Олександр Саврук: ситуація зверху змінюється, тепер потрібно персонально “включатися” на місцях

Питання освіти як завжди є актуальним в нашому суспільстві. Особливо великого значення вони набули цього року, коли вимога суспільства була докорінною — прийняти новий Закон України “Про вищу ...

Олександр Саврук

Громадський Простір

Питання освіти як завжди є актуальним в нашому суспільстві. Особливо великого значення вони набули цього року, коли вимога суспільства була докорінною — прийняти новий Закон України “Про вищу освіту”. Нам вдалося поспілкуватися зОлександром Савруком, деканом Києво-Могилянської Бізнес Школи (КМБШ), про те – яка освіта сьогодні в Україні та як вплинула остання реформа на ситуацію у сфері вищої освіти.

Особливо актуально для нас на сьогодні передбачити встановлення системного підходу до освіти як в плані навчального процесу, так і в плані освіти – як галузі державного регулювання, загалом.

На сьогодні, як це випливає з практики, відсутній системний підхід в освіті. З цим погоджується і Олександр Саврук, який коментує це таким чином: “В освіті логіка навчання розірвана. Це логіка фрагментарна, де кожен сам по собі”. У нас немає освітньої логіки, констатує Олександр Саврук, і доводить це на власному прикладі, коли до КМБШ приходять на навчання слухачі, яких потрібно навчати тим самим речам, які мали б змістовно викладатися у вищих навчальних закладах. І тому сам себе запитує: “Для чого тоді було витрачати час, зусилля?” Цю ситуацію варто змінювати, адже, за глибоким переконанням та професійним баченням декана КМБШ, у нас блискучі за потенціалом молоді люди. Все-таки декан КМБШ підкреслює: “На щастя ситуація зверху змінюється. Тепер потрібно персонально включатися на місцях”. 

Інше питання, яке цікавить сьогоднішнє суспільство, стосується того, наскільки зараз новий Закон про освіту, в якому втілена одна з ключових реформ освітньої галузі, починає працювати.

На даний момент, за словами Олександра Саврука, результати реформи можна відчути в досить обмеженому вигляді, і варто наголосити на самому слові “відчути”, адже ця реформа ще не вкорінилася достатньо в суспільстві. Вона ще навіть не запрацювала на повну силу. Єдине, що точно зрозуміле, так це те, що дихати стало легше, вважає Олександр Саврук, “ми були в токсичному середовищі”.

Одна з головних проблем, яку бачить в суспільстві, не лише в освіті, Олександр Саврук полягає в тому, що з двох загальних підходів до справи українці найчастіше вибирають компенсаційний підхід, а не творчий. Це створює відповідні проблеми, адже українці, на його думку, таким чином постійно скаржаться, але не створюють нічого нового — творчого. “З нами світ не буде дружити, якщо ми матимемо таку (компенсаційну) логіку”, переконаний пан Олександр Саврук.

В освіті ж головним є не книжка чи структура предмета, висловлює своє бачення декан КМБШ, а те з якою логікою ти до предмету підходиш. “Первинну логіку потрібно змінювати”, – підсумував Олександр Саврук.

Автор : Олександр Ярощук


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

"Якщо не працювати з культурою, то є сусідні держави, які б хотіли з нею попрацювати" — Яна Бойцова

Юлія Соловйова: мотивацією має бути бажання жити під синьо-жовтим стягом

Олександра Матвійчук: громадяни, які усвідомлюють свою роль — величезна рушійна сила

Юлія Євпак: еліта — завжди актив, вона та, хто рятує країну, коли зле

Волонтер Михайло Шелеп: менші збори в меншому колі людей — ефективніші

Ініціативи Степаня: залучаємо можливості, які дають поштовх діяти та змінювати життя молоді на краще