Чого не вистачає для доброї медицини, освіти та доріг в Коблівській ОТГ

72072859_2413052862135702_4904083423389286400_n

Порозуміння з цього питань шукали у приміщенні Коблівської сільської ради 22 представника громадськості і місцевого самоврядування  Кобліської ОТГ на другому круглому столі проекту «Добрі дороги у гармонійних громадах Березанщини», що відбувся другого жовтня 2019 р.

Додано:
frgn

images (1)
Чого не вистачає для доброї медицини, освіти та доріг в Коблівській ОТГ

72072859_2413052862135702_4904083423389286400_n

Порозуміння з цього питань шукали у приміщенні Коблівської сільської ради 22 представника громадськості і місцевого самоврядування  Кобліської ОТГ на другому круглому столі проекту «Добрі дороги у гармонійних громадах Березанщини», що відбувся другого жовтня 2019 р.

Учасники круглого столу погодились з висновками та рекомендаціями громадського аудиту ефективності розпорядників коштів по утриманню автомобільних доріг у Коблівській і Березанській ОТГ, що провів в рамках ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» та рекомендували провести подібні заходи медіації протягом жовтня у всіх старостинських округах Березанщини.

Аналітична записка та Презентація громадського аудиту у Коблівської ОТГ 

Відкриваючі захід, заступник голови Березанської районної ради, член виконкому Березанської ОТГ Олексій Сидорчук підкреслив його важливість для знаходження шляхів вирішення болючих проблем формування спроможних місцевих громад. Серед ключових для громад району були названо застаріли питання якості доріг між селами району.

У першої частині круглого столу відбулось обговорення стану реформ дорожньої галузі, освітньої, охорони здоров’я та місцевого самоврядування, фінансової децентралізації у громадах Березанщини 

Директор ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» Михайло Золотухін розповів про те чому та як у Фонду, виконкомів 2-х ОТГ Березанщини, райради та Миколаївського місцевого центру ПВПД виникла ідея проекту:

«..Наше партнерство заради спроможних та гармонійних 2-х ОТГ Березенщини триває майже рік. Разом за підтримки МФ «Відродження» ми успішно реалізували проект у сфері ефективності належного врядування комунальним майном.

Моніторингові дослідження згаданого проекту  виявив, що реформи децентралізації і місцевого самоврядування збільшили майже у 5 разів місцеві бюджети та надали ОТГ додаткові повноваження. Але якість та стан доріг загального користування місцевого значення муніципальних адміністративних послуг не дозволила мешканцям у повної мірі сприйняти досягнення освітніх та медичних та інших реформ ….».

Заступник голови Березанської ради Олексій Сидорчук разом з  представником ГО «ЕкоБерезань» нагадав історію навколо ремонту дороги загального користуання обласного значення Лимани – Вікторівка, що на території Берзанської ОТГ . Якість ремонтних робіт від осені 2018 р привела до протесту мешканців Лиманського старостинського округу Березанської ОТГ, що у січні-лютому  2019 р. не пустили дітей у школу. Основною вимогою протестантів було забезпечення належної якості дороги. Хроніка змагань за якість дороги у релізі ГО «ЕкоБерезань» на  .

У другої частині круглого столу Михайло Золотухін зробив презентацію громадського аудиту ефективності розпорядників коштів по утриманню автомобільних доріг у Коблівській і Березанській ОТГ, що провів в рамках Фонд протягом липня-серпня 2019 р. 

ТЕЗИ ПРЕЗЕНТАЦІЇ «ХВОРОБИ та ЛІКИ ефективності бюджету Коблівської ОТГ» 

 (+) Затверджено Стратегічний план розвитку на 2017-2020р Коблівської сільради, в якому одна зі стратегічних цілей визначена як  розвиток дорожньо-транспортної інфраструктури;

(+) Громада має намір використати нові можливості та механізми вирішення проблеми якості дорожньої інфраструктури на території ОТГ та відповідного ресурсного і фінансового забезпечення: Є нове будівництво автодороги до с. Українка,  капітальний ремонт автодороги с. Українка – М14, через с. Бесарабку Березанського району;

(-) Жодної статистичної інформації щодо загальної кількості та протяжності комунальних доріг (в середині населених пунктів) ОТГ, та тих що потребують капітального, поточного (ямкового) документи ОТГ не містять;

(-) Не визначені повністю види ремонтів доріг (поточний, дрібний чи капітальний, інш.) Формулювання проектів розвитку «на загал» не дозволяє точно визначити наміри виконкому ОТГ в розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури сіл, що увійшли до ОТГ;

(-) та  (+) Окремої галузевої програми розвитку автодоріг ОТГ  не затверджено. Але у «Плані перспективного розвитку Коблівської ОТГ до 2021р»  дана галузь присутня як один з пріоритетів розвитку;

(-) Жодних середньострокових/ довгострокових планів по утриманню автомобільних доріг міста (поточні (ямкові) та капітальні ремонти) не існує. Розпорядник керується тільки складеними оперативними на бюджетний рік планами закупівель;

 (-) Відсутні технічні паспорти доріг та вулиць населених пунктів ОТГ: Наказ №54.. В розділі VIII. «Технічний облік і паспортизація вулиць та доріг» пунктом 8.10. унормовано, що технічний облік і паспортизацію виконує балансоутримувач вулично-дорожньої мережі;

(-) Відсутність повної документальної та достовірної інформації про об’єкти комунального майна – ризик недофінансування, або надмірного бюджетного фінансування.

ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ. За період 2017-травень 2019р   19 закупівель поточного та капітального ремонту дорожнього одягу автомобільних доріг ОТГ:

(+)Всі закупівлі проведені з використання електронної системи Прозоро

(-)Виклик штучної монополізації ринку постачальників відповідних послуг:Абсолютно всі роботи та послуги з поточного та капітальних ремонтів доріг виконує тільки 1 постачальник – ФОП Мхеян Рубік Балабекович 

(-) Спостерігається недоцільність проведення закупівель ремонтів з точки зору оптимального часу для потенційного виконання дорожніх робіт: 

  • Капітальний ремонт дорожнього покриття вул.. Виноградана в с. Виноградне. Період договору  17.11-18.12. 2017. 
  • Поточний ремонт автомобільної дороги по вулиці Приморська в с. Новофедорівка.   Період договору 17-31.12.2018 
  • Поточний ремонт  дорожнього покриття по вул. Одеська в с. Федорівка.  Період договору 19-31.12.2018 

СИСТЕМА ВНУТРІШНЬОГО КОНТРОЛЮ  ТА ВНУТРІШНЬГО АУДИТУ 

(-) Заходи контролю відсутні;Відсутня інформація щодо претензійної роботи з боку ГРБК та депутатського корпусу.

ЛІКИ :

Крок 1. Запровадити у виконавчих органах Коблівської сільської систему внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту;

Крок 2, Здійснити комплекс заходів, що сформують місцеву політику розвитку та утримання дорожньої інфраструктури, виконав вимоги національного законодавств України.

А саме по крокам:

Крок 1, Запровадити у виконавчих органах Коблівської сільської ради систему внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту. Для чого :

  • Кобліському сільському голові створити відповідну  робочу групи та забезпечити участь у ньому членів групи – представників структурних підрозділів виконавчих органів міської ради. Дручити членам робочої групи підготувати для прийняття виконавчими органами Кобліської сільської ради відповідний пакет рішень щодо запровадження системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту  у виконавчих органах Коблівської сільської ради . Підстави  вимоги:

ЗУ №2646 від 06.12.18, (Ст. 26. Бюджетного кодексу України щодо контролю та аудиту у бюджетному процесі ”) та Постанови КМУ № 1062 від 12.12.2018 “Про затвердження Основних засад здійснення внутрішнього контролю розпорядниками бюджетних коштів та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 р. № 1001.

Крок 2, Здійснити комплекс заходів, що сформують місцеву політику розвитку та утримання дорожньої інфраструктури, виконав вимоги національного законодавств України. Для чого рекомендувати органам місцевого самоврядування Коблівської ОТГ:

  • Відповідно Стратегії ОТГ розробити для прийняття сільської ради окрему цільову (галузеву) Програму розвитку дорожньо-транспортного господарства Коблівської ОТГ  з визначенням результативних показників виконання Програми;
  • Запровадити середньострокового планування ремонтних робіт;
  • Скласти та затвердити технічні паспорти комунальних доріг та рзмістити їх на сайті. Так у відповідності до діючого законодавства України, внести до них повний пакет інформації щодо структури та експлуатації дороги а також даних щодо проведених поточних/капітальних ремонтів;
  • Провести детальний аналіз формування предмета закупівель ремонтів дорожнього одягу, а також політику залучення потенційних надавачів послуг вказаної сфери для усунення що намітилась штучної монополізації ринку надавачів послуг;
  • Cкладати предмети закупівель в означених сферах за принципом потенційного підвищення ефективності використання бюджетних коштів, розширення ринку постачальників відповідних робіт та послуг;
  • Застосувати можливості ОТГ в сферах утримання дорожньо-транспортної інфраструктури, що знайшло своє відображення в стратегії ОТГ та Плані перспективного розвитку до 2021р на предмет укладання угоди на співфінансування доріг загального користування місцевого значення з МОДА (управління інфраструктури);
  • Pапровадити практику складання середньострокових планів ремонтних робіт, не допускати виконання робіт поточного і капітального ремонту дорожнього одягу у період кінець осені-взимку;
  • Налагодити контроль з боку розпорядників виконавців ремонтних робіт щодо дотримання та виконання гарантійних договірних умов;
  • Посилити контроль депутатським корпусом головних розпорядників бюджетних через запровадження періодичного звітування по стану виконання бюджетних програм, проведення процедур публічних закупівель, виконання договорів підрядником.

У заключні круглого столу Медіатор дискусії, начальниця відділу Миколаївського місцевого центру БВПД Вікторія Царьова запропонувала всім учасникам відверто поділитись своїми думками щодо того як вплинула на стан освіти, медицини якість доріг у селах Коблівської ОТГ. Результати аналогічного обговорення у Калинівському старостинському окрузі Березанської ОТГ http://frgn.mk.ua/?p=10980.

УЗАГАЛЬНЕННЯ РЕЗУЛТАТІВ МЕДІАЦІЇ:

Проблеми громади

Шляхи вирішення

Інфраструктура (дороги)

  1. Відсутність транспортного сполучення між селами:
  • с. Глибоке та с. Лугове, 
  • с. Рибаківка та с. Коблево, 
  • с. Українка та с. Виноградне,
  • с. Рибаківка та с. Вікторівка.
  1. Відсутність конкуренції між підрядниками.
  2. Завищена ціна за 1м2 асфальту.
  3. Відсутність обслуговування доріг обласного значення.
  4. Заплановано ремонт дороги М-14 (м. Миколаїв – м. Одеса)
  1. Створення індивідуального парку (асфальтно-бетонного заводу).
  2. Внесення на карти доріг обласного значення сполучення доріг між селами Українка – Виноградне.
  3. Розробка та утримання у належному стані паспортів доріг ОТГ.
  4. Взаємодія між Коблівською та Березанською громадами.
  5. Співфінансування Коблівською та Березанською ОТГ ремонту дорожнього полотна.
  6. Вивчити кращі практики, в тому числі досвід Дніпровської області по оптимізації доріг.
  7. Затвердити галузеву програму розвитку автодоріг ОТГ.
  8. Відмовитись від послуг облавтодору, створити власну матеріальну базу.
  9. Дорого обласного значення поставити на баланс ОТГ.
  10. Створення нових робочих місць.
  11.  Впровадження програми сталої мобільності.

Медична реформа:

  1. Відсутність дорожнього покриття між селами
  1. Реконструкція та створення нових доріг в ОТГ (20 км нових доріг).

Освітня реформа

  1. Відсутність сполучення доріг (Українка-Виноградне).
  2. Віддалена відстань між селами.
  3. Відсутність опорного закладу освіти.
  1. Реконструкція та створення нових доріг в ОТГ (20 км нових доріг).

 

В обговоренні висновків та рекомендацій дослідження активну участь взяли активну участь:

Перший заступник Коблівського голови Володимир Коц, що  відмітив важливість виконання рекомендацій аудиту, зокрема, запровадження паспортів доріг. 

Начальник управління освіти Оксана Олефрієнко, що  запропонувала провести оптимізацію ситеми надання освітніх послуг у Коблівської ОТГ.

Головна медична сестра ЦПИСД Коблево Коліщук Олена, що  погодиласьз болючісті япроблеми якості доріг для створення ефективної ситеми медичної допомоги у об’єднаної громаді.

Директор КУ «Агенція розвитку Кобліської ОТГ» Володимир Киливник погодившись з висновками та рекомендаціями Фону, запропонував вивчити корисний досвід реалвзації реформ дорожньої галузв , що успішно запроваджено у ОТГ Дніпрпетровської області . А його заступник Сергій Фєдосєєв повідомив про початок розробки Плану мобільності в ОТГ за підтримки програми Giz та ULEAD, що відповідає рекомендаціям презентованого аудиту.

Староста Українського округу Увсіхутдінова Олена також погодилась з результатами аудиту та запропонувала започаткувати серію подібних нарад  зі свого округу орієнтовно дес. 10-11 жовтня.

Прес-служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»

__________________________________________________________________
Круглий стіл проведено в рамках проекту «Добрі дороги у гармонійних громадах Березанщини», що реалізується ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» за підтримки МФ «Відродження» та при партнерстві з ГО «ЕКО Березань», Березанською райрадою та виконкомами Березанської, Коблевської ОТГ та Миколаївським місцевим центром ПВПД.

Круглий стіл є черговим заходом проекту «Дієві механізми гармонійного розвитку сіл в об’єднаних територіальних громадах Миколаївщині»,, що реалізується Фондом при партнерстві з Миколаївською облрадою, Миколаївською ОДА згідно на виконання технічного завдання 3.2.1.4. Плану заходів з реалізації у 2018-2020 роках Стратегії розвитку Миколаївської області на період до 2020.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку