Бренд громади та розвиток туризму – як це монетизувати?

Нещодавно у місті Тернополі  проходив форум «Бренд громади та розвиток туризму – як це монетизувати?», учасниками якого  стали 30 представників органів місцевого самоврядування та громадського ...

20210723_132140
Бренд громади та розвиток туризму – як це монетизувати?

Нещодавно у місті Тернополі  проходив форум «Бренд громади та розвиток туризму – як це монетизувати?», учасниками якого  стали 30 представників органів місцевого самоврядування та громадського сектору з шести областей заходу України.

Захід організовувала команда громадської організації «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» за підтримки Європейського фонду за демократію (EED). Протягом двох днів учасники форуму разом із спікерами обговорювали розвиток туризму в громадах та роль в цьому процесі брендування.

«Велика кілька територіальних громад України розглядає розвиток туризму як одну з пріоритетних цілей. Даний процес тісно пов’язаний з промоцією громади та брендингом. Проаналізувавши запити від територіальних громад та активістів, ми вирішили провести форум саме з цієї тематики. Сподіваємося, що учасники форуму після повернення у свої громади зможуть налагодити процес розвитку туризму та зуміють знайти для цього необхідну підтримку», – зазначив Сергій Волохатий, менеджер з комунікації проєкту «Центр розвитку громадської активності».

dsc4332 1024x685 - Бренд громади та розвиток туризму - як це монетизувати?

Форум розпочався з виступу Тараса Ковальчука, радника міського голови Тернополя з питань розвитку туризму, члена ради правління Національної Ресторанної Асоціації. Спікер поділився кращими практичними кейсами з пошуку туристичного продукту для територіальної громади.

«Щоб розвивати туризм в громаді спершу необхідно дати відповідь на три важливі запитання щодо об’єктів, які можна показати у громаді, наявності закладів з місцевою їжею та магазинів із сувенірною продукцією», – підкреслив Тарас Ковальчук.

За його словами, саме в такий спосіб вдасться зрозуміти туристичну особливість своєї території та віднайти унікальність, яка згодом зможе перерости в туристичний продукт.

dsc4366 1024x685 - Бренд громади та розвиток туризму - як це монетизувати?

«Після трирічної перерви я повертаюсь у сферу туризму. За цей час багато всього змінилось і дуже приємно, що на форумі ми працювали над змінами, над тим, як швидше і краще формувати, позиціювати туристичний продукт наших громад. Мені дуже імпонує формат дискусій, який був поданий у напрямку монетизації туристичного потенціалу, формат туризму як економіки та використання креативних підходів до взаємодії громади, влади та бізнесу. Вже з’явилось багато ідей для того, щоб покращувати комунікацію між цими секторами у Кам’янці-Подільському, залучаючи при цьому більше зацікавлених сторін. Дякую організаторам, це дуже необхідні знання, знайомства і бачення розвитку туризму в наших громадах», – коментує Віктор Годний, головний спеціаліст відділу туризму, Кам’янець-Подільської міської ради.

Дану тему продовжив та розвинув наступний спікер – Сергій Підмогильний, експерт з екологічного туризму, координатор з розвитку мережі Greenways Ukraine. Пан Сергій акцентував увага учасників форуму на важливості роботи з картами, особливо в Інтернеті, наповненні їх фото та даними про територіальну громаду. Також присутнім були презентовані приклади облаштування оглядових та панорамних майданчиків, інформаційних вказівників, дорожньої навігації та шляхів.

dsc4376 1024x685 - Бренд громади та розвиток туризму - як це монетизувати?

«Захід запам’ятався високим рівнем спікерів, де структоровано подано інформацію. Сергій Підмогильний надав інформацію з чого потрібно починати картування та знакування маршрутів. Слід зазначити, що кожен експерт надав безліч корисної інформації та ефективні інструменти впровадження», – ділиться думками, Сергій Щур, головний спеціаліст відділу освіти молоді спорту культури і туризму виконавчого комітету Меджибізької селищної ради.

dsc4342 1024x685 - Бренд громади та розвиток туризму - як це монетизувати?

У другій половині першого дня форуму розглядався блок питань «Брендинг території: від А до Я». Спікерами виступили Олег Білий, арт-директор White Studio Design та Ігор Чава, Начальник управління культури та розвитку туризму Дрогобицької міської ради, керівник Агенції Туристичних Ініціатив. Присутні ознайомилися з варіантами брендування міст та областей, які були створені експертами разом з робочими групами. «Будь-який бренд має відображати історію території, її сучасні тенденції та «родзинки», які можуть бути цікавими. Важливо, щоб цей процес був творчим та мав місце для обговорень», – резюмував Ігор Чава.

dsc4393 1024x685 - Бренд громади та розвиток туризму - як це монетизувати?

Андрій Мартишко, патентний повірений України, на старті другого дня форуму обговорив з учасникам заходу суть інтелектуальної власності та важливість її оформлення для територіальних громад.

«Інтелектуальна власність для промоції громад може включати знаки для товарів та послуг, наприклад, логотипи чи марки, географічні зазначення, промислові зразки, твори літератури (легенди) чи музичні твори (пісні, мелодії). Необхідно розуміти важливість оформлення права інтелектуальної власності та не затягнути з розбою даної документації», – розповів спікер.

dsc4405 1024x685 - Бренд громади та розвиток туризму - як це монетизувати?

Також на форумі в якості спікерів працювали Тарас Доненко, співзасновник, керівник та головний дизайнер проєкту Brandville та його колега Людмила Ничай, спеціалістка зі зв’язків з громадськістю, фасилітаторка, маркетологиня  проєкту Brandville.

Експерти презентували кейси проєкту «Brandville» по брендуванню та розробленню авдентики для територіальних громад України. В арсеналі організації сотні творчих проєктів, які вони разом з командою реалізовують.

dsc4420 1024x685 - Бренд громади та розвиток туризму - як це монетизувати?

«Ми за чотири роки діяльності створили 30 брендів, включаючи роботи для територіальних громад, міст та навіть областей. Брендування території та розвиток туризму – складні процеси, які потребують численних обговорень та стратегічного бачення, чого дуже часто не дотримуються в громадах», – ділиться Тарас Доненко.

За словами Людмили Ничай, бренд – це не просто логотип, гасло чи символ, це образ, що приходить на думку людини, коли вона думає про певний бренд. При розробці бренду необхідно враховувати думки потенційних цільових аудиторій та обговорювати цей процес з ними.

dsc4419 1024x685 - Бренд громади та розвиток туризму - як це монетизувати?

«Від форуму отримала дуже багато позитивних вражень. На заході виступали хороші спікери, які надали мотивацію ще більше навчатися та передавати отриманий досвід у своїй громаді. Будемо співпрацювати з владою, бізнесом та активними громадянами над розвитком туризму. У нашій громаді пам’ятки культури  та архітектурної спадщини, які можуть бути цікавими», – ділиться враженнями від форуму Юлія Байдала,  представниця Комарнівської територіальної громади Львівської області.

 

Захід проходив в рамках проєкту «Центр розвитку громадської активності». Проєкт реалізовує громадська організація «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» за підтримки Європейського фонду за демократію (EED).


Тематика публікації:           

Останні публікації цього розділу:

Мережа правового розвитку — 2024: інновації інструментів доступу до правосуддя та відповідальне членство

Skills4Recovery та JA Ukraine провели ярмарок молодіжного підприємництва Junior EXPO-2024 у Хмельницькому

Український молодіжний фонд уклав Меморандум з ЮНІСЕФ

Покращення відчуття безпеки в громадах або Нові змісти «Правоспроможної громади»

У Києві презентували робочу групу, яка опікуватиметься цивільними заручниками, затриманими росією

Опитування щодо потреб та викликів серед ініціатив/організацій, що надають психологічну та юридичну допомогу