15 проєктів у півфіналі STEAM HOUSE 2024: все тільки починається

Чи не кожна людина у юності хоча б час від часу замислюється про те, як зробити світ кращим: розв'язати проблему парникових газів, полегшити життя людям з вадами здоров'я, вигадати як ефективно ...

Додано:
eif

хБанер ФОІ Steam-house
15 проєктів у півфіналі STEAM HOUSE 2024: все тільки починається

Чи не кожна людина у юності хоча б час від часу замислюється про те, як зробити світ кращим: розв’язати проблему парникових газів, полегшити життя людям з вадами здоров’я, вигадати як ефективно економити електроенергію, або ж просто створити систему поливу рослин, щоб вони не засохли, поки ви на канікулах. Учасники Steam House – не лише розмірковують, але й втілюють мрії в життя власноруч!

Потреба чогось у житті дає нам безцінні уроки. Жуль Верн у романі «Таємничий острів» пише так: «Потреба з-поміж усіх учителів є тим, до якого найдужче дослухаються і який найкраще вчить». Саме з необхідності, потреби в чомусь починається пошук варіантів рішення задачі. Переважна більшість проєктів, які ми бачимо на Всеукраїнських змаганнях з розробки smart-рішень STEAM HOUSE створюються саме у відповідь на якусь проблему чи нагальну потребу.

Конкурсна комісія Steam House 2024, відродженого у військовий час, отримала 31 заявку інноваційних проєктів, які відібрали комісії в регіонах і передали в оргкомітет. Цього року на конкурс було подано багато екологічних проєктів, а також проєктів з розмінування. Їхня географія покриває буквально всю Україну. У складі команд зазвичай дві, три, чотири дитини під керівництвом викладачів. Керівники команд – здебільшого чоловіки, і цього року у складі учасників дуже багато дівчат, що не може не тішити, оскільки бачимо неймовірну мотивацію дівчат бути у науці, бути у STEM.

STEAM HOUSE як модель шкільного STEM-середовища

Вперше змагання провели 2018 року. Ініціативу підтримали на державному рівні – конкурс проводиться під егідою Інституту модернізації змісту освіти (ІМЗО) для всіх закладів освіти будь-якої форми власності України, як елемент державної політики популяризації STEM та впровадження Нової української школи.

Задача змагань Steam House – знаходити та гуртувати винахідливих та активних учнів у закладах освіти України. Тут діти не просто вирішують якусь задачу, вони роблять цей проєкт гуртом, взаємодіють, тестують гіпотези, знаходять шляхи. Результат – не лише пристрій чи рішення, а утворення STEM-середовища, в якому вчителю належить роль консультанта, наставника, ментора, чи фасилітатора. А отже, сенс змагань – не стільки в тому, щоб діти створили якісь конкретні корисні, цікаві, потрібні прилади. А в тому, щоб продемонструвати, що таке освітній STEM-простір, що це за освітня модель, яку ми розглядаємо як модель Нової української школи, сталої та незламної, де навчальний процес не прив’язаний до певного місця, де в повній мірі застосовується проєктний підхід, де освіта не страждає від того, що діти – учасники проєкту – фізично можуть знаходитись на відстані, навіть в різних країнах. Ця модель якнайкраще готує дітей до життя у глобалізованому світі, вчить взаємодіяти зі світом та іншими людьми і робити це у прийнятний для них спосіб, вчить бути компетентними та ефективними.   

Усі проєкти STEAM House 2024 оцінюються за наступними критеріями:

  • Актуальність проєкту
  • Інноваційність і новизна ідеї
  • Практичне значення
  • Технічний рівень виконання
  • Можливість реального втілення моделі у життя

Тут окремо хочеться висловити щиру подяку усім крутим фахівцям, які узяли участь у роботі конкурсної комісії та впорались із дуже складним завданням із вибору кращих із кращих. Щира подяка: 

  • Дмитро Литвин, директор з розвитку Accord Group
  • Андрій Чухлєб, керівник навчального центру STEAM train, координатор представництва STEM.org в Україні 
  • Гліб Ступак, голова ГО «Центр інновацій та партнерства «Ю.Ментор», старший викладач кафедри автоматики та телекомунікацій ДВНЗ ДонНТУ
  • Віктор Шабанов, директор благодійних програм Фонду освітніх ініціатив, кандидат біологічних наук 
  • Антон Дзюба, голова правління Фонду освітніх ініціатив 
  • Ксенія Захарченко, керівниця IT ESG Hub БФ «Фонд освітніх ініціатив»
  • Олександра Синяк, координатор проєктів «Фонду освітніх ініціатив» 
  • Марина Черниш, Head of ESTEAM GoGlobal NGO
  • Литвин Дар’я, вчитель інформатики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №9 Покровської міської ради Донецької області, Керівниця команди «Vega-5» – фіналістів конкурсу «Школа Техно» у 2020 році

Цього року до півфіналу STEAM HOUSE спільним рішенням експертної групи були відібрані наступні команди та проєкти:

  • Мікрозелень до столу – Недригайлівський ліцей Недригайлівської селищної ради, Сумська область
  • Modern Parking – Терешківський ліцей, Полтавська область
  • Іллінівські сови – Іллінівський опорний заклад, Донецька область
  • Чат-бот для підтримки психічного здоров’я – Ліцей №1, Покровськ, Донецька область
  • Solar Energy – Загальноосвітня школа №9, Покровськ, Донецька область
  • Розумна фільтрація повітря – Дніпровський науковий ліцей інформаційних технологій, Дніпро
  • Модернізація моделі сівалки СЗТ – Апостолівський центр підготовки робітничих кадрів, Дніпропетровська область
  • Smart оснащення для рятувальників ДСНС – Василівський ліцей «Сузір’я», Запорізька область
  • SichEco – Запорізька спеціалізована школа-інтернат «Січовий колегіум», Запоріжжя
  • A.F.E.A.D. – НВК №141 «Освітні ресурси та технологічний тренінг», Київ
  • Анти-гойдалка – Liko-School, Київ
  • Сонячний калорифер – Катюжанський опорний ліцей, Київська область
  • Чиста вода – КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»
  • Мобільна дозиметрична станція – Центр розвитку дітей та молоді «СтартУм», Дніпро
  • SMART Поділля – Ліцей №11, Хмельницький

І кожен фініш – це, по суті, старт

Наразі до 25 вересня всі команди-півфіналісти надають експертам технічне обґрунтування власних ідей, після чого експерти мають визначити фіналістів. 

26 вересня будуть оголошені 10 команд, яких запрошують до участі у фіналі, де необхідно буде представити працюючу модель дитячої ідеї. На 10 команд фіналістів з 27 вересня по 20 листопада очікує «Майстерня розумних пристроїв» — безкоштовні комплекти електроніки для виготовлення моделей та серія майстер-класів від менторів конкурсу, які допоможуть дітям навчитися основам стартап інкубації, маркетингу, підприємництва, а також набути психологічних навичок, необхідних в роботі над науковими та командними проєктами. Адже глибинний сенс Змагань полягає в тому, щоб дати дітям можливість пережити на власному досвіді, що таке проєктна робота, взаємодія в команді. За правилами конкурсу відбір проходять винятково команди, а не одинаки. У команди може не бути коуча (вчителя), але це обов’язково група дітей. У процесі роботи над проєктом члени команди розподіляють ролі, комунікують задля досягнення мети у співтворчості. Цього року журі більше уваги приділяє саме соціальній складовій проєктів: і в сенсі суспільної значущості, і в сенсі спільнодії учасників команди. У багатьох ми побачили чіткий розподіл ролей: хтось більше “технар” і брав на себе технічну сторону проєкту, у когось яскраво виражений хист до презентації, то ж він брався за комунікаційну складову, а це вже елементи менеджменту проєктів, зовсім інший рівень.   

Найближчі місяці будуть для учасників конкурсу дуже гарячими: до фіналу конкурсу, який відбудеться наживо вже 21 листопада у Києві, треба багато чого встигнути! Очікуємо надзвичайно сильних проєктів та презентацій переможців Всеукраїнських змагань з моделювання розумних пристроїв STEAM House 2024, які обов’язково отримають цінні та корисні подарунки від Accord Group та інших партнерів проєкту.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку