Шкільна медіація на Чернігівщині: обмін досвідом та плани на майбутнє

Наприкінці лютого в Чернігові відбувся масштабний онлайн захід «Медіація – як інноваційній метод вирішення конфліктів та профілактики насильства на грунті ненависті у шкільному середовищі». До заходу ...

Додано:
Viktor Tarasov

4
Шкільна медіація на Чернігівщині: обмін досвідом та плани на майбутнє

Наприкінці лютого в Чернігові відбувся масштабний онлайн захід «Медіація – як інноваційній метод вирішення конфліктів та профілактики насильства на грунті ненависті у шкільному середовищі». До заходу долучились педагогічні працівники та працівники психологічної служби Чернігівської області.

Захід організований за ініціативою Навчально-методичного центру психологічної служби у системі освіти Чернігівської області у співпраці з Чернігівським громадським комітетом захисту прав людини.

Організатори поставили перед собою завдання висвітлити та поширити досвід впровадження інституту Шкільних служб порозуміння (ШСП) як ефективного інструменту у профілактиці підліткової агресії, створення атмосфери співробітництва та взаєморозуміння серед учнів.

Спікерами заходу виступили координатори (соціальні педагоги та практичні психологи шкіл) існуючих Шкільних служб порозуміння Чернігівської області, які вже практикують медіацію у своїх освітніх закладах.

За словами спікерів, на початку створення служб порозуміння переконати скептиків у ефективності медіації було важко. Але після презентації своїх ШСП для учнівського самоврядування, педагогічного колективу та на батьківських зборах, до учнів-медіаторів почали звертатись по допомогу у вирішенні конфліктних ситуацій.

Соціальні педагоги та практичні психологи поділились досвідом як вони переконували педагогів, що медіація – це дієво та ефективно.

7    3

«Ми намагаємось показати успішний приклад проведення медіації і донести його до всіх скептиків в нашій школі. Довести, що медіація – це дієвий механізм вирішення конфліктів. Звичайно, що у роботі ШСП дуже важливу роль відіграє підтримка адміністрації», – розповіла Лаліта Ведь, соціальний педагог Чернігівського колегіуму №11.

У свою чергу, Анна Дондик, соціальний педагог Менської гімназії зазначила, що медіація та служба порозуміння у школі – це вимога сьогодення, яка допомагає зробити освітній простір більш комфортним та безпечним для усіх його учасників.

«Я тішуся з того, що наш освітній заклад іде в ногу з часом, адже сучасні діти та їх ставлення до навколишнього світу диктують нам нові правила. У тому числі, і щодо вирішення конфліктних ситуацій», – наголосила Анна Дондик.

Олена Пінчук, соціальний педагог Ріпкинського опорного закладу загальньої середньої освіти І-ІІІ ступенів Ріпкинської селищної ради Чернігівської області розповіла про відношення самих учнів-медіаторів до роботи  Шкільної служби порозуміння.

«Після створення служби порозуміння учні-медіатори стали розуміти всю серйозність їх ролі. Вони беруть відповідальність не за себе і своє життя, а за людину, яку ти, навіть, можеш і не знати, але якій так потрібна твоя допомога. І коли ти розумієш, що можеш бути корисним не тільки для себе і своїх близьких та знайомих, а і для інших, ти усвідомлюєш цінність, того що робиш», – розповіла пані Олена.

До заходу доєднались і медіатори-практики з інших областей.

Так, Оксана Дацко, медіаторка, заступник директора з навчально-виховної роботи опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №5 комунальної власності Жмеринської міської об`єднаної територіальної громади Вінницької області презентувала історію успіху Шкільної служби порозуміння Жмеринської ЗЗСО №5 «Коло друзів». Пані Оксана акцентувала також увагу на труднощях, з якими з самого часу створення ШСП доводилось зтикатись і які шляхи вирішення вони шукали разом з учнями-медіаторами для повноцінної роботи служби порозуміння.

 Однією з важливих частин заходу було обговорення алгоритму створення Шкільних служб порозуміння у навчальному закладі.

12    13 

«Радію, що завдяки зацікавленості адміністрацій шкіл до впровадження нових практик, нам вдалось повпливати на формування ненасильницького спілкування та створення безпечного середовища у більше ніж 15 навчальних закладах Чернігівської області» – наголосила Катерина Данькова, шкільна медіаторка, представниця Чернігівського громадського комітету захисту прав людини.

Діяльність відбувається в рамках проекту «Протидія насильству на ґрунті ненависті та мові ворожнечі в шкільному та молодіжному середовищі у Чернігівській області» за підтримки представництва міжнародної правозахисної організації Freedom House в Україні


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи