Відкрито House of Europe — дім, сповнений можливостями

У липні 2019 року на Ярмарку грантів у сфері культури анонсували запуск проєкту House of Europe («Дім Європи») – нової програми ЄС, створеної з метою підтримки творчої кооперації між українцями та ...

Слайдер ГП(7)

Громадський Простір

У липні 2019 року на Ярмарку грантів у сфері культури анонсували запуск проєкту House of Europe («Дім Європи») – нової програми ЄС, створеної з метою підтримки творчої кооперації між українцями та їхніми колегами з ЄС у галузі культури та креативної індустрії. Проєкт фінансується Європейським Союзом, а впроваджується консорціумом EUNIC, членами якого є міжнародні організації, що працюють у сфері культури, зокрема Ґете-Інститут, Британська Рада в Україні, Французький Інститут та Чеський центр. Загальний обсяг фінансування програми складає 12,2 мільйонів євро. 

16 жовтня в Києві відбулось офіційне відкриття проєкту, на якому  із вітальним словом виступив Матті Маасікас, голова Представництва Європейського Союзу в Україні: «Ми займаємося промоцією розмаїття культур країн-членів Європейського Союзу через культурну дипломатію, а також розбудовою міжнародних відносин у сфері культури шляхом надання підтримки від ЄС іншим країнам. Ці відносини набувають різних форм. Ми фасилітуємо програми мобільності для митців, надаємо грантову підтримку проєктам у сфері культури, розширюємо європейські мистецькі мережі, винагороджуємо авторів визначних творів мистецтва, залучаємо до дискусії найвидатніших особистостей, щоб обмінюватись думками та ідеями. У квітні 2019 року Рада Європейського Союзу у висновках щодо стратегічного підходу в міжнародних відносинах у сфері культури закликала до подальшого зміцнення ролі культурних програм у зовнішній політиці ЄС».

DSC02138

Мова йде про багатостороннє навчання, налагодження крос-культурного порозуміння між Європейським Союзом та партнерами, посилення спроможності локальних культурних секторів як агентів інклюзивного та сталого розвитку, соціально-культурного прогресу, плекання культурного розмаїття, інновацій та економічної стійкості, промоцію зовнішньополітичного виміру культурних політик, програм та проєктів. 

«Я із гордістю можу стверджувати, що тут, в Україні, вже розпочалась імплементація цього стратегічного підходу, — наголосив Матті Маасікас. — І всі пріоритети, про які я говорив, будуть втілюватись через заходи та програми House of Europe. Ми відкриваємо низку можливостей для окремих осіб та організацій, зокрема навчання для молодих професіоналів, творчі резиденції для митців, креативні хаби та міжнародні партнерства для впровадження спільних ініціатив. Проєкт протестує на практиці моделі співпраці, створить для цього як фізичний, так і цифровий простір, налагодить постійний новітній культурний обмін, співтворчість та взаємодію між людьми»

Пан Посол Матті Маасікас пояснив, що House of Europe не зосереджуватиме свою діяльність виключно в Києві, адже активності програми залучатимуть учасників з усіх регіонів України. Наприклад, мобільні павільйони та креативні лабораторії подорожуватимуть різними містами, люди з будь-якого куточка України зможуть подавати заявки на участь у програмах мобільності.

«Я закликаю вас повідомити цю чудову новину своїм партнерам та колегам, — наголосив Матті Маасікас. — Будь ласка, звертайтесь до нас, скористайтесь цими можливостями, отримайте насолоду від культурного діалогу та професійної співпраці!».

DSC02045


House of Europe – це дім, сповнений можливостями

Крістіан Дімер, керівник програми House of Europe, розповів із чого почалась його особиста історія: «Близько десяти з половиною років тому я брав участь у проєкті в Україні. Ідея тієї програми полягала в тому, щоб спрямувати автобус із молодими українцями та європейцями з різноманітним бекґраундом в маленькі містечка України та розповісти мешканцям про Європейський Союз, презентувати певні можливості, зокрема програму Erasmus+, заохотити взаємодіяти через фейсбук, який тоді ще не був дуже популярним тут. Так налагоджувались контакти та знаходили один одного друзі з країн Європи та України. Це мало неабиякий вплив, бо я, наприклад, закохався в Україну. Це той шлях, який я пройшов, і одна із причин, чому я стою на цій сцені як один із представників ЄС в Україні. Але це також вплинуло і на людей, яких ми зустрічали тоді. Дехто з них був ще зовсім молодим, а тепер вони є лідерами/ками українського суспільства: очолюють антикорупційну боротьбу, працюють в ЗМІ, представляють Україну за кордоном. І в цьому я бачу силу міжособистісної взаємодії (англ. people-to-people contact) – це та сила, в яку ми віримо, тому робота House of Europe ґрунтуватиметься саме на цьому.

DSC02146

То що ж таке House of Europe? Як вже казав Пан Посол Матті Маасікас, це не будинок у вузькому значенні цього слова. У нас є чотири партнери консорціуму, будівлі яких розташовані за різними адресами. В найближчий час у нас буде окрема будівля, куди зможуть приходити люди, взаємодіяти з нами, ставити запитання про те, які можливості Європейський Союз може їм запропонувати, як подати заявку на участь у таких програмах тощо. Це ті послуги, які ми хочемо надавати в самому House of Europe».

Наразі вже функціонує онлайн-платформа House of Europe з інформацією про команду та актуальні програми, а згодом там можна буде знайти й інші можливості, навчальні матеріали тощо.

DSC02173

Хоча фізично House of Europe буде розташований в Києві, Крістіан Дімер підтвердив, що команда має намір працювати в усіх регіонах України, щоб донести інформацію про можливості від ЄС людям з маленьких містечок та сіл, бо саме вони цього найбільше потребують: «Ми присвятимо окремі напрямки роботи саме цьому: будемо відвідувати регіони, співпрацювати зі стартапами, креативними хабами та примножувати таким чином наші можливості. Павільйон House of Europe буде подорожувати усіма регіонами. І такий гнучкий, динамічний формат House of Europe відображений у нашому логотипі – форма літер постійно змінюється, вони рухаються, танцюють, як сказав наш дизайнер. Ця ідея є символом того, що House of Europe завжди буде відкритим та рухливим.

DSC02008

House of Europe – це дім, сповнений можливостями, їх дуже багато. Під час розробки вебсайту перед нами стояв виклик: як скомпонувати їх так, щоб було зрозуміло, наскільки всеохопною є діяльність House of Europe у шести секторах, включаючи досвід та формули успіху чотирьох партнерів консорціуму, та водночас бути зрозумілими та доступними».

sector ukr


 зображення houseofeurope.org.ua

Флагманом є сектор Культура та креативні індустрії, адже в рамках цього напрямку є багато можливостей цільового спрямування — гранти мобільності, навчальні подорожі, резиденції, підтримка креативного підприємництва в регіонах. Другий за величиною сектор – це Освіта. Є й менші напрямки – Медіа, Здоров’я, Соціальне підприємництво. А робота з молоддю передбачає зокрема організацію молодіжних таборів в Україні. 

Крістіан Дімер розповів детальніше про грантову підтримку, яку пропонуватиме House of Europe: «Ми відкриті для запитів від українських громадян та організацій, можемо надавати кошти на реалізацію ідей та проєктів. Проєктні гранти підтримуватимуть міжнародне співробітництво українських та європейських організацій, а також організацій з країн Східного партнерства. У нас є менші за обсягом гранти для підтримки інфраструктурних проєктів у сфері культури, а також освітніх проєктів для молоді.

Також ми підтримуватимемо програми, започатковані партнерами нашого консорціуму, які тепер будуть втілюватись під керівництвом House of Europe, як от програма Active Citizens, Creative Youth Camps та Culture Leadership Academy. Останній компонент – це мистецькі резиденції, а саме досвід міжособистісної взаємодії для українських митців в країнах ЄС та у зворотному напрямку, оскільки в Західній Європі бракує розуміння того, наскільки активно зараз розвивається культурний сектор України». За типом підтримки, яку пропонує House of Europe, структура виглядає так:

type_ukr_1

зображення houseofeurope.org.ua


Актуальні можливості від House of Europe для громадських організацій

  • Гранти міжнародної співпраці (кінцевий термін – 21 листопада 2019 року) спрямовані на підтримку проєктів міжнародної співпраці та копродукції, що розробляються та втілюються спільно організаційними партнерами з України та ЄС. Цей напрямок допомагає посилювати міжнародну видимість та мережування українських культурних акторів, зміцнювати діалог та поглиблювати співпрацю між українськими та європейськими культурними організаціями. Ця можливість найкраще підходить для громадських організацій, зареєстрованих в Україні, що співпрацюють з принаймні одним партнером, що працює та зареєстрований в країні ЄС; з попереднім досвідом втілення культурних проєктів; зі спільно створеними проєктами. Організації з країн Східного партнерства (Вірменія, Азербайджан, Білорусь, Грузія, Молдова) можуть виступати як додатковий партнер. Тривалість програми 3-12 місяців.
  • Навчальні подорожі для соціальних підприємців, зокрема представників громадських організацій зі сфери соціального підприємництва (кінцевий термін – 17 листопада 2019 року). Ця можливість передбачає участь у 5-денній навчальній подорожі, під час якої учасники розглянуть різні аспекти соціального підприємництва, включаючи їх політику, бізнес-стратегії та бізнес-моделі, розробку продуктів, принципи соціальної відповідальності бізнесу, сталий розвиток тощо; ознайомляться з різними моделями та підходами, що існують в ЄС.

DSC02272

«Наразі ми відкрили 11 програм, за якими приймаємо заявки, — заохочує наостанок до активної участі керівник проєкту House of Europe Крістіан Дімер, — ще близько 20 можливостей з’являться найближчим часом. Нова хвиля прийому заявок розпочнеться у січні 2020 року. Ми з нетерпінням чекаємо на велику кількість аплікантів!». 

 

Підготувала — Ірина Гузій

Фото – Громадський Простір

 


Тематика публікації:                

Останні публікації цього розділу:

Неформальна освіта в Україні: пропозиція велика, але люди часто вибирають не вчитися

Міжнародний тиждень Еразмус+ в Україні: партнерство, можливості, стратегування

Міст порозуміння: як в Україні починається діалог влади і громадян?

Вшосте відзначено переможців Національного рейтингу благодійників

«Сідайте за кермо!»: поради Аліни Бочарнікової щодо ГО соцпідприємництва

Кшиштоф Становський: Громадський сектор має шанси бути тим, хто “замовляє музику” в Україні