15 проєктів у півфіналі STEAM HOUSE 2024: все тільки починається

Чи не кожна людина у юності хоча б час від часу замислюється про те, як зробити світ кращим: розв'язати проблему парникових газів, полегшити життя людям з вадами здоров'я, вигадати як ефективно ...

Додано:
eif

хБанер ФОІ Steam-house
15 проєктів у півфіналі STEAM HOUSE 2024: все тільки починається

Чи не кожна людина у юності хоча б час від часу замислюється про те, як зробити світ кращим: розв’язати проблему парникових газів, полегшити життя людям з вадами здоров’я, вигадати як ефективно економити електроенергію, або ж просто створити систему поливу рослин, щоб вони не засохли, поки ви на канікулах. Учасники Steam House – не лише розмірковують, але й втілюють мрії в життя власноруч!

Потреба чогось у житті дає нам безцінні уроки. Жуль Верн у романі «Таємничий острів» пише так: «Потреба з-поміж усіх учителів є тим, до якого найдужче дослухаються і який найкраще вчить». Саме з необхідності, потреби в чомусь починається пошук варіантів рішення задачі. Переважна більшість проєктів, які ми бачимо на Всеукраїнських змаганнях з розробки smart-рішень STEAM HOUSE створюються саме у відповідь на якусь проблему чи нагальну потребу.

Конкурсна комісія Steam House 2024, відродженого у військовий час, отримала 31 заявку інноваційних проєктів, які відібрали комісії в регіонах і передали в оргкомітет. Цього року на конкурс було подано багато екологічних проєктів, а також проєктів з розмінування. Їхня географія покриває буквально всю Україну. У складі команд зазвичай дві, три, чотири дитини під керівництвом викладачів. Керівники команд – здебільшого чоловіки, і цього року у складі учасників дуже багато дівчат, що не може не тішити, оскільки бачимо неймовірну мотивацію дівчат бути у науці, бути у STEM.

STEAM HOUSE як модель шкільного STEM-середовища

Вперше змагання провели 2018 року. Ініціативу підтримали на державному рівні – конкурс проводиться під егідою Інституту модернізації змісту освіти (ІМЗО) для всіх закладів освіти будь-якої форми власності України, як елемент державної політики популяризації STEM та впровадження Нової української школи.

Задача змагань Steam House – знаходити та гуртувати винахідливих та активних учнів у закладах освіти України. Тут діти не просто вирішують якусь задачу, вони роблять цей проєкт гуртом, взаємодіють, тестують гіпотези, знаходять шляхи. Результат – не лише пристрій чи рішення, а утворення STEM-середовища, в якому вчителю належить роль консультанта, наставника, ментора, чи фасилітатора. А отже, сенс змагань – не стільки в тому, щоб діти створили якісь конкретні корисні, цікаві, потрібні прилади. А в тому, щоб продемонструвати, що таке освітній STEM-простір, що це за освітня модель, яку ми розглядаємо як модель Нової української школи, сталої та незламної, де навчальний процес не прив’язаний до певного місця, де в повній мірі застосовується проєктний підхід, де освіта не страждає від того, що діти – учасники проєкту – фізично можуть знаходитись на відстані, навіть в різних країнах. Ця модель якнайкраще готує дітей до життя у глобалізованому світі, вчить взаємодіяти зі світом та іншими людьми і робити це у прийнятний для них спосіб, вчить бути компетентними та ефективними.   

Усі проєкти STEAM House 2024 оцінюються за наступними критеріями:

  • Актуальність проєкту
  • Інноваційність і новизна ідеї
  • Практичне значення
  • Технічний рівень виконання
  • Можливість реального втілення моделі у життя

Тут окремо хочеться висловити щиру подяку усім крутим фахівцям, які узяли участь у роботі конкурсної комісії та впорались із дуже складним завданням із вибору кращих із кращих. Щира подяка: 

  • Дмитро Литвин, директор з розвитку Accord Group
  • Андрій Чухлєб, керівник навчального центру STEAM train, координатор представництва STEM.org в Україні 
  • Гліб Ступак, голова ГО «Центр інновацій та партнерства «Ю.Ментор», старший викладач кафедри автоматики та телекомунікацій ДВНЗ ДонНТУ
  • Віктор Шабанов, директор благодійних програм Фонду освітніх ініціатив, кандидат біологічних наук 
  • Антон Дзюба, голова правління Фонду освітніх ініціатив 
  • Ксенія Захарченко, керівниця IT ESG Hub БФ «Фонд освітніх ініціатив»
  • Олександра Синяк, координатор проєктів «Фонду освітніх ініціатив» 
  • Марина Черниш, Head of ESTEAM GoGlobal NGO
  • Литвин Дар’я, вчитель інформатики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №9 Покровської міської ради Донецької області, Керівниця команди «Vega-5» – фіналістів конкурсу «Школа Техно» у 2020 році

Цього року до півфіналу STEAM HOUSE спільним рішенням експертної групи були відібрані наступні команди та проєкти:

  • Мікрозелень до столу – Недригайлівський ліцей Недригайлівської селищної ради, Сумська область
  • Modern Parking – Терешківський ліцей, Полтавська область
  • Іллінівські сови – Іллінівський опорний заклад, Донецька область
  • Чат-бот для підтримки психічного здоров’я – Ліцей №1, Покровськ, Донецька область
  • Solar Energy – Загальноосвітня школа №9, Покровськ, Донецька область
  • Розумна фільтрація повітря – Дніпровський науковий ліцей інформаційних технологій, Дніпро
  • Модернізація моделі сівалки СЗТ – Апостолівський центр підготовки робітничих кадрів, Дніпропетровська область
  • Smart оснащення для рятувальників ДСНС – Василівський ліцей «Сузір’я», Запорізька область
  • SichEco – Запорізька спеціалізована школа-інтернат «Січовий колегіум», Запоріжжя
  • A.F.E.A.D. – НВК №141 «Освітні ресурси та технологічний тренінг», Київ
  • Анти-гойдалка – Liko-School, Київ
  • Сонячний калорифер – Катюжанський опорний ліцей, Київська область
  • Чиста вода – КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»
  • Мобільна дозиметрична станція – Центр розвитку дітей та молоді «СтартУм», Дніпро
  • SMART Поділля – Ліцей №11, Хмельницький

І кожен фініш – це, по суті, старт

Наразі до 25 вересня всі команди-півфіналісти надають експертам технічне обґрунтування власних ідей, після чого експерти мають визначити фіналістів. 

26 вересня будуть оголошені 10 команд, яких запрошують до участі у фіналі, де необхідно буде представити працюючу модель дитячої ідеї. На 10 команд фіналістів з 27 вересня по 20 листопада очікує «Майстерня розумних пристроїв» — безкоштовні комплекти електроніки для виготовлення моделей та серія майстер-класів від менторів конкурсу, які допоможуть дітям навчитися основам стартап інкубації, маркетингу, підприємництва, а також набути психологічних навичок, необхідних в роботі над науковими та командними проєктами. Адже глибинний сенс Змагань полягає в тому, щоб дати дітям можливість пережити на власному досвіді, що таке проєктна робота, взаємодія в команді. За правилами конкурсу відбір проходять винятково команди, а не одинаки. У команди може не бути коуча (вчителя), але це обов’язково група дітей. У процесі роботи над проєктом члени команди розподіляють ролі, комунікують задля досягнення мети у співтворчості. Цього року журі більше уваги приділяє саме соціальній складовій проєктів: і в сенсі суспільної значущості, і в сенсі спільнодії учасників команди. У багатьох ми побачили чіткий розподіл ролей: хтось більше “технар” і брав на себе технічну сторону проєкту, у когось яскраво виражений хист до презентації, то ж він брався за комунікаційну складову, а це вже елементи менеджменту проєктів, зовсім інший рівень.   

Найближчі місяці будуть для учасників конкурсу дуже гарячими: до фіналу конкурсу, який відбудеться наживо вже 21 листопада у Києві, треба багато чого встигнути! Очікуємо надзвичайно сильних проєктів та презентацій переможців Всеукраїнських змагань з моделювання розумних пристроїв STEAM House 2024, які обов’язково отримають цінні та корисні подарунки від Accord Group та інших партнерів проєкту.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Громадський сектор чекає на тебе — понад 100 вакансій

Правова допомога під обстрілами: як працює Східний правозахисний центр у Краматорську на Донеччині

Центр громадянських свобод започатковує Премію імені Ігоря Козловського за утвердження людської гідності

Як підтримане проживання змінює життя? «Ліга Сильних» та «Майстерня Мрії» презентували спільне відео

Гаряча лінія, консультації наживо та підтримка громад: «Ліга сильних» запускає новий проєкт

Рівний-рівному: перший досвід взаємопідтримки чоловіків України, які пережили полон і тортури