Основи дизайну для правозахисників і активістів

Що треба зробити, щоб текст або картинка відразу притягали цільову аудиторію? Як оформити проекти, щоб вони не були нудними? Чарівної пігулки не існує. Але є корисні рекомендації, якими поділився ...

Додано:
Dinarko

Designer drawing a light bulb, concept for brainstorming and ins
Основи дизайну для правозахисників і активістів

Що треба зробити, щоб текст або картинка відразу притягали цільову аудиторію? Як оформити проекти, щоб вони не були нудними? Чарівної пігулки не існує. Але є корисні рекомендації, якими поділився спікер Школи ефективних комунікацій для правозахисників Владислав Литвиненко, засновник і керівний партнер студії дизайну “PRINTВам”!

Дизайн – це не просто красива картинка, фотошоп і заголовок; це ще і:
– вирішення конкретної проблеми або завдання;
– редагування і складання текстів;
– вибір одягу, манери говорити, хода і зачіска;
– харчування, зайняття спортом, інтереси, хобі.

Перш, ніж обговорювати дизайн як процес, необхідно пропрацювати багато аспектів, які зазвичай знаходяться за його кулісами.

Картинка
Коли заходить мова про візуальне оформлення, то нам здається, що це легко, що будь-який художник здатний зобразити задумане нами. Пам’ятайте, що художник самовиражається через творчість, розкриває свій внутрішній світ, намагається достукатися до проблеми або теми, але завжди пропускає це через себе. У результаті ми отримуємо картини на полотнах.
Дизайнер завжди вирішує конкретну задачу. Завжди є вихідні дані, з якими треба працювати і вирішити певний запит.
Ілюстратор – золота середина між художником і дизайнером. У нього свій стиль подання матеріалу, тому в контексті рішення конкретної задачі він може вам підійти. А може і не підійти.

Текст і заголовки

При написанні тексту виникає питання: писати самому або звернутися до копірайтера? Якщо у вашій організації є копірайтер, то питання відпадає, а якщо ні, то робіть так: Написали? Скоротіть. Потім ще скоротите. І ще! Поки не скоротите до мінімуму. Добийтеся ефекту: «Переконай мене трьома словами… чи прощай!»

Дизайн-процес складається з 11-ти кроків.
1.Потреба. Визначіться, яку конкретно проблему вам треба вирішити за допомогою продукту, що випускається, або до якої проблеми хочете привернути увагу.

2. Аналіз і дослідження проблеми. Проаналізувавши проблему, треба чітко розуміти, що собою представлятиме ваш продукт, чому саме він і чим відрізняється від інших? Досліджуючи проблему, яку ви хочете вирішити, можливо, виберіть інший формат продукту, відмовившись від первинного.

3. Для кого? На цьому етапі ви аналізуєте свою цільову аудиторію, якій намагаєтеся донести свій меседж. Як можна детальніше розпишіть, які групи споживачів користуватимуться вашим продуктом, їхні критерії, наприклад, вік, соціальний статус, спосіб життя і так далі. Ваш продукт має бути цікавим і зрозумілим для усієї цільової аудиторії: від дядька Петі – двірника, до депутата.

4. Щоб що? Що повинна усвідомити або зробити людина після побаченого продукту? Тут важливо викликати емоцію – від гніву до радості.

5. Обробка отриманих даних. На цьому етапі, проаналізувавши проблему, аудиторію переходьте до отримання відповіді на питання, чи є ваш продукт звичним для споживача? Якщо продукт інноваційний, треба привчити до його споживання, або – навпаки – продукт звичний, але у нього є відмінності від інших продуктів.

6. Канали комунікації. Часто дизайнер не розуміє, яким має бути візуальне оформлення матеріалів. Проблема – в слабкій комунікації. У таких випадках рекомендується запитати кілька разів. Нехай краще запитання здасться безглуздим, але чим точнішим буде технічне завдання, тим кращим – результат.

7. Обставини, при яких аудиторія бачитиме макет. Ваша реклама повинна привертати увагу впродовж трьох секунд через картинку, шрифти, фото і ін., але впродовж цих секунд виникає перша емоція.

8. Мозковий штурм – проводиться командою або самостійно. Вибір за вами, втім краще зібратися усією командою за одним столом і почати креативити, відключивши бар’єри. На цьому етапі працює принцип відсутності меж.

9. Ідея і упаковка. Тут також діє принцип простоти, доступності і викликання емоції впродовж декількох секунд.

10. Тексти і шрифти. Основне посилання, заголовки і підзаголовки. У роботі з текстом необхідно дотримуватися принципу простоти: чим простіше, тим сильніше. Також в роботі з текстами необхідно пам’ятати, що є авторське право на шрифти, використовувані дизайнерами, тобто безкоштовні і платні варіанти. Вибір за тим, які використати, за вами. Безкоштовні шрифти, які вибирає більшість, можна знайти, наприклад, в пошуковій системі Google. Платні шрифти можна купити, щоб виділятися із загальної маси. Середня вартість ліцензії на ринку – 60$. Де купити?
1) www.minttype.com
2) www.myfonts.com
3) www.linotype.com
4) www.fontspring.com
5) www.fonts.com

11. Графічне рішення. На цьому етапі також треба пам’ятати, що сила в простоті. Не завжди крута упаковка – відмінний продукт. Хороший дизайн той, який справляється зі своїм завданням на максимум пунктів.
Поганий дизайн той, який за перші секунди не дає мозку усвідомити суть або зачепитися за цікаву ідею. Поганий дизайн створює кашу, в якій не читаються тексти і неясний сенс графіки.

І на закінчення список літератури про дизайн:
1. Фіолетова корова. Автор: Сет Годин
2. Заразливий. Автор: Йона Бергер
3. Дизайн – це робота. Автор: Автор: Майк Монтейро
4. Клієнти на все життя. Автор: Карл Сьюэлл
5. Маркетинг на 100. Автор: Ігор Манн
6. Логотип і фірмовий стиль. Автор: Девид Ейри

Організатори Школи ефективних комунікацій Центр інформації про права людини за підтримки Нідерландського Гельсінського комітету та Гельсінського фонду з прав людини.

Автор Центр інформації про права людини


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Інклюзивне відновлення та відбудова: конференція та рекомендації від експертів

В Україні запустили безкоштовні онлайн-курси англійської для працівників ДСНС

Українські благодійники отримали високу оцінку від моніторингової місії Americares

Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році

Відкриваємо шлях до майбутнього за допомогою "НАВІГАТОРА МАЙБУТНЬОГО"

Що думаєте про тему деінституціалізації?