Краудфандинг. Як зібрати кошти?

Не секрет, що на реалізацію будь-якого проєкту потрібні кошти. Та де їх взяти?Розповідає Ірина Соловей, співзасновниця платформи Велика Ідея, яка дозволяє зібрати кошти на ваш проєкт через майданчик ...

Додано:
IvanHolod

pexels-fauxels-3184421

IvanHolod

Не секрет, що на реалізацію будь-якого проєкту потрібні кошти. Та де їх взяти?

Розповідає Ірина Соловей, співзасновниця платформи Велика Ідея, яка дозволяє зібрати кошти на ваш проєкт через майданчик краудфандингу Спільнокошт:

  • Що таке краудфандинг?
  • Як збирати кошти на проєкт?
  • Та поділиться історією успіху власного проєкту.

Історія успіху проєкту Спільнокошт

Спільнокошт – це краудфандингова платформа, де люди можуть фінансово підтримувати проєкти, які важливі для них, їхнього міста та країни.

Спільнокошт було засновано у 2012 році на основі популярної на той час моделі збору фінансування – краудфандингу.

З того часу платформа зібрала навколо себе 53 000 доброчинців, залучила за їх допомогою більше 1 000 000 доларів та допомогла цим реалізувати більше 400 проєктів.
Більше ніж половина грошей на реалізацію проєктів надійшла від бізнесу та підприємств.

А сам проєкт так говорить про себе:

Спільнокошт – це твій вклад в розвиток сильного і відкритого суспільства,
де ти можеш зібрати гроші на проєкт. 

На сьогодні Спільнокошт є найбільшою краудфандинговою платформою в Україні і допомагає збирати кошти та реалізовувати проєкти у сфері культури, освіти, медіа, підприємництва та захисту прав людини. 

Краудфандинг. З чого почати?

Краудфандинг – це добровільне об’єднання фінансів спільноти для вирішення певної соціальної проблеми. Тож перше питання, на яке ви маєте відповісти перед використанням цього інструменту – яку проблему вирішить ваш проєкт і для якої спільноти.

Хто ваша спільнота?

Якщо визначити соціальну проблему легко, то з’ясувати вашу цільову аудиторію складно. Ірина ділиться переліком зацікавлених людей:

  1. Ядро вашої спільноти – люди які знають вас особисто і вже працювали разом з вами.
  2. Пам’ятайте про правило «шести рукостискань», особливо в невеликих громадах. Ваша спільнота може не знати вас особисто, але бути зацікавлена у вашому проєкті для вирішення нагальних соціальних проблем.
  3. Не слід виключати з цього списку і «онлайн друзів», які особисто  не знайомі з вашою організацією, але слідкують за її діяльністю у соц.мережах.

Як краудфандити?

Для успішної реалізації проєкту часто достатньо залучити 100-200 доброчинців. Погодьтеся, не мало, але й не багато. Тож не бійтеся звертатися до вашої спільноти.

Ірина також радить винагороджувати кожну людину, яка фінансово доклалася до вашого краудфандингово збору, це допоможе розбудувати більш довірливі та довготривалі стосунки між вами.

Для кожного доброчинця дуже важлива ваша взаємність.

І на останок треба створити команду ваших однодумців, які не лише допомагатимуть у реалізації проєкту, але й залучатимуть інших людей для співфінансування вашого проєкту.

Інші джерела залучення коштів

Звісно, джерела фінансування громадських проєктів не обмежуються краудфандингом. Їх безліч. FUNdraiser описує головні з них:

  • Гранти

Грант – це донорська підтримка на реалізацію проєкту, який покликаний вирішити певну соціальну проблему. Важливо, що проєкт повинен мати чітко окреслені та досяжні цілі.

  • Партнерство з бізнесом

Це ресурсна допомога вашому проєкту зі сторони бізнесу, який зацікавлений у вирішенні певної соціальної проблеми або підвищенні впізнаваності бренду серед вашої аудиторії. Детальніше про партнерство у статті від FUNdraiser.

  • Державний бюджет

Держава також фінансує громадські ініціативи. Мета такого фінансування – збільшення участі молоді у житті громади та країни загалом. Одним з методів покращення включеності молоді – державна грантова підтримка. Детальніше про неї у статті.

  • Бюджет участі / місцевий бюджет

Одне із джерел залучення коштів на ваш проєкт – це бюджет участі. Найкраще залучати кошти безпосередньо на місцях, тобто з місцевого бюджету громади, району або області. Детальніше, як це робити у статті.

  • Соціальне підприємництво

Соціальне підприємництво – це діяльність, направлена не лише на вирішення соціальних проблем, а й на отримання прибутку. Тож в основі такої організації лежить дві задачі: розвиток бізнесу та розв’язання соціальної проблеми.

  • Краудінвестинг

Такий спосіб фінансування підходить лише для соціального підприємництва і заключається не просто в благодійних внесках на ваш проєкт, а в інвестуванні з отриманням частики вашого підприємства і управлінським впливом на роботу вашої команди.

  • Членські внески

Якщо ваша організація займається невеликими проєктами, то членські внески можуть стати якісним джерелом фінансування. Звісно, лише внесками важко покрити усі витрати організації, проте вони допоможуть вам закрити базові потреби проєкту.

Не забувайте про краудфандинг та ці джерела фінансування
і вас точно чекатиме успіх!

Більше про Спільнокошт та інші джерела фінансування дізнавайтеся у відео, підготовленому FUNdraiser.


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Перше місце за доброту або чим вразила команда «Пряна Казка»

Роль соціального підприємництва у розвитку громад: приклад Solar Hope як соціальне підприємництво може трансформувати громади

STEM-освіта у Нововолинську. Як ГО «Молодіжні вітрила» створює можливості для молоді у сфері науки

Цифрова модель розвитку громади через платформу CLS

Історія успіху ai baby tales або інновації для найменших

Місцева ініціатива для глобальних змін