Чому для освітян у 2024 році важливі цифри 35 і 24?

Експерт U-LEAD пояснив ключові моменти, які необхідно врахувати при завершенні навчального року у школах, нагадав, коли застосовується норма «24 учні в класі», чому важливо вчитися 35 тижнів та як ...

Додано:
Oksana Stelmakh

7934e23585e492a03461520046f1544d
Чому для освітян у 2024 році важливі цифри 35 і 24?

Експерт U-LEAD пояснив ключові моменти, які необхідно врахувати при завершенні навчального року у школах, нагадав, коли застосовується норма «24 учні в класі», чому важливо вчитися 35 тижнів та як мінімізувати освітні втрати.

Враховуючи велику кількість запитів від освітян та засновників освітніх закладів, «U-LEAD з Європою» провела інформаційну сесію на тему «Організоване завершення навчального року». З громадами працював експерт U-LEAD з освіти Сергій Дятленко.

Спікер нагадав учасникам про основні нормативні документи, які стосуються завершення навчального року та повноваження засновників освітніх закладів у цьому процесі. Зокрема йшлося про:

  • порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти Наказ міністерства освіти і науки України від 16.04.2018 р. № 36;
  • про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні Наказ міністерства освіти і науки України від 28.03.2022 р. № 274;
  • методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні Наказ Міністерства освіти і науки України від 15.05.2023 р. № 263.

Про тривалість навчального процесу

Сергій Дятленко зазначив:

«Навчальний рік 2023/24 триває з 1 вересня по 28 червня, а навчальний процес визначається освітньою програмою школи. Нагадую, що норма про 175 навчальних днів скасована. Важливо забезпечити 35 тижнів навчання, на які розрахована освітня програма, щоб школа не стала причиною освітніх втрат».

За словами експерта, відзначати свято останнього дзвоника чи ні, або коли учні йдуть на канікули — вирішує кожна школа самостійно.

Про повернення учнів та їх кількість у класі

Якщо діти повертаються в громаду, то всіх учнів зараховують до шкіл, у яких вони навчалися до вимушеного переміщення, якщо ці заклади освіти працюють. У іншому випадку діти зараховуються до іншого закладу освіти за заявою одного із батьків.

З 1 вересня 2024 року до 1 класу може бути зараховано не більше 24 учнів. За словами Сергія Дятленка, така кількість дітей необхідна для підвищення якості початкової освіти.

«Якщо в селі є одна школа і першокласників буде 25 або 27, то в такому випадку не варто ділити клас на два. Адже існують ризики міграції учнів або інші виклики. Поки не набереться більше 28 учнів в одному 1 класі, то відкривати два класи не потрібно».

Також від додав, що норма «24 учні в класі» наразі стосується лише перших класів. Не потрібно переформатовувати під неї всі класи. Норма вступає в силу поступово.

Про повноваження ОМС, як засновника

Органи місцевого самоврядування мають закріпити територію обслуговування за закладами освіти та оприлюднити рішення про це. Також вони визначають дату прийому заяв про зарахування (прийом заяв до 31 травня) та контролюють процес зарахування учнів до шкіл.

Про ДПА та мінімізацію освітніх втрат

Здобувачі освіти, які завершують кожен рівень повної загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році, звільняються від проходження державної підсумкової атестації. На думку експерта, таке рішення має шкідливий вплив на якість освіти, оскільки неможливо виміряти якість надання освітніх послуг в громаді та закладах.

Важливо звернути увагу на освітні втрати. Червень для різних громад може бути різним: навчальним, канікулярним або з надолуженням освітніх втрат з добровільною участю.

«Якщо навчальний процес був дуже «рваний», з багатьма перервами, то варто продовжити навчання на необхідний термін, щоб надолужити. Рішення приймає педагогічна рада шляхом внесення змін до освітньої програми рішення «продовжити навчальний процес». Також важливо врахувати психоемоційний стан учнів. Чи здатні вони продовжувати навчання?» — наголосив Дятленко.

І додав, що треба уважно поставитися до комунікації з батьками, яким варто пояснити, для чого потрібно продовжувати навчання або проводити добровільні заходи для компенсації освітніх втрат.

Спікер ознайомив учасників із алгоритмом компенсації освітніх та психологічних втрат.

Окрім того, в ході інформаційної сесії учасники отримали відповіді щодо кадрових питань: штатні розписи, тарифікація, відпустки. А також ознайомилися з практиками діяльності органу управління освітою в період завершення навчального року: попередня тарифікація, оздоровлення, облік військовозобов’язаних в закладах освіти. Своїм досвідом з колегами поділилася Олена Крес, начальниця відділу освіти Семенівської міської ради Чернігівської області.


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Настільна гра «Women IN: Leadership and Business»: жіноче лідерство та командна робота

Свіже тижневе в Просторовій Біржі Праці: вакансії в Києві, регіонах та віддалено

Експерти ГО "Інститут громадянського суспільства" провели менторські сесії щодо створення індустріальних парків та залучення інвестицій

Оголошено результати відбору молодіжних центрів у межах проєкту #МолодьТуТ

Освітяни Саратської громади на Одещині завершили комплексне навчання з домедичної підготовки

У Недобоївській громаді Чернівецької області відкрили громадську кухню за підтримки Програми USAID DOBRE