Консультант з оцінювання управління фінансами в програму USAID/DOBRE
ЗАВЕРШЕНО
Програма «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE), що виконується міжнародною організацією Глобал Комьюнітіз (Global Communities) та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID), шукає короткострокових консультантів:
ПОЗИЦІЯ: Короткостроковий консультант з оцінювання управління фінансами в ОТГ
ПЕРІОД РОБОТИ: 10 місяців
МІСЦЕ РОБОТИ: ОТГ, які розташовані в Харківській, Дніпропетровській, Херсонській, Кіровоградській, Миколаївській, Івано-Франківській та Тернопільській областях
РОБОЧЕ НАВАНТАЖЕННЯ: залежить від кількості ОТГ, які будуть закріплені за консультантом
МЕТА:
Глобал Комьюнітіз (Global Communities) виконує проект Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE) в Україні.
Цей п’ятирічний проект розпочався у 2016 році і надає допомогу лідерам нових об’єднаних територіальних громад (ОТГ) для кращого управління ресурсами, підвищення якості комунальних послуг, стимулювання місцевої економіки та підвищення залученості громадян. DOBRE надає консультативні послуги лідерам громад в процесі стратегічного планування із залученням громадськості у визначенні проблем, виділенні ресурсів та реалізації програм для покращення життя громади. Мета DOBRE полягає в тому, щоб надати можливість процвітання новоствореним ОТГ, слугуючи моделлю та мотивацією для інших населених пунктів, які прагнуть об’єднатись. Однією із стратегій досягнення цієї мети є підвищення ефективності систем та процесів фінансового менеджменту в партнерських ОТГ.
Програма USAID DOBRE завершила комплексну оцінку фінансового управління 50 громад 1,2 Когорти. Через процес оцінки управління фінансами (FMA або ОУФ) програма «DOBRE» задокументувала та оцінила усі фінансові та бюджетні операції, процедури й процеси, й розробила технологічну карту для кожної сфери діяльності. Наразі актуальним для Програми «DOBRE» є проведення даних робіт для наступних 25 громад 3-ої когорти. Виконавець даних робіт також має проаналізувати якість дотримання положень законодавства України, нормативно-правових актів Міністерства фінансів України, а також ступінь відповідності вимогам міжнародної передової практики з фінансового управління у громадах 3-ої когорти. Також необхідним є визначення операцій, процесів та практичних заходів, що потребують коригування та удосконалення, а також прогалин, вузьких місць та неддоліків із детальним описом кроків, необхідних для їх усунення за кожним напрямком діяльності. При цьому враховуватимуться навички та здібності працівників ОТГ-партнерів, які потребують удосконалення.
Цей запит на подання заявок консультантами та/або групам консультантів, які мають досвід в питаннях фінансового управління й бюджетного планування в органах місцевого самоврядування, бажано, на рівні територіальних громад. Ключовим пріоритетом і головною метою стане оцінювання та картування всіх аспектів систем, практик та процесів фінансового управління й бюджетного планування на рівні громад-партнерів програми «DOBRE», виявлення в них слабких місць і недоліків, а також опрацювання плану заходів із їх усунення або виправлення.
ОСНОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ / КОНКРЕТНІ ЗАВДАННЯ:
DOBRE проведе відбір кандидатів, які будуть здатні забезпечити ОТГ в 7 цільових областях: Дніпропетровській, Івано-Франківській, Харківській, Херсонській, Кіровоградській, Миколаївській та Тернопільській консультаціями, тренінгами і виконувати інші завдання для оцінювання фінансового управління об’єднаних територіальних громад. Ключовим пріоритетом і головною метою стане підвищення спроможності громад-партнерів програми DOBRE в управлінні фінансами.
Конкретні завдання з оцінювання фінансового управління громад:
Завдання 1. Підписання контракту з програмою «DOBRE», в якій буде визначено напрямки співробітництва та взаємні зобов’язання.
Завдання 2. Кожен з відібраних консультантів надасть детальне роз’яснення методології своєї роботи з урахуванням методології проведення оцінки, які застосовувалися дл громад-партнерів Когорти 1,2. При проведенні оцінювання відібраний консультант має провести співбесіди з посадовими особами, що відповідають за управління фінансами, та ключовими зацікавленими сторонами, кабінетне дослідження документів за різними напрямками (в тому числі, випадкової вибірки виписок із банків, платіжних документів тощо), а також виконати безпосереднє спостереження за здійсненням операцій, процедур і процесів. Консультанти повинні визначити додаткові методики, якими вони керуватимуться при проведенні оцінювання.
Завдання 3. Кожен з відібраних консультантів проведе зустрічі у кожній з ОТГ з метою документування усіх процесів. в У кожній ОТГ-партнері відібраний консультант ознайомиться з кожним із напрямків управління фінансами й надасть детальний опис діяльності, процедур і процесів за відповідним напрямком. Щодо кожної ОТГ-партнера консультант надасть загальний опис громади, органів місцевого самоврядування та загальної структури її діяльності у сфері управління фінансами, включаючи, зокрема, схему організаційної структури.
- У кожній ОТГ-партнері оцінювання проводитиметься за такими напрямками:
- платежі (в розрізі типів, включаючи заробітну плату, капітальні видатки, фінансування поточних операцій тощо);
- управління коштами (в тому числі, робота з готівковими коштами, управління казначейськими та банківськими рахунками тощо);
- здійснення закупівель (усі аспекти закупівлі товарів і послуг у розрізі типів);
- збору доходів (усі джерела, передбачені законодавством і нормативними актами);
- адміністрування доходів (яким чином здійснюється управління процесом збирання, включаючи оцінювання обсягів надходжень);
- видатки бюджету;
- бухгалтерський облік (ведення бухгалтерських книг, облік операцій тощо);
- виконання бюджету;
- управління активами (система виявлення та супроводу активів, продаж або надання в оренду земельних ділянок і будівель тощо);
- бюджет і фінансова звітність;
- аудит;
- процес формування бюджету, в тому числі, використання даних і залучення населення до процесу;
- процес затвердження бюджету;
- формування бюджетів із урахуванням гендерних питань («гендерно-чутливе бюджетування»).
Завдання 4. Обрані консультанти складуть технологічну карту здійснення кожної операції, виконання кожної процедури або реалізації кожного процесу за кожним із напрямків. Після цього консультанти визначать усі прогалини, вади та вузькі місця за результатами проведеного за кожним із напрямків оцінювання. Після цього вони нададуть докладні рекомендації щодо усунення/виправлення всіх прогалин, вад і недоліків, виявлених за кожним із напрямків управління фінансами. Кожен з відібраних консультантів складе звіт для кожної з ОТГ, у якому буде повністю документально зафіксовано результати оцінювання (українською та англійською мовами).
Завдання 5. Після схвалення програмою «DOBRE» Звіту про оцінку для кожної ОТГ обрані консультанти здійснять поїздки у кожну аналізовану ОТГ і проведуть публічні презентації своїх спостережень та висновків зацікавленим сторонам ОТГ.
Завдання 6. Після проведених презентацій кожен з відібраних консультантів складуть підсумковий звіт за результатами проведеної роботи в усіх ОТГ 3 когорти. Звіт повинен містити узагальнену інформацію з проведеної роботи, а також висновки і рекомендації для ОТГ і органів державної влади. Особлива увага має бути присвячена висвітленню щонайменше 5 гірших/кращих практик з фінансового управління, виявлених під час оцінювання. Також консультанти будуть долучені до проведення презентації результатів у м.Києві для преси, представників органів державної влади, ОТГ, асоціацій, донорів та інших зацікавлених сторін.
Кожен з відібраних консультантів надаватиме консультації ОТГ за напрямки оцінювання протягом дії контракту.
Оцінювання в громад-партнерах третьої когорти може розпочатись з середини жовтня 2018р. Програма «Ґлобал Ком’юнітіз» надішле обраним консультантам письмові повідомлення про результати визначення ОТГ-партнерів третього раунду. Програма «Ґлобал Ком’юнітіз» передбачає, що на виконання кожної з оцінок знадобиться 90 днів.
Тривалість, строки, місцезнаходження
Загальний графік здійснення заходів за категоріями представлено на схемі нижче. Він має суто орієнтовний характер, причому строки реалізації деяких передбачених ним заходів можуть бути зміщені з урахуванням місцевих графіків та доступності працівників ОТГ, консультантів DOBRE та партнерів із проведення навчання. Короткий огляд та орієнтовний графік заходів програми DOBRE подано нижче:
Графік діяльності «DOBRE» у сфері бюджетного планування та управління фінансами
|
вересень |
жовтень |
листопад |
грудень |
січень |
лютий |
березень |
квітень |
травень |
червень |
Підписання та погодження контрактів |
||||||||||
Модифікація методології оцінювання |
||||||||||
Оцінювання усіх процесів з фінансового управління у громадах |
||||||||||
Підготовка першого варіанту звіту для кожної ОТГ |
||||||||||
Затвердження фінальних варіантів звітів для кожної ОТГ, переклад кожного звіту на англійську мову |
||||||||||
Презентація звітів у кожній ОТГ |
||||||||||
Підготовка підсумкового звіту для громад 3 когорти |
Часові рамки, передбачені для виконання цього завдання, – загальний графік, і діяльність може змінюватися залежно від розкладів та наявності персоналу ОТГ, експертів DOBRE та консультанта.
КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ:
Для забезпечення виконання вищезазначених завдань консультант буде:
- забезпечувати постійне спілкування / координацію з командою проекту DOBRE та
консультантами / експертами, щоб забезпечити скоординований внесок у
орієнтований на результат для представників ОТГ; - Надавати, у відповідь на запити, всі результати роботи для перегляду, коментарів та схвалення командою проекту DOBRE;
- Проведення консультацій та брифінгів з командою проекту DOBRE у разі необхідності.
ПРОЦЕС ВІДБОРУ КАНДИДАТІВ:
Глобал Комьюнітіз обиратиме консультантів відповідно до наступних критеріїв:
- Досвід роботи та знання в сфері оцінювання управління фінансами на рівні місцевого управління.
- Ґрунтовні знання процесів децентралізації.
- Попередній досвід роботи (або продемонстрована здатність працювати) з ОТГ.
- Знання англійської мови на робочому рівні буде перевагою.
Будь ласка, надсилайте резюме та супровідний лист з коротким описом досвіду роботи, який відповідає вимогам на цю посаду, на електронну адресу [email protected], зазначивши “ Консультант з оцінювання управління фінансами” в темі листа до 23 серпня 2018 року.
Тільки обрані кандидати будуть запрошені на співбесіду. Довідки телефоном не надаватимуться.