка наявності покрокового плану досягнення політичних цілей в програмі, конкретність цілей.

7

Під час презентацій шкали нарахування балів для визначення індексу популізму більшість команд зійшлися на доцільності використання п’ятибальної оцінки за кожним критерієм з подальшим обчисленням середнього балу. А одна з команд запропонувала «перевернуту» шкалу: чим більший рівень популізму за конкретним критерієм, тим вищий бал ставити (а не навпаки: 0 – за мінімальний популізм, а 5 – за найвищий його рівень). Обґрунтували це аналогією зі шкільними оцінками: щоб у виборців (які не обізнані з методикою) не склалося враження, що більший бал – значить краща програма.

11

В результаті застосування розроблених методик команди виявили, що індекси популізму у передвиборних програмах коливаються у діапазоні від середніх – до високих. У більшості програм спостерігається надмірна емоційна риторика, протиріччя між цілями та методами їх досягнення, велика кількість обіцянок без реальних планів їх виконання, формування іміджу політика, дуже далекого від реальності.

9

В підсумку, учасники зійшлися на думці, що передвиборна кампанія в їхньому окрузі характеризується наявністю великої кількості маніпулятивних технологій. А програми мають дуже далеке відношення до формату «політичного бізнес-плану» з конкретними покроковими стратегіями, якими вони насправді повинні бути, щоб відповідати потребам електорату та завданням розвитку регіону. Однак винні у цьому не лише політики, а й самі виборці, які не аналізують програми кандидатів, а сліпо вірять обіцянкам. Учасники зазначили, що тепер, після тренінгу, вони значно уважніше будуть ставитися до власного вибору під час голосування.

Тренінг проведений у рамках проекту «Promoting Democratic Elections in Eastern Ukraine», що реалізується за фінансової підтримки Національного фонду на підтримку демократії (NED). Зміст публікації не обов’язково відображає точку зору NED і є предметом виключної відповідальності Аналітичного центру «Обсерваторія демократії».


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Поліцейські, освітяни і ОГС обговорили результати спільної трирічної роботи за підтримки ЄС над створенням безпечного цифрового середовища для дітей

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями