На Волині використовують новітні підходи для розвитку освіти громад

Жити можна по-різному. Наприклад, не перейматися тим, що готує новий тиждень, місяць, рік і просто вирішувати поточні справи, які день прийдешній вам дарує. Або ж запланувати свої цілі на певний час ...

Торчин_тренінг_дистанційка
На Волині використовують новітні підходи для розвитку освіти громад

Жити можна по-різному. Наприклад, не перейматися тим, що готує новий тиждень, місяць, рік і просто вирішувати поточні справи, які день прийдешній вам дарує. Або ж запланувати свої цілі на певний час та рухатися для їх досягнення. Практика показує, що в першому випадку людина особливо нікуди не рухається, а от в другому, навпаки, розвивається.

Аналогічна ситуація і з освітою в громадах. Можна просто вирішувати поточні проблеми, коли уже припікає, або ж розробити чіткий план розвитку. Останній варіант вибрали в Павлівській та Торчинській ТГ, де нині реалізовується проєкт громадської організації «Волинський Інститут Права» «Діалог, як інструмент порозуміння та ухвалення рішень у громаді».

фотоз Павлівки

«Наша мета – допомогти цим громадам розробити плани розвитку освіти на найближчі роки, де будуть зазначені напрямки роботи та конкретні заходи для досягнення позитивних результатів.  Щоб ці документи були якісно напрацьовані, ми залучаємо не тільки освітян, посадовців місцевих рад, а й батьків учнів та самих школярів. Власне, цей підхід для України є новим, бо зазвичай подібні документи рідко розробляються в такому широкому діалозі», ˗ розповідає керівниця Волинського Інституту Права Ірина Гайдучик.

В минулому році експерт проєкту Сергій Пазюк відвідав населенні пункти вищезгаданих громад і поспілкувався з посадовцями, директорами шкіл, вчителями та батьками учнів щодо актуальних освітніх проблем і викликів. Також було організоване опитування усіх причетних до навчального процесу (в тому числі й школярів) про стан освітнього середовища, якість оцінювання, рівень управління. Ця та інша зібрана інформація стала основою для напрацювань спеціально створених робочих груп з розробки планів розвитку освіти.

фото з Торчина

Крім цього, в рамках проєкту «Діалог, як інструмент порозуміння та ухвалення рішень у громаді» відбулися навчання для освітян та представників місцевої влади Павлівської і Торчинської ТГ. Як приклад, у грудні минулого року було організовано два тренінги про інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі.

треннінг про дистанційне навчання_Павлівка

Торчин_тренінг_дистанційка

«Під час цих заходів ми говорили про дистанційну роботу в умовах пандемії. Особливу увагу звернули на Інтернет сервіси та цікаві методи донесення інформації в онлайн-форматі. Все це для того, щоб зробити навчальний процес в умовах поширення коронавірусу ефективнішим та цікавішим», ˗ зазначає тренер заходів, експерт з питань освіти Сергій Пазюк.

Сергій Пазюк

Щодо розробки планів розвитку освіти, то робота у цьому напрямку триває. Консультації та зустрічі робочих груп нині відбуваються в онлайн форматі. Очікується, що напрацювання документів буде завершено у березні-квітні цього року.

Довідково:

Проєкт «Діалог, як інструмент порозуміння та ухвалення рішень у громаді» реалізовується Волинським Інститутом Права (ВІП) за підтримки програми «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження». 


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку