Makitra запустила Онлайн Чаювання про волонтерство

Makitra запустила Чаювання в онлайні, аби формувати спільноту взаємопідтримки тих, хто щодня мають справу з волонтерськими командами і хто прагне якісно розвивати волонтерство. З власного досвіду ...

Додано:
jmenka

pexels-photo-398532
Makitra запустила Онлайн Чаювання про волонтерство
Makitra запустила Чаювання в онлайні, аби формувати спільноту взаємопідтримки тих, хто щодня мають справу з волонтерськими командами і хто прагне якісно розвивати волонтерство.
 
З власного досвіду знаємо, що спілкування і взаємообмін знаннями з людьми, які повсякденно працюють із волонтерами, допомагає віднаходити рішення, розширювати свій світогляд і народжувати важливі ідеї.
 
Перше Чаювання відбулося 12 травня 2019 року і об’єднало координаторів/ок волонтерських напрямків із різних куточків України – Київ, Колоденка (Рівненська обл.), Верховина (Івано-Франківська обл.), Запоріжжя.​

#Чаювання – це неформа​​льна, щира і чесна розмова. Про те, що турб​​ує і те, що надихає. На Чаюваннях ми знайомимося, обміню​ємо​ся власними міркуваннями та досвідом про залучення та взаємодію з волонтерами​/ками​. І підтримуємо одне одного у цій важливій, та нелегкій справі. Чаюванням ми не прагнемо знайти найкраще рішення, але ми прагнемо розширити картинку світу одне одного. Бо труднощі, з якими кожен та кожна із нас зіштовхується в залученні волонтерів/ок, – спільні, але рішення можуть бути різними. Розмови проходять завдяки​ онлайн​ платформі​, яка дає можливість не тільки слухати, а й брати активну участь у розмові.

Перше Чаювання було присвячене комунікації з волонтерами/ками. Під комунікацією учасники та учасниці Чаювання розуміли обмін інформацією між організацією та волонтерами/ками. Такий обмін можна здійснювати в онлайні та оффлайні. Для комунікації в онлайні можна використовувати електронне листування, соціальні мережі, різні месенджери, платформи для відео-зв’язку (Skype, Youtube, Zoom), а також додатки для планування та координації процесів (Trello, Asana, Google Docs…).
 
Оффлайн комунікація відбувається під час спільних зустрічей із волонтерською командою. Така комунікація може бути формальною та неформальною. Формальна – направлена на обговорення, планування та реалізацію різних активностей для досягнення цілей та місії організації. А неформальна – на вибудову міцних і дружніх стосунків із волонтеорською спільнотою.
Інструментів для комунікації існує багато. Важливо, аби в організації та волонтерів/ок було спільне розуміння, за допомогою яких інструментів і як саме між ними відбувається комунікація – як в онлайні, так і оффлайні.
 
Під час Чаювання учасники/ці обговорили два питання:
1. Як потрібно комунікувати з волонтерами/ками, аби вибудовувати з ними довготривалі стосунки?
2. Як комунікувати з волонтерами/ками, коли ти інтроверт/ка?
 
Декілька думок і рекомендацій, якими учасники/ці поділилися: 
  • Будувати свою співпрацю з волонтерами/ками на цінностях. Співпраця зі спільнотою людей зі спільними цінностями більш надихаюча та ефективна.
  • Волонтери/ки – це люди. А люди знуджуються присвячувати час одному й тому ж. Тому варто самим розвиватися, змінюватися та створювати таке залучення, аби для волонтерів було з нами цікаво, корисно та важливо.
  • Зважати на специфіку своєї волонтерської спільноти і використовувати інструменти комунікації, які будуть зручними та зрозумілими для них. Наприклад, молоді може бути зручніше тримати з нами зв’язок у Телеграмі, а людям старшого віку – підійте таємна фейсбук-група.
  • Для волонтерів/ок краще створювати простір та процес, де вони зможуть самостійно і спільно з організацію випрацювати активності та завдання для себе. А не давати для них вже наперед готові завдання. 
  • Уявляти себе на місці волонтерів/ок, аби краще розуміти їх і їхню поведінку. Часом волонтери/ки готові взяти на себе велику відповідальність, однак не реалістично оцінюють об’єм роботи. І в процесі відмовляються від цього об’єму роботи. Аби ми не розчаровувалися, нам, координаторам/кам, важливо їх не тільки підтримувати ідеї волонтерів/ок, а й давати їм розуміння ширшої картинки.
  • Комунікація з волонтерами/ками забирає багато часу та потребує великого ресурсу. Ми як координатори/ки, часто можемо витратити багато часу на спілкування з волонтерами/ками, але не отримати очікуваного результату. Тому варто вчитися аналізувати свою діяльність та бачити простір і можливості для делегування та оптимізації процесів. Наприклад, замість проведення окремих співбесід із людьми, які прагнуть волонтерити на нашу організацію, проводити спільну ознайомчу зустріч для таких людей. І цю зустріч можуть проводити волонтери/ки, які в нашій організації вже довгий час, а не ми. Для волонтерів/ок – це розвиток, а для нас простір для створення інших цікавих процесів для волонтерської спільноти.
  • Нам важливо бути відкритими до навчання і до того, щоб вчитися спілкуватися якісно та ефективно з людьми, які присвячують свій вільний час нашій організації.
Якщо ви прагнете отримувати анонси про наступні Чаювання, напишіть, будь ласка, нам про це на скриньку [email protected] з темою листа “Хочу на Чаювання”. У листі представтеся та коротко розкажіть, як ваша діяльність пов’язана з волонтерським залученням.
 
Віримо у зустріч за чашкою чаю в нашому спільному віртуальному кафе :)
 
 
 
 


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Громадський активізм та ставлення до реформ: суспільна думка в Україні

Гарантії для жінок, які мають дітей, в сфері трудових правовідносин

Опитування щодо забезпечення охорони громадського порядку у громаді

В Україні відкрито перший навчальний онлайн-спецпроект «Угода про асоціацію Україна-ЄС»

Стартує проект щодо захисту активістів

«Муніципальна няня»: про компенсацію, деталі та умови