Річниця розмежування. Чи досягнуті цілі пропускної системи?

Сьогодні, 21 січня 2016 року, у прес-центрі інформаційного агентства «Інтерфакс-Україна» відбулася прес-конференція «Річниця розмежування. Чи досягнуті цілі пропускної системи?» Спікери відзначають, ...

АТО
Річниця розмежування. Чи досягнуті цілі пропускної системи?

Сьогодні, 21 січня 2016 року, у прес-центрі інформаційного агентства «Інтерфакс-Україна» відбулася прес-конференція «Річниця розмежування. Чи досягнуті цілі пропускної системи?»

Спікери відзначають, що в 2015 році через лінію дотику в обох напрямках пройшло близько 3,5 мiльонiв чоловік. В середньому, в 2015 році лінію зіткнення щодня перетинало від 8 до 10 тисяч осіб, а у вихідні по 10–12 тисяч чоловік. Зараз, у зв’язку з відносним затишшям, люди стали частіше переміщатися і щодня пропускна система зобов’язує стояти в чергах 15 тисяч чоловік.

«На сьогоднішній день через лінію дотику функціонує п’ять контрольних пунктів в’їзду-виїзду (КПВВ), з яких чотири автомобільних і один пішохідний. Всі чотири автомобільні КПВВ розташовані в Донецькій області, а в Луганській області лише один – пішохідний. Мешканцi Луганщини, які готові перетнути лінію дотику на автомобілі, змушені це робити через територію сусідньої Донецької області, або ж взагалі через Російську Федерацію. Незважаючи на той факт, що з початком збройної агресії багато зв’язків між людьми були зруйновано, необхідно прагнути до того, щоб люди на тимчасово неконтрольованiй території не втрачали родинні, дружні, культурні та економічні зв’язки з іншими регіонами», – зазначив Левон Азізян, координатор юридичного напряму «Восток-SOS: звільнені міста».

«Звичайно, з тих пiр як було введено тимчасовий порядок перетину лінії зіткнення і до сьогодні, було запроваджено багато змін – дійсно полегшення відбулося. Але це напевно така світова практика – спочатку зробити якнайгірше, а потім покращувати.  Протягом одного дня можна створити такі умови, що права людини будуть значно погіршені. А для того, щоб подолати ці наслідки можуть пройти роки. У нас є дуже гарний випадок – 16 січня 2014 року – «диктаторські закони» –  і тут щось схоже, мені здається. Декільком мільйонам людей знадобилось проходити дуже принизливі, на думку деяких спеціалістів, процедури, щоб отримати змогу потрапити до своїх домівок, перевірити їх стан, для того, щоб врятувати свої життя», – розповів Сулейман Мамутов, правовий аналітик ВБФ «Право на захист».

Однак, затверджений Наказом Штабу Антитерористичного центру при СБУ Тимчасовий порядок здійснення контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів уздовж лінії зіткнення в межах Донецької та Луганської областей, стосується також і товарів, що переміщуються через лінію зiткнення. Спікери повідомляють, що за медійними випадками боротьби з «контрабандою» невидимим залишається ведення бізнесу, який щодня використовує залізничні склади для переміщення вантажів.

«Державна політика така, що приватні особи та великі підприємства знаходяться в дуже різних умовах. Відносно приватних осіб введені дуже жорсткі обмеження на провезення продуктів і промислових товарів, а комерційні підприємства, навіть не будучи перереєстрованими на контрольованих урядом територіях, мають можливість щодня провозити через лінію розмежування тисячі тонн продукції», – відзначає Костянтин Реуцький, координатор «Восток-SOS».

Нагадаємо, що рік тому, Наказом Штабу Антитерористичного центру при Службі безпеки України № 27 від 22.01.2015 був затверджений Тимчасовий порядок здійснення контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів уздовж лінії зіткнення в межах Донецької та Луганської областей. Текст порядку змінювався кілька разів: мінялися правила оформлення перепусток та місця розташування контрольних пунктів в’їзду-виїзду.

Контакт з організаторами: [email protected] 095 629 12 77 Марія


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

В американському університеті презентували виставку з історії «Щедрика»

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку

Зимноводівська громада: спільний пошук рішень для розвитку