«Благодійник в Україні — людина з середнім достатком і великим серцем» – Олена Поліщук
— Минулий рік став переломним для української благодійності. Статистика говорить про те, що люди стали добрішими і жертвують більше коштів на благодійність. Скажіть, чи помітили Ви ці тенденції? ...
Додано:
Yuliya Babiy
— Минулий рік став переломним для української благодійності. Статистика говорить про те, що люди стали добрішими і жертвують більше коштів на благодійність. Скажіть, чи помітили Ви ці тенденції?
Олена Поліщук, Президент Благодійного фонду “Соціальне партнерство”: Безумовно. В цьому році ми отримали величезну підтримку від звичайних людей. З особливим ентузіазмом люди відгукувалися на наші проекти, які стосувалися малюків і пенсіонерів. Рекордно швидко нам вдалося зібрати кошти на новорічні подарунки для дітей-переселенців і малюків з багатодітних сімей. Більш того, люди стали прихильніше ставитися до бездомних — ми регулярно отримуємо одяг і продукти від простих українців. Ці тенденції дуже гріють, адже тільки об’єднавши зусилля, ми можемо допомагати рятувати людей.
Раніше ми найчастіше отримували листи з проханнями про допомогу, тепер все більше людей запитують нас «як допомогти?», «куди приносити одяг?». Деякі готові навіть віддавати цілі будинки для переселенців!
— В Україні зараз не найкращий період, звідки люди беруть фінансові можливості допомагати бідним?
Соціологи стверджують, що жертвують небагаті, а щасливі люди. Благодійник — це необов’язково дуже заможна людина. Найчастіше нас підтримують люди з середнім достатком і великим серцем, яким нескладно принести непотрібний одяг бедомним або перерахувати 10 гривень для бідних людей. Навіть найменша допомога, помножена на кількість добрих сердець, може творити справжні чудеса.
— Чи збільшилася кількість тих, хто потребує допомоги?
На жаль, так. За останні два роки кількість людей, які звертаються в наш Фонд, збільшилася на 20 відсотків. Якщо в 2013 році ми надали допомогу близько 80 тисяч осіб, то в цьому році їх було понад 120 тисяч. До нас приходять все більше пенсіонерів, які зараз не можуть вижити без підтримки. У нас вони можуть отримати смачний обід, одяг, випрати речі та звернутися до медиків. В цьому році ми видали для наших пенсіонерів майже 200 аптечок з найнеобхіднішими ліками.
Також до нас часто звертаються переселенці, які були змушені тікати з рідних міст, щоб врятуватися від війни.
— Як ви допомагаєте переселенцем?
Переселенці можуть скористатися всіма 20 безкоштовними послугами, які доступні для наших відвідувачів. Найчастіше вони звертаються до нас за одягом, в взуттєву та швейну майстерні.
Ми регулярно передаємо переселенцям одяг і продукти, а також організовуємо свята для дітей.
Спеціально для цих людей ми запустили проект «Безкоштовні речі», де переселенці можуть вибрати речі на нашому сайті.
— Які ще проекти були запущені в 2015 році?
У цьому році, крім багатьох інших, ми реалізували два масштабних суспільно-важливі проекти— відкрили нашу оновлену дитячу їдальню і запустили «Службу порятунку бездомних».
— Розкажіть докладніше про ці проекти
Ми завжди мріяли захистити найменших від злиднів і сірості. Восени цього року ми відкрили нашу оновлену дитячу їдальню, яка перетворилася на справжню казку для малюків. Ми знайшли спонсорів і прекрасну художницю Валерію Моє, які втілили наші бажання в життя. Тепер в нашій дитячій їдальні витає атмосфера чудес і свята.
— Як Вам вдалось залучити художницю?
Це вийшло завдяки нашому активному розвитку в соціальних мережах. Ми зробили пост, з проханням про репост та допомоги в пошуках. Дуже багато людей відгукнулося, пост мав велику популярність, як і наступні повідомлення про цей проект. Мені здається, дуже важливо використовувати інтернет-спільноти та стимулювати таким чином суспільство до взаємодії. До речі, про «Службі порятунку бездомних» ми також поширювали інформацію через соціальні мережі і це принесло хороші результати.
— А чим особливий проект «Служба порятунку бездомних»?
«Служба порятунку бездомних» — унікальний проект, якого дуже не вистачало в Києві. Місія служби — рятувати бездомних від голодної смерті, надавати гуманітарну допомогу і долучати населення до проблем бездомності. Ми запустили його в лютому минулого року і за цей час допомогли вже більше 3 500 бездомним! Завдяки нам у цих людей з’явилася справжня підтримка.
— Якими досягнутими цілями в цьому році Ви найбільше пишаєтеся?
Кожна врятована людина для мене — це перемога. За 2015 рік ми роздали понад 600 тисяч порцій їжі, одягли понад 11 тисяч осіб, надали медичну допомогу понад 90 тисячам людей! Завдяки роботі фонду 60 бездомних відновили документи і почали життя з нового аркуша!
Найбільша гордість – це колишні бездомні, яким ми допомогли повернутися до нормального життя.
— Ваш Фонд проробляє величезну роботу. Щодня ваша організація годує, одягає, і надає медичну допомогу майже 1500 осіб. Чи є у вас людина, які регулярно допомагає Фонду?
Звичайно. Ми б не впоралися без допомоги нашого мецената Черновецького Леоніда Михайловича. Саме він 17 років тому заснував фонд «Соціальне партнерство». Вже тоді в Києві були тисячі людей, які потребували допомоги. На жаль, проблема бідності не вирішилась, і до нас щороку приходять все більше і більше людей. Весь цей час Леонід Михайлович розвиває і підтримує Фонд. Завдяки йому ми постійно відкриваємо нові напрямки і допомагаємо ще більшій кількості людей. Благодійність — дуже важлива частина його життя. Він часто говорить, що лише допомагаючи іншим, відчуваєш себе по-справжньому щасливою людиною. Це абсолютна правда. Наша спільна мета — не тільки допомогти нужденним, але навчити людей ділитися і отримувати від цього радість. Тільки в суспільстві, де люди можуть розраховувати на допомогу один одного можна бути застрахованим від біди.
— Скажіть, які у Вас плани на 2016 рік?
В цьому році ми отримали тисячі подяк, теплих слів і посмішок від тих людей, які б не впоралися без нашої допомоги. Це дало нам величезний заряд натхнення і сил на наступний рік. Моїй команді дуже хочеться зробити благодійність простою, цікавою та доступною. Крім цього, мені здається, існує дуже важливе завдання для нас актуалізувати проблему бездомних і незаможних, розвинути антидискримінаційну ідею ставлення до бездомних. Це означає, що необхідно вести цілу стратегію роботи з соціумом. І ми готові до цього.
— Значить, Ви вважаєте, що стратегія розвитку благодійності в Вашій сфері потребує змін?
Так, звичайно. Ми хочемо, щоб кожен українець розумів, що благодійність — це не процес, побудований виключно на жалості, а спосіб подарувати собі радість і масу приємних емоцій. Якби для кожної людини благодійність стала звичкою— ми могли б врятувати мільйони життів і вирішити багато соціальних проблем. Крім цього, ми будемо намагатися використовувати сучасні технології, залучати більше людей за допомогою цікавих проектів. Живучи в епоху інформаційних і маркетингових технологій, ми плануємо розвивати благодійність як бренд, як яскраву, цікаву і корисну ідею. Я вважаю, що це новий, сучасний підхід, який мало практикується в нашій країні.
— А які проекти Ви плануєте запустити в 2016 році? Є конкретні ідеї?
У наступному році ми хочемо допомогти ще більшій кількості людей і запустимо нові проекти, які допоможуть найбільш незахищеним верствам населення — пенсіонерам, бездомним, багатодітним сім’ям, переселенцям.
У нас є головні проекти, відкриття яких є найважливішою метою в новому році — нічліжка для бездомних, проект адресної допомоги «Хрещені батьки». Також в планах провести наймасштабнішу в Україні благодійну ярмарку.