Пріоритети та ранжування місцевих стратегій і планів відновлення Миколаївщини

Минулого  тижня у Майстерні проєктів з відновлення та зростання представники громадськості та місцевого самоврядування з п’яти громад Миколаївщини працювали над місцевими стратегіями і планами ...

Додано:
frgn

Dod6.1-Foto1-1
Пріоритети та ранжування місцевих стратегій і планів відновлення Миколаївщини

Минулого  тижня у Майстерні проєктів з відновлення та зростання представники громадськості та місцевого самоврядування з п’яти громад Миколаївщини працювали над місцевими стратегіями і планами відновлення.

 Учасниками семінару практикуму стали 30 представників громадськості та місцевого самоврядування з Березанської, Новодеської, Бузької, Шевченківської та Коблівської громад напрацьовано:

(1) адаптовану до потреб їх громад форму-опитник з учасницької оцінки пріоритетів місцевого Стратегій розвитку та Планів відновлення;

 (2) перелік індикаторів проєктів відновлення та розвитку;

 (3) перелік оцінених на реалістичність, пріоритизованих та ранжований за напрямками та строками виконання завдань і заходів (стратегії та плану відновлення) стратегічний план розвитку та/або план відновлення громади.

Дякуємо Людмилі Гончаренко, експертці ГО «Форум розвитку громадянського суспільства»  яка допомогла учасникам заходу зробити більш реальними їх проєкти Планів відновлення та сформулювати пропозиції щодо модернізації місцевих Стратегій. Це зроблено у процесі ділової гри за допомогою унікальної цифрової методики #DIY4Change!

Перлиною заходу стала практикум з реалізації ідей відновлення та розвитку, які знаходяться поза межами повноважень органів місцевого самоврядування. В ігровому форматі, на основі одного з заходів напрацьованого плану, проведено симуляційну реаліті-гру “UChange: Країна” із розробки плану бюджетної адвокації для окремої проектної ініціативи.

Сподіваємось, що громадами будуть враховані  напрацювання Майстерні. Особливо детальними були проекти адаптивних Планів відновлення Новоодеської та Березанської територіальних громад.

Саме вони формувались на основі напрацюваньфокус -груп, які були проведено у травні, червні у більшості округів громад також за згаданою ціфровою методикою #UChange – сумісною з #DIY4Change.»

Захід відбувався відповідно до затвердженої ПРОГРАМИ та складався з двох основних частин: теоретичної та практичної.

Під час проведення тренінгу-практикуму застосовувались Інструменти: інноваційні цифрові інструменти методу #DIY4Change (форма учасницької оцінки пріоритетів відновлення і розвитку громади, матриця стратегічного планування та прогнозування), ігрова методика Ради Європи «UChange: Країна» в варіанті бюджетна адвокація. Навчальні матеріали містяться в ПРЕЗЕНТАЦІЇ.

День 1. Діалогові семінари “Учасницьке стратегічне планування і відновлення українських громад в умовах війни та обмежених ресурсів”, «Адвокація реалізації планів і проєктів розвитку і відновлення через систему індикаторів та показників».

На початку заходу для учасників та учасниць проведено інтерактивний квіз, що дозволив здійснити первинну оцінку їх навичок. Форма оцінки містила 26 питань, зокрема щодо підготовки проектних пропозицій, відновлення та нормативної бази стратегічного планування, відновлення та розвитку.

Результати оцінки дозволили сформувати рекомендації для подальшої роботи з учасниками(цями), а саме теми, на які в інших тренінгах варто звернути увагу: підготовка бюджету проєктів, МіО загальні принципи і підходи, фандрейзинг, зелене відновлення.

Аудиторії представлено архітектуру нормативно-правової бази у сфері відновлення та розвитку, сучасні тренди публічного стратегічного планування та прикладні прості підходи до практичної реалізації норм законодавства.

Окрема увага приділена оновленій Державній стратегії регіонального розвитку, Порядку визначення територій відновлення, критеріям, за якими визначаються такі території, розглянуто інші функціональні види територій. Обговорювались додаткові джерела позабюджетного фінансування.

Розглянули особливості проведення учасницького моніторингу та оцінки, як інструменту формування очікуваних результатів стратегічного планування (планів і проєктів відновлення та розвитку) на основі наявних даних громад.

Обговорили процес формування індикаторів та показників впливу результатів планів і проєктів на відновлення і розвиток громад через вивчення стану місцевих політик за результатами опитування мешканців(ок) громади.

Після теоретичного блоку та обговорення учасники та учасниці виконали практичну вправу : «Учасницька оцінка потреб у відновленні та розвитку, як елемент пріоритизації міських політик, що потребують відновлення» та адаптували форму учасницької оцінки пріоритетів відновлення і розвитку громади (опитувальник, google-форма).

Кожна громада, ознайомившись з шаблоном вправи, напрацювала індивідуальний перелік місцевих політик (сфер життєдіяльності громади), визначила питання для опитувальника, що характеризують кожну з них, та адаптувала форму під індивідуальні потреби.

День 2. ПРАКТИКУМ: напрацювання планів відновлення і розвитку громад в учасницький спосіб з урахуванням наявних даних.

Учасники та учасниці продовжили роботу з цифровими матрицями стратегічного планування та прогнозування: оцінили напрацьовані ідеї на реалістичність за трьома критеріями, серед яких належність до повноважень ОМС, вплив на декілька населених пунктів громади, можливість реалізації до 2027 року включно.

Після цього була виконана пріоритезація, ранжування за строками виконання завдань і заходів. Таким чином в учасницький спосіб був напрацьований орієнтовний адаптивний план розвитку / відновлення.

Після представлення (візуалізації) отриманих результатів, було запропоновано доопрацювати наявні плани, здійснивши перерозподіл строків реалізації з урахуванням навантаження на бюджет та виконавців.

Окремо з присутніми було розглянуто можливість реалізації ідей відновлення та розвитку, які знаходяться поза межами повноважень органів місцевого самоврядування. В ігровому форматі, на основі одного з заходів напрацьованого плану, проведено симуляційну реаліті-гру “UChange: Країна” із розробки плану бюджетної адвокації для окремої проектної ініціативи.

“Зробити крок уперед!

Серйозно, більшість із нас не завжди розуміє, наскільки великий наш потенціал.

Ми обмежуємо свої прагнення до рівня, який вказав нам хтось інший, і думаємо, що піднятися вище вже неможливо?

Але другий день поспіль новоодесити піднімаються до спільного сприйняття та аналітичного вирішення проектних ідей громади в контексті оперативного стратегування”

Так прокоментувала навчання у фейсбуці Олена Хлівна-Андрєєва, начальницяв ідділу екномічного розвитку Новодеської міської ради.

ЗВЕДЕНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАПРАЦЮВАННЯ ГРУП

Результати роботи робочих груп:

Новоодеська МТГ – ТУТ;

Березанська СТГ – ТУТ;

змішана група - ТУТ.

Пропозицій в розрізі окремих напрямків: Новоодеська МТГ:

Пропозицій в розрізі окремих напрямків Березанська СТГ:

РАЗОМ ЗНАЙДЕМО РЕCУРСИ ДЛЯ СТІЙКОСТІ І ЗРОСТАНННЯ !

Пресслужба ГО «Фонд розвитку міста Миколає

Навчання відбувається в рамках проєкту «Громадянська платформа для відбудови на краще двох громад Миколаївщини, що реалізує ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного фонду «Відродження».

Партнерами проєкту є Новоодеська та Березанська ради та місцеві громадські організації ГО «Мрії в реальність» (с-ще Березанка), ГО «Новоодеська рада старійшин», ГО «Форум розвитку громадянського суспільства».


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку