«Співробітництво» чи «Ігнорування»: активісти Менської та Сновської громад вчаться вирішувати конфлікти
Сьогодні, 3 жовтня, в Чернігові розпочався триденний тренінг на тему ''Діалог як інструмент вирішення конфліктів та прийняття рішень на рівні громади'', у якому беруть участь представники громадських ...
Додано:
Nataliya Drozd
Сьогодні, 3 жовтня, в Чернігові розпочався триденний тренінг на тему ”Діалог як інструмент вирішення конфліктів та прийняття рішень на рівні громади”, у якому беруть участь представники громадських організацій, активісти та представники місцевих влад Менської й Сновської об’єднаних територіальних громад.
Учасники вчаться конструктивно вирішувати конфлікти в громадах та в особистому житті: опановувати власні емоції та емоції співрозмовника, ефективно спілкуватись, будувати стратегію поведінки в конфліктній ситуації та визначати стратегію поведінки співрозмовника, визначати інтереси та потреби співрозмовника та вміти з ними працювати, допомагати конфліктуючим сторонам знаходити оптимальні рішення у будь-якій конфліктній ситуації.
Наприклад, під час одного з практичних завдань учасників розділили на пари й дали кожній парі по одному аркушу паперу та по одній ручці. Один учасник повинен був намалювати будинок, інший – дерево, зробити це вони мали разом тримаючи ручку. Спілкуватися було заборонено. Частина пар намалювала тільки будинок або дерево, частина не намалювала нічого, і тільки кілька пар намалювали і будинок, і дерево.
Це завдання допомогло продемонструвати, що може бути декілька варіантів розвитку конфліктної ситуації: суперництво, співробітництво, ігнорування, пристосування або компроміс.
Справились із завданням пари, які обрали метод “співробітництва” (спочатку малювали будинок, потім дерево). Пари, які пішли методом “ігнорування”, не намалювали нічого (кожен з них хотів виконати свою задачу, ігноруючи потребу партнера). Пари, які обрали методи “суперництво” та “пристосування”, змогли виконати завдання лише одного партнера (того, що переміг під час суперництва, або того, до якого пристосувався партнер). Метод “компромісу” дозволив кожному партнеру виконати свою задачу частково.
Таким чином учасники змогли побачити, що для ефективного вирішення конфлікту потрібно тримати баланс між задоволенням власних потреб та потреб опонента.
Долучайтесь та слідкуйте за новинами на публічній сторінці ГО «Центр “Доброчин” https://www.facebook.com/Dobrochyn/ в соціальній мережі Facebook.
Метою проекту ”Управління конфліктом в громадах для якісних змін”, що здійснюється Центром ”Доброчин” за підтримки Програми МФВ ”Демократична практика”, є діалог і залучення громадян до участі в проведенні реформ освіти та місцевого самоврядування.