Миколаївський бюджетний процес у 2016 році став прозорішим, але до нього громаду як і раніше не пускають

Про це свідчать результати двох щорічних моніторингів індексів прозорості та участі громадян в місцевому бюджетному процесі, проведених «Фондом розвитку м. Миколаєва» у рамках досліджень «Партнерства ...

Додано:
frgn

Фонд розвитку міста Миколаєва ФРГН ФРММ
Миколаївський бюджетний процес у 2016 році став прозорішим, але до нього громаду як і раніше не пускають

Про це свідчать результати двох щорічних моніторингів індексів прозорості та участі громадян в місцевому бюджетному процесі, проведених «Фондом розвитку м. Миколаєва» у рамках досліджень «Партнерства за прозорі місцеві бюджети» серед 31 громад 16 областей України та м. Києва.

Итоговая инфографика исследования 2016 г.

Підсумкова інфогафіка дослідження 2016 р.

Результати моніторингу процесу прийняття місцевих бюджетів на 2016 рік можна подивитися тут.

Всього за результатами дослідження Миколаїв набрав 7 балів з 11 можливих, тобто 64%, що в підсумку зберіг в 2016 р. «середній рівень». Бюджетний процес в Миколаєві став прозорішим, піднявшись від «недостатнього рівня» в 2015 р. піднявся до «середнього рівня». Але міська громада як і в 2015 р. має низький рівень участі в міському бюджетному процесі городян.

У Миколаєві виконали вимоги ст. 77 Бюджетного кодексу України та вчасно прийняв бюджет на 2017, виправивши торішню ситуацію ігнорування законодавства України, коли процес його прийняття затягнувся на січень-квітень. При цьому, вчасно був опублікований на офіційному сайті міської ради його проект. Хоча на момент прийняття він не повністю відповідав тому, за що голосували депутати.

Оцінюючи зміст прийнятого бюджету, тепер громаді можна буде оцінити ефективність використання бюджетних коштів. Завдяки спільним зусиллям миколаївських учасників Партнерства, Експертно-громадської ради Миколаївського міськвиконкому, миколаївського міського голови і депутатів в 2016 році виправили помилку 2015 року і в загальному документ врахував підходи програмно-цільового методу. Хоча, поки відсутня практика довгострокового прогнозування.

На жаль, як і при попередньому міському голові в місті відмовилися від практики проведення публічних бюджетних консультацій і бюджетних слухань.

Так Миколаїв увійшов до списку з 11 проблемних міст (Краматорськ, Кропивницький, Львів, Полтава, Сєвєродонецьк, Херсон, Білозерка, Здолбунів, Ізмаіл, Маруполь), де не проводяться бюджетні консультації з громадянами після його публікації на офіційному сайті міськради, що є дієвою практикою участі в підготовці головного фінансового документа і обліку їх прав та інтересів.

Незважаючи на наявність е-інструментарію, міськвиконком чомусь НЕ скористався таким зручним для городян форматом як електронні консультації. Прикладом для нас є Одеса, Суми, Чугуїв та сусідній Вознесенськ Миколаївської області.

Взагалі, публічні обговорення місцевих бюджетів (в форматі презентацій або відкритого засідання бюджетної депутатської комісії міськради, або публічного експертного обговорення, або публічних зустрічей із зацікавленими сторонами) було проведено у 19 громадах. На жаль, ми увійшли в гірші практики в цій номінації дослідження.

Проблемною є ситуація з заходами, які повинні забезпечити довіру до результатів консультацій і дієвий зворотний зв’язок з громадянами, які взяли участь в консультаціях по проекту бюджету. На жаль, результати всеукраїнського моніторингу показують, що навіть якщо орган влади провів консультації з громадянами, то доля наданих громадянами пропозицій в основному невідома.

Так, тільки в 5-ти містах (Вінниця, Суми, Чернівці, Вознесенськ, Чугуїв) було оприлюднено звіти про результати проведення консультацій з громадянами щодо проекту рішення про бюджет. Ще у 15 містах були проведені в тому чи іншому форматі консультації, але не оприлюднено звітів по їх підсумками.

Безперечно, така практика не може сприяти формуванню довіри до консультацій з боку громадян, які можуть вважати, що їх участю просто маніпулюють для легітимації рішення. Зрештою, це підриває бажання громадян в подальшому брати участь в подібних консультаціях.

У Новому 2017 році ми не дамо розслабитися ні депутатському корпусу міської ради, ні міському голові. Ми продовжимо моніторинг і будемо домагатися того щоб запустити на місцевому рівні дієві механізми участі громадян в бюджетному процесі. Тільки так ми зможемо захистити наші права і інтерес у розвитку міста та отримання якісних муніципальних послуг!

Прес-служба ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва»

 


 

Останні публікації цього розділу:

Проблеми та виклики громад північного прикордоння: на Волині відбувся обмін досвідом

На робочому засіданні Ради ВПО (Берислав) вирішили провести нове анкетування

План відновлення та розвитку Новобілоуської громади: візія, стратегічні цілі і завдання відновлення

100 тисяч життів на рік: як тютюнова епідемія загрожує демографічному розвитку України

Skills4Recovery та JA Ukraine провели ярмарок молодіжного підприємництва Junior EXPO-2024 у Києві

«STOPманіпулятор» — сказали студенти з Вінниці під час дводенного тренінгу