Ян Томбінські: Непрозорість українського медіа-ринку руйнує демократію

Питання прозорості власності медіа є одним із ключових для розвиненої демократії, громадяни повинні мати доступ до інформації, мають знати, хто стоїть за певною медіа-групою, - заявив сьогодні під ...

Ян Томбінські

Галина Жовтко

Питання прозорості власності медіа є одним із ключових для розвиненої демократії, громадяни повинні мати доступ до інформації, мають знати, хто стоїть за певною медіа-групою, – заявив сьогодні під час прес-конференції “Впровадження ефективного механізму для прозорості медіа власності в Україні” Ян Томбінські, Посол ЄС в Україні, Голова Делегації ЄС в Україні.

В Україні володіння медіа-групою – це можливість впливати на політику.

Ян Томбінські нагадав про 2012 рік, коли у структурі власності українського медіа-ринку відбулись значні зміни: “Я був спантеличений сумами, які платились за той чи інший канал, і я намагався дізнатися, чому цей канал чи медіа-група є такими дорогими, щоб їх купити. Я запитав своїх колег із делегації, як багато можна заробити на ринку реклами в Україні, маючи ТБ, медіа-групу. Ми дізналися, що у 2012 році обсяг ринку реклами був приблизно 460 мільйонів доларів. Тому я був здивований, чому хтось готовий заплатити 2 мільярди за медіа-групу, яку, з точки зору інвестора, важко зрозуміти. І я задав це питання людям, які були несторонніми особами щодо ринку та щодо транзакцій. Вони відповіли, що я наївний, та не думаю правильними термінами, бо йдеться не про інвестиції, заробіток…, а йдеться про володіння чимось, що дає тобі шанс політичного виграшу, бо ти можеш використовувати своє медіа на користь когось, щоб захистити свої інтереси, щоб руйнувати чужі інтереси, залякувати когось. Це і є “цінність” володіння медіа-групою. Йдеться не про те, що ти маєш медіа-групу, а про те, що ти маєш насправді інший інтерес і ти можеш використовувати це медіа, щоб впливати на інші сегменти політики”.

Ян Томбінські схвалив важливість прийняття та впровадження найближчим часом в Україні законопроекту про прозорість медіа-власності («Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації, а також реалізації принципів державної політики в сфері телебачення і радіомовлення» № 1831).

Очікується, що наступного пленарного тижня Верховна Рада України може розглянути цей законопроект.

______________________________________________________

Сьогодні у Києві відбулась міжнародна конференція «Впровадження ефективного механізму для прозорості медіа власності в Україні», організована Комітетом Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики та Міністерством інформаційної політики України за підтримки спільної програми Європейського Союзу та Ради Європи «Зміцнення інформаційного суспільства в Україні».

 

Впровадження ефективного механізму для прозорості медіа власності в УкраїніСьогодні у Києві відбулась міжнародна конфе…

Posted by Громадський Простір: Усе для Третього Сектору on 11 червня 2015 р.


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

"Якщо не працювати з культурою, то є сусідні держави, які б хотіли з нею попрацювати" — Яна Бойцова

Юлія Соловйова: мотивацією має бути бажання жити під синьо-жовтим стягом

Олександра Матвійчук: громадяни, які усвідомлюють свою роль — величезна рушійна сила

Юлія Євпак: еліта — завжди актив, вона та, хто рятує країну, коли зле

Волонтер Михайло Шелеп: менші збори в меншому колі людей — ефективніші

Ініціативи Степаня: залучаємо можливості, які дають поштовх діяти та змінювати життя молоді на краще