Що знають про нас закордоном: нотатки з Бельгії

Які асоціації виникають у європейців, коли вони чують «Україна»?Дослідження Інституту масової інформації говорить, що найчастіше на думки європейців приходять слова "війна", "СРСР", "Росія", "Київ". ...

thumbnail

Громадський Простір

Які асоціації виникають у європейців, коли вони чують «Україна»?

Дослідження Інституту масової інформації говорить, що найчастіше на думки європейців приходять слова “війна”, “СРСР”, “Росія”, “Київ”. Така одноманітність не дозволяє побачити інші частини України, призводить до складнощів з тиском на інституції, щодо продовження співпраці та подальшого вступу в ЄС. Підтримка України на Заході в значній мірі залежить від того, чи є підтримка українців серед простих мешканців країн-членів ЄС.

Політики демократичних країн приділяють велику увагу суспільному дискурсу та настроям громадян, щоб почути їх запити, вимоги та переобратись на нову каденцію. Розв’язана Росією інформаційна війна в Європі, створює перед Україною виклики, які вона має долати своєю міжнародною промоцією, спрямованою на пересічних громадян — тільки так можна створити імідж країни, яку європейці будуть хотіти бачити в ЄС.

Брюссель, столиця Європейського союзу. У цьому місті зосереджені основні інституції, такі як Європарламент, Єврокомісія, Рада Європейського союзу та Європейська рада. У цьому місті, як ніде, треба говорити про країну, яка прагне стати частиною цієї спільноти.

На жаль, офіційна діяльність та участь України в культурно-соціальній сфері життя бельгійців мала. Діаспора Українців в Брюсселі налічує близько 3000 українців. Це, здебільшого, люди, які вже народились тут, студенти і трудові мігранти.

Україна не вкладається в просування себе

Україна не вкладається в просування себе. Дуже мало заходів та фестивалів нашої мови та культури, переклад книжок на низькому, майже невидимому рівні. Лише в цьому році вперше з`явився українсько-нідерландський словник.

В університетах немає українських студій та відповідно викладачів, а саме з цих речей починається кристалізація нації у  розумінні її закордоном, і це має усвідомити українська влада та починати вкладати в міжнародну промоцію України.

Але в Бельгії є також організації, які займаються просуванням України самостійно від МЗС, або інших державних структур. Promote Ukraine – організація українців в Брюсселі, які займаються культурним просуванням. Серед їх проектів: школа української мови для дітей з родин, які складаються з українців та європейців, конференції за участі українських експертів та інші культурні заходи. Наступна велика подія — Форум з кібербезпеки у Брюсселі, що відбудеться 25 червня.

Говорити про Україну треба, бо тільки так можна привернути увагу європейців до нас і розказати про наші потреби. Українська академія лідерства провела у квітні цього року в шістьох країнах Європейського союзу акцію #SaveOlegSentsov. Студенти академії зімітували знімальний майданчик та початок зйомки, але розпочати процес не вдалось: немає нашого режисера – Олега Сенцова, який є політичним в`язнем в Росії.

фото1

фото2

фото3

фото 7

фото4

фото 8

фото9

Перед будівлями Єврокомісії та Європейської ради студенти тримали плакати з надписами «Bring Back Our Director». Всі люди які поспішали на роботу та просто були в тому місті побачили заклик України. Також на події був присутній євродепутат Марк Демесмакер, який лобіює питання України в Європарламенті, про подію написали багато європейських та українських ЗМІ.

фото5

фото 6

фото 10

Такі заклики та промоційна діяльність – потрібні нашій країні, як повітря. Брак комунікації про свою діяльність не лише проблема зовнішніх комунікацій, а й внутрішніх, ось чому українці не знають про важливі зміни та реформи, які відбуваються в країні.

Діяльність наших інституцій не відчувається в пересічному розумінні нашої країни громадянами ЄС і знання про Україну та українців ще не сформовані в європейській культурі.

Саме на тих, хто зараз робить соціально-видиму діяльність в будь-якій сфері, лежить відповідальність і можливість створити імідж нашої держави.

Ілля Колдомасов для Громадського Простору з Бельгії


Фото: Роман Петренко


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Від соціального підприємництва до системного: досвід Фонду Шваба

Грантові програми ЄС: нотатки з ярмарку грантів у сфері культури

Коли на порядку денному війна. Поради для України від міжнародного консультанта Квентіна Олівера

Люди хочуть бути частиною великого. Як кожен з нас може розслідувати корупцію?

Соціальне замовлення: ключовий механізм підтримки соцпідприємця

Гранти у сфері культури: у столиці відбувся Другий міжнародний ярмарок