Система внутрішнього контролю і аудиту підвищить ефективність місцевих бюджетів

Саме в цьому нещодавно переконали 33 представників і представниць із 9-ти місцевих громад Миколаївщини, Дніпропетровщини, Чернігівщини та Луганщини. Вони були учасниками серії дводенних тренінгів для ...

Додано:
frgn

бюджет гроші
Система внутрішнього контролю і аудиту підвищить ефективність місцевих бюджетів

Саме в цьому нещодавно переконали 33 представників і представниць із 9-ти місцевих громад Миколаївщини, Дніпропетровщини, Чернігівщини та Луганщини. Вони були учасниками серії дводенних тренінгів для місцевих посадовців, депутатів та громадськості за методикою ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва».

Фото-звіт

Тренер — фінансовий експерт ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва», Тетяна Золотухіна, представила напрацювання громадських аудиторів з підвищення ефективності місцевих бюджетів 2017-2019 роках, та викликів запровадження внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту на місцевому рівні, запросила учасників навчання до дискусії щодо шляхів виконання на місцевому рівні вимог ст. 26 Бюджетного кодексу України та пакету постанов і наказів центральних органів виконавчої влади.

«…Запровадження системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту в місцевому самоврядуванні це вимоги часу і закону. Бюджетний кодекс чітко встановив обов’язок місцевого самоврядування здійснювати такі функції. На жаль деякі посадові особи місцевого самоврядування досить вільно трактують цю норму, оцінюючи її як рекомендацію для ОМС і це має наслідок ігнорування цієї імперативної норми. А відсутність внутрішнього контролю виконавчих органах місцевих рад — це виклик, як неякісного надання муніципальних та адміністративних послуг, так і неефективного, а можливо і нецільового, використання бюджетних коштів. Тому і було проведено навчання для посадових осіб муніципалітетів 4 областей щодо особливостей та методів запровадження ВК-ВА саме на рівні місцевого самоврядування…».

Для розуміння теми учасники семінару під час практичної частини навчання розглядали конкретні приклади, закріплювали матеріал. Розібрались у відмінностях внутрішнього контролю (ВК) та внутрішнього аудиту (ВА).

Так чинне законодавство України зобов’язує виконувати такі функції, а от механізми та методи, які можуть бути використані, все це дається на «відкуп» місцевому самоврядуванню, але з дотриманням принципів , визначених Постановою КМУ №1062 від 12.12.2018р «Про затвердження основних засад здійснення внутрішнього контролю».

Тому учасники тренінгу розглянули можливу логістику впровадження ВК-ВА та відповідний пакет нормативного та методологічного забезпечення на місцевому рівні.

Також учасникам навчання роз’яснили відповідальність посадових осіб за порушення відповідних вимог законодавства у публічних фінансах та презентували методику громадського аудиту ефективності коштів місцевих бюджетів. 

Навчальні матеріали

Справжнє задоволення від навчання отримали представники 9-ти місцевих громад:

  • 2-х з неокупованої частини Луганщини (м. Рубіжне, Троїцька ОТГ);
  • 2-х з Дніпропетровщини (м. Дніпро, Покровська ОТГ);
  • 3-х з Миколаївщини (м. Миколаїв та Баштанська і Вознесенська міські ОТГ).
  • 2-х з Чернігівщини (м. Мена та м. Ніжин).

Як зазначила представниця Баштанської міської ОТГ – переможця рейтингу доброчесності запровадження програмно-цільового методу (ПЦМ) 2017-18р та рейтингу «Кришталь року 2019р» від громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!»:

«Ефективне використання бюджетних коштів – є важливою проблемою, особливо в умовах обмеженості бюджетних ресурсів. Без системи контролю ефективність буде під питанням. Однак. Якщо в обласних центрах з великими фінансовими ресурсами, а, особливо, при більшій кількості потенційних досвідчених кадрів для виконання обов’язків внутрішнього аудитора, проблем з впровадженням ВК-ВА бути не повинно. Маємо великий попит саме на професіоналів в даній сфері, яких дуже важко задовольнити» –  зазначила начальник сектору фінансового відділу», Наталя Ліщук.

Оксана Нефьодова, начальниця відділу аудиту Управління аудиту та контролю Дніпровської міської ради: «Я працюю в «профільному» виконавчому органі Дніпровської міської ради – Управлінні контролю та аудиту. Але скажу, що саме цей семінар допоміг чітко виокремити і мої повноваження в проведені аудиту і повноваження у взаємовідносинах з іншими розпорядниками ДМР при здійсненні процедури внутрішнього контролю. Головне, що нам було презентовано проект документу, який повинен чітко окреслити взаємовідносини, повноваження розпорядників в проведення внутрішнього контролю а також саму логіку та логістика даного процесу».

У жовтні 2019 р. учасники коаліції презентують в своїх «підшефних» громадах результати первинного діагностування муніципалітетів щодо застосування внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у виконавчих органах місцевого самоврядування.

Разом громадськість та місцеві посадовці наповнять реальним змістом виконання досить нової, незвичної але вельми необхідної функції – внутрішній контроль і аудит в ОМС.

Контакти для зв’язку: [email protected]. (0512) 47-38-79 (067) 512-16-32  Михайло Золотухін, (директор ФРММ)

Прес-служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» 

Навчання проведено в рамках проекту «Внутрішній контроль та аудит – як основа підвищення ефективності місцевих бюджетів у 4-х регіонів України», який реалізує ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» за підтримки Уряду Великої Британії.

Партнери проекту: ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики»; ЛОГО «Громадська ініціатива Луганщини» (м. Севєродонецьк, Луганська область), ГО «Центр Доброчин» (м. Чернігів).


 

Останні публікації цього розділу:

Мережа правового розвитку — 2024: інновації інструментів доступу до правосуддя та відповідальне членство

Skills4Recovery та JA Ukraine провели ярмарок молодіжного підприємництва Junior EXPO-2024 у Хмельницькому

Український молодіжний фонд уклав Меморандум з ЮНІСЕФ

Покращення відчуття безпеки в громадах або Нові змісти «Правоспроможної громади»

У Києві презентували робочу групу, яка опікуватиметься цивільними заручниками, затриманими росією

Опитування щодо потреб та викликів серед ініціатив/організацій, що надають психологічну та юридичну допомогу