Чи можуть бути у конфлікту позитивні сторони?

Саме їх шукали активісти та працівники закладів соціально-культурної сфери Тростянецької громади на Львівщині під час навчального тренінгу “Ефективна комунікація в громаді”. Під керівництвом ...

трост тр
Чи можуть бути у конфлікту позитивні сторони?

Саме їх шукали активісти та працівники закладів соціально-культурної сфери Тростянецької громади на Львівщині під час навчального тренінгу “Ефективна комунікація в громаді”. Під керівництвом тренерки, представниці Львівської центру медіації Наталії Кузьми, учасники намагалися усвідомити, що треба для того аби конфлікт став ефективним і приносив в наше життя лише конструктив.

У ході тренінгу, який відбувався в адміністративному центрі громади, учасники з’ясували для себе, що крім звиклого для всіх негативу, будь який конфлікт може бути хорошим джерелом ресурсів, а також мати й немало корисних граней. Для когось протистояння — це проблема, а для когось — лише виклики перед чимось новим у житті.

Під час конфліктних ситуацій ми загартовуємо свою волю та характер, вчимося висловлювати думку і контролювати емоції або ж, навпаки, їх виплескувати. Також ми можемо усвідомлювати, що в процесі будь-якої конфліктної ситуації випливає нова, раніше невідома інформація. В ході конфліктів ми можемо бачити як себе поводять інші, наскільки вони були щирими з нами до цього часу і чи показували своє справжнє єство. Врешті конфлікти дають нам усвідомлювати, що в кожної людини є своя думка і погляди на одні і ті ж речі, і вони бувають часто зовсім різними. І чи не найважливіше це те, що в успішне вирішення конфлікту виробляє практику поведінки й безконфліктного спілкування надалі. Успішно вирішений конфлікт для обох сторін є запорукою зміцнення їх стосунків та взаємин. В його процесі вибудовується практика ведення діалогів, спілкування, пошуку взаємовигідних рішень.

За словами тренерки в умовах конфлікту важливо пам’ятати про його мету, почути іншу сторону, скласти всі пазли та накидати варанти рішень. Якщо дотримуватися всіх цих рекомендацій, тоді конфлікт — лише перевалочна база до вершини, зона дискомфорту на шляху до чогось нового. Тоді інший, мій опонент — не загроза мені, а той, хто приносить у моє життя щось нове.

Тренінг проводився у межах проекту «Побудова діалогів та застосування інструментів місцевої демократії для запобігання та сприяння вирішенню конфліктів в ОТГ в процесі впровадження реформ» громадської організації «Центр громадської адвокатури», що реалізовується за підтримки програми «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження».


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Як розповідати про зміни: ЦЕДЕМ провів першу Школу комунікацій для НУО-сектору

Триває пошук партнерів для організації показів виставки «На зламі»

У сільських радах Миколаївщини працюють над приєднанням до складу вже існуючих ОТГ

Барометр свободи слова за жовтень 2019 року

Правозахисний план дій для влади: найбільший прогрес – з визначенням статусу політв’язнів – правозахисники

У Харкові вчилися розпізнавати і нейтралізувати маніпуляції політиків