Індекс публічності Одеської міської ради зріс порівняно з минулим роком, – КВУ
Одеська обласна організація «Комітету виборців України» і львівська команда Громадянської мережі ОПОРА визначили щорічний «Індекс публічності Одеської міської ради». Рівень публічності Одеської ...
Додано:
ООО ВГО КВУ
Одеська обласна організація «Комітету виборців України» і львівська команда Громадянської мережі ОПОРА визначили щорічний «Індекс публічності Одеської міської ради».
Рівень публічності Одеської міської ради вимірювався за більш ніж 200 показниками відкритості, прозорості та підзвітності міського голови, виконавчих органів та депутатів. Збір інформації здійснювався за допомогою подачі інформаційних запитів, аналізу контенту офіційного сайту, а також безпосереднього спостереження за роботою Одеської міської ради.
Узагальнені показники публічності Одеської міської ради дозволили визначити Індекс публічності одеського міського голови, виконавчих органів ради та її депутатів.
Подібні дослідження організації проводять з 2013 року.
Основні висновки
За рік загальний рівень публічності Одеської міської ради підвищився на 6% і, таким чином, практично наблизився до характеристики «задовільного рівня публічності». Втім, показник в 57% все ще характеризує рівень публічності Одеської міської ради як низький. Найбільші показники підвищення рівня публічності своєї діяльності, як і за результатами минулого року, продемонстрували виконавчі органи Одеської міської ради. Рівень публічності міського голови та депутатів міської ради підвищився незначно.
Оцінка публічності міського голови становить 56%, тобто публічність діяльності мера все ще низька. Одеський міський голова найвищий рівень публічності демонструє в напрямку забезпечення прозорості своєї діяльності. Більшість інформації в цьому напрямку опубліковано на сайті міської ради, включаючи декларацію про майно, доходи та зобов’язання фінансового характеру. За останній рік у цьому напрямку був забезпечений доступ до інформації про помічників і радників міського голови. У той же час, так і не було опубліковано інформацію про партійну приналежність міського голови.
У відкритості до взаємодії з суспільством мер демонструє посередні результати: недоліків у цьому напрямку значно більше. Зокрема, одеський міський голова так і не довів до досконалості підхід до прийому громадян. Процедура потрапляння на прийом до мера залишається штучно ускладненою, в результаті чого більшість звернень перерозподіляється на заступників та керівників департаментів. Втім, навіть таким громадянам, яким вдається потрапити на прийом, доводиться чекати в черзі більше двох місяців. Таким чином, можливість будь-якого громадянина потрапити на особистий прийом до Одеського міського голови практично відсутня.
Крім того, міський голова протягом року не проводив за власною ініціативою громадських слухань і не використав інших форм консультацій з громадськістю. Бездіяльна і громадська рада при міському голові.
У той же час, за параметром забезпечення відкритості у взаємодії з громадськістю за минулий рік відбулися і позитивні зміни: створено веб-ресурс для звернень громадян з прозорою процедурою їх розгляду і можливістю відстеження процесу розгляду таких звернень.
Найнижчі показники публічності одеський міський голова демонструє у забезпеченні підзвітності своєї діяльності.
Міський голова не звітує перед суспільством про виконання програми соціально-економічного розвитку та про виконання міських цільових програм, не звітує перед радою про роботу виконавчих органів, а процедура звітності міського голови перед громадою так і залишається неврегульованою. У Статуті міста визначені лише загальні принципи звітності міського голови. Незважаючи на те, що міським головою був проведений публічний звіт перед громадою, повноцінного доступу до цього заходу так і не було забезпечено. Міським головою також не була забезпечена можливість взаємодії з громадянами безпосередньо під час звіту.
У діяльності виконавчих органів ради за минулий рік відбулося кілька удосконалень в напрямку підвищення рівня їх публічності. Загальний рівень публічності становить 69%, тобто є задовільним. Зокрема, опубліковані номери телефонів, поштові адреси і адреси електронної пошти заступників міського голови та керівників структурних підрозділів виконавчих органів ради, а також графіки особистих прийомів їхніх керівників. Створено веб-систему доступу до публічної інформації. Опубліковано всю необхідну інформацію про роботу ЦНАП, а також адміністративних послуг, які він надає.
Крім того, практично всі виконавчі органи оприлюднили звіти про свою роботу, а також звіти про витрачання публічних коштів. Відбулося публічне представлення звіту про виконання міського бюджету за 2014 рік.
Традиційними недоліками залишається брак взаємодії з громадськістю, зокрема відсутність громадських рад і відсутність практики використання інших форм консультацій з громадськістю.
АНАЛІТИКА ТУТ
Найбільш непублічними залишаються депутати міської ради. Оцінка в 45% свідчить про низький рівень публічності. На сайті міської ради не опублікована інформація навіть про половину депутатів міської ради (біографії, фото, контактні дані). Графіки прийому громадян опублікували лише 66 депутатів, але актуальна інформація опублікована тільки у 31 депутата. Інформацію про майновий стан оприлюднили тільки два депутати.
Депутати за всі п’ять років своєї каденції жодного разу не ініціювали громадських слухань і не використали інших форм консультацій з громадськістю. Звіти про роботу за минулий рік опублікували не більше половини депутатів. Інформація про проведення публічних звітів перед громадою, а також про виконання доручень виборців є у ще меншої кількості депутатів.
З незначних удосконалень, які впливають на рівень публічності депутатів, може бути відзначена публікація графіків проведення засідань постійних депутатських комісій з порядком денним і протоколами їх засідань. Втім, протоколи засідань постійних депутатських комісій доступні тільки починаючи з квітня 2014 року. Доступ до такої інформації за період з листопада 2010 року не забезпечений.
З повним звітом можна ознайомитися ТУТ