Аналіз змін до надання субсидій у грошовій формі – наслідки для ОСББ

Уряд пропонує гру за новими правилами у наданні субсидій для населення в грошовій формі. Текст проекту Постанови Кабміну вже опубліковано на сайті Мінсоцполітики для обговорення.Наша експертка - Яна ...

Додано:
TvoeOSBB

Дизайн без названия
Аналіз змін до надання субсидій у грошовій формі – наслідки для ОСББ

Уряд пропонує гру за новими правилами у наданні субсидій для населення в грошовій формі. Текст проекту Постанови Кабміну вже опубліковано на сайті Мінсоцполітики для обговорення.

Наша експертка – Яна Бугрімова, проаналізувала документ та повідомила про загрози для ОСББ, у разі прийняття цих змін.

Для громадян істотно нічого не зміниться. Однак для ОСББ запропоновані Урядом зміни несуть ряд ризиків. По-перше, під загрозою зриву опиняються програми з енергоефективності для багатоквартирних будинків. Фактично ОСББ можуть забути про гранти на відшкодування заходів енергоефективності, якщо ці зміни приймуть.

Окрім цього, обсяг адміністративної роботи значно збільшується. Відповідно до цих змін, ОСББ будуть зобов’язані надавати АТ “Ощадбанк” реєстри одержувачів житлової субсидії з даними про їхні облікові записи, нараховані суми у попередньому місяці та загальні суми до сплати, що включають заборгованість/переплату за попередні періоди. Форма такого реєстру поки не зрозуміла. ЇЇ має розробити АТ “Ощадбанк”. Також, ОСББ будуть зобов’язані отримати електронний цифровий підпис для здійснення обміну інформацією з банком.

До того ж, буде змушене сплачувати комісійну винагороду АТ “Ощадбанк”, вказану в договорі з ним. А це у свою чергу збільшить витрати співвласників.

Але все це не було б таким критичним, як що б не новий алгоритм розподілу коштів субсидії.

Проект передбачає, що «у разі якщо загальна сума нарахованих платежів, поданих управителями, об’єднаннями, виконавцями комунальних послуг в Реєстрах нарахованих сум платежів, за конкретним одержувачем субсидії більша за суму коштів, відображену на Обліковому записі одержувача житлової субсидії в автоматизованих системах АТ «Ощадбанк», встановлюється така черговість перерахування коштів за послуги (витрати): постачання та розподілу природного газу, постачання теплової енергії, постачання та розподілу електричної енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком (витрат на управління багатоквартирним будинком), внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних».

Це означає, що держава встановлює різну пріоритетність сплати різних житлово-комунальних послуг та внесків на утримання. Тобто, для держави важливіше, щоб були сплачені вартість постачання, наприклад, гарячої води, ніж вартість витрат на утримання будинку.

Така норма є неприпустимою та такою, що дискримінує надавачів одних житлово-комунальних послуг перед надавачами інших послуг. Сплата внесків до ОСББ взагалі депріоритизується та знаходиться майже у кінці алгоритму. Справедливим є пропорційний розподіл коштів субсидії між житлово-комунальними послугами та внесками у випадку її перерахування з бюджету не в повному обсязі.

Варто зазначити, що і сьогодні бюджет не завжди у повному обсягу виплачує субсидії. Алгоритму розподілу субсидії між послугами та внесками на утримання де-юре не існую. Суми субсидії перераховуються з бюджету через розпорядників на рахунки ОСББ, виконавців та управителів. І може мати місце ситуація, коли постачальникам газу, наприклад, перерахована вся сума субсидії, а ОСББ – ні. Тобто, де-факто депріоритизація виплат ОСББ в порівняні з постачальниками послуг може мати місце. Але закріплення такої ситуації в нормативному акті та визнання її правилом – неприпустимо.

Слід також звернути увагу і на ще одну важливу складову запропонованих змін. У разі якщо загальна сума нарахованих платежів, поданих управителями, об’єднаннями, виконавцями комунальних послуг в Реєстрах нарахованих сум платежів, за конкретним одержувачем субсидії більша за суму коштів, відображену на Обліковому записі одержувача житлової субсидії.

Але нарахована сума платежів за житлово-комунальні послуги та внески на утримання практично завжди буде більша, ніж сума субсидії, бо за своєю суттю субсидія не покриває всі витрати домогосподарства. Якщо розуміти буквально, то суми субсидії будуть спрямовуватися до повного погашення вартості послуг, що зазначені першими. А на останні грошей не вистачить ніколи! Тобто ОСББ ніколи не отримає субсидії та буде вимагати від співвласників сплати 100% нарахованого внеску на утримання.

Така норма є абсурдною та такою, що викривлює загальні принципи нарахування субсидії.


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Хто в громаді головний: порівняння повноважень органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб

8 громад України розпочали шлях до антикорупційних інструментів

Відтепер Інженерів Порозуміння можна викликати на гарячу точку

«Голос», «Європейська солідарність» та «Слуга народу» потрапили у трійку лідерів євроінтеграційного рейтингу програм політичних партій

Прозорі фінанси і сильніша Нацрада: як провести деолігархізацію у медіа

Можливості для медіа: липень 2019