Електоральний вибір без порушень та маніпуляцій: у Краснограді відбувся тренінг

27 лютого 2020 року у молодіжному хабі «RedHub» міста Красноград, Харківськоі області Аналітичний центр «Обсерваторія демократії» у рамках проекту «Просування демократичного голосування в Східній ...

Додано:
OD

1
Електоральний вибір без порушень та маніпуляцій: у Краснограді відбувся тренінг

27 лютого 2020 року у молодіжному хабі «RedHub» міста Красноград, Харківськоі області Аналітичний центр «Обсерваторія демократії» у рамках проекту «Просування демократичного голосування в Східній Україні», який реалізується за фінансової підтримки Національного фонду на підтримку демократії (NED), провів тренінг «Електоральний вибір без порушень та маніпуляцій». Учасники тренінгу – представники громадського сектору, викладачі соціально-гуманітарних дисциплін коледжів міста, вчителі історії, правознавства та громадянської освіти загальноосвітніх шкіл Краснограда та Наталинської ОТГ мали змогу підвищити фахову компетентність щодо формування електоральної грамотності молоді.

2

Тренери представили два блоки навчально-просвітницьких матеріалів з питань дотримання виборчого законодавства та відповідності базовим загальноєвропейським принципам, зафіксованим у «Кодексі належної практики у виборчих справах». Як ілюстративний матеріал з маніпуляцій та популізму, порушень норм закону та базових принципів демократичних виборів, були надані свіжі наочні факти, зібрані експертами під час моніторингу парламентської виборчої кампанії 2019 року в округах Харківської області. Учасники тренінгу активно доповнювали їх власними кейсами.

3

Для стимулювання нормотворчого раціонального та креативного мислення тренери провели два інтерактиви. У першому учасники мали запропонувати норми закону, які унеможливлювали б застосування кандидатами конкретних маніпулятивних технологій, санкції за порушення норм та аргументувати їх доцільність. Звісно, норми не мають порушувати демократичні принципи та права громадянина. Саме ця умова суттєво ускладнювала виконання завдань.

4

Фактично нульова терпимість аудиторії проявилась щодо загострення «передвиборної благодійності» кандидатів та їх зусиль щодо організації культурного дозвілля виборців шляхом організації концертів на власну підтримку, та ще й з призами. Серед пропозицій учасників – заборонити діяльність іменних благодійних фондів кандидатів під час виборчої кампанії, обмежити не лише кількість концертів, але і їхню тривалість. Аби уникнути виборчого плагіату, в тому числі й кольорового, пропонували навіть законодавчо обмежити кольорову гаму рекламних продуктів, аж до біло-чорного. Адже 100 відтінків чорного важче скопіювати!

1

Для складання індексу популізму учасникам були запропоновані передвиборні програми політичних партій. Читаючи їх, команди вирішили розширити перелік індикаторів, оскільки 3-х запропонованих тренерами, виходячи із змісту програм, виявилось недостатньо, аби представити наявний популізм у всій широті проявів. Зокрема, додали частку тексту програми з популістською риторикою, застосування технік «прихованих жахів», маніпулювання констатацією фактів тощо. Освітянський досвід проявився у виборі шкали оцінювання – від 5-ти бальної і вище, з чіткою деталізацією критеріїв. Інтегральні індекси, виведені кожною командою для проаналізованих партійних програм, показали високу наповненість останніх популізмом.

9

Під час обговорення підсумків тренінгу та проблем формування громадянської компетентності молоді усі учасники акцентували увагу на тому, що руйнація гуманітарної складової освіти має наслідком зростання впливу маніпулятивних технологій, популізму.

5
Тренінг проведений у рамках проекту «Promoting Democratic Elections in Eastern Ukraine», що реалізується за фінансової підтримки Національного фонду на підтримку демократії (NED). Зміст публікації не обов’язково відображає точку зору NED і є предметом виключної відповідальності Аналітичного центру «Обсерваторія демократії».


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку

Impact Business Accelerator 2024: як український бізнес стає рушієм соціальних змін