IWPR Тренінг «Розбудова спільнот»

Початок: 14.06.2025 о 08:00
Закінчення: 16.06.2025 о 17:00
Адреса:
Місце: Київ

IWPR Var1
IWPR Тренінг «Розбудова спільнот»

Міжнародна організація «Інститут висвітлення війни та миру» (Institute for War and Peace Reporting, IWPR) запрошує представників вотчдог-організацій громадянського суспільства, центрів журналістських розслідувань та медіа, які активно працюють у сфері підзвітності та прозорості влади та антикорупційних питань, з усіх регіонів України подати заявки на участь у триденному тренінгу у Києві «Розбудова спільнот».

Тренінг відбудеться 14-16 червня 2025 року (субота – понеділок) у місті Києві.

Мета тренінгу: надати представникам регіональних медіа та ГО базове розуміння дизайну та управління проєктами з розбудови спільнот та спонукати їх до створення власних спільнот на реалістичних засадах. Учасники отримають і заповнять шаблони документів, ознайомляться з наявними інструментами та поспілкуються з практиками, які вже давно працюють у цій сфері.

Для кого: для представників незалежних локальних та нішевих медіа та регіональних громадських організацій, зокрема антикорупційних, які вже створили або тільки планують створити спільноту. 

Група учасників тренінгу формується на конкурсних засадах. Подати заявку можна до 1 червня 2025 року (неділі) включно. Участь у тренінгу є безкоштовною. Передбачені кава-паузи та обіди. Учасникам з інших міст пропонується проживання в готелі (дві ночі) та передбачена компенсація витрат на проїзд. Організатори повідомлять запрошених учасників про участь не пізніше 4 червня 2025 року. Ваші запитання надсилайте на [email protected]. Якщо ви не знайдете посилання на онлайн-заявку безпосередньо при цьому анонсі, надішліть запит на цю електронну пошту.

Про проєкт: Тренінг відбувається в рамках трирічного проєкту «Посилення громадського контролю в Україні» (Boosting Citizens Watchdogs in Ukraine) за підтримки Норвезького агентства з розвитку та співробітництва Norad, що триває до кінця 2027 року.

Мета цього проєкту – сприяти сталому та інклюзивному відновленню та реформам демократичного врядування в Україні шляхом розбудови і посилення інституційної та програмно-технічної спроможності вотчдог-організацій громадянського суспільства та незалежних розслідувальних медіа по всій Україні здійснювати громадський моніторинг та контроль за прозорим і ефективним розпорядженням публічними ресурсами, викривати зловживання та корупцію на всіх рівнях й сприяти довгостроковому системному запобіганню корупції, здійснювати ефективну адвокацію у сфері прозорості та підзвітності влади, якісно інформувати та залучати громадськість до участі у прийнятті владних рішень, ефективно об’єднувати зусилля та взаємодіяти між собою та іншими стейкхолдерами.

Проєкт передбачає щорічні конкурси малих грантів на фінансування проєктів, спрямованих на підвищення рівня прозорості та підзвітності влади, а також розвиток власної інституційної спроможності регіональних ГО, центрів журналістських розслідувань та медіа ефективно працювати в означених напрямках.

Тренери та експерти: 

  • Андрій Яніцький – менеджер у сфері медіа та комунікацій, дослідник спільнот, автор дослідження клубних моделей українських медіа Readers’ Clubs and Friends: The state of membership models in Ukrainian media у рамках міжнародного Membership Puzzle Project.

З 2024 року очолює комунікації Державної служби зайнятості. В минулому — директор з розвитку цифрових платформ телеканалу “Еспресо”, очільник Центру удосконалення економічної журналістики при Київській школі економіки.

Економічний журналіст та редактор з понад 15-річним досвідом, у 2022-2023 роках працював українським редактором IWPR.

  • Наталя Пахайчук – журналістка та медіаменеджерка, яка очолює інноваційні проєкти CID Media Group і вже 10 років працює над розвитком Національної мережі гіперлокальних медіа Rayon.in.ua, співорганізаторка West Media Forum.

Має значний досвід розбудови читацької спільноти, акцентуючи на тісному зв’язку з аудиторією та локальному контексті, що є однією з ключових переваг регіональних медіа.

Наталія Пахайчук має експертизу в стратегічному плануванні роботи редакції, розробці довгострокових цілей, що підтримують розвиток спільноти читачів.

  • Вероніка Полякова — заступниця голови ОСН “Совки” (Київ). Має досвід громадської діяльності шістнадцять років, з них десять років — перша заступниця керівника органу самоорганізації населення “Комітет мікрорайону Совки”, де основний напрямок роботи — налагодження комунікації між громадою та владою.

До повномасштабного вторгнення була головною редакторкою друкованого видання Travel NEWS. З 2022 до тепер — керівниця громадської приймальні депутатки Київської міської ради. Має досвід в розробці стратегії захисту інтересів громади та створенні об’єктів природно-заповідного фонду. 

  • Дмитро Тіщенко – журналіст і редактор сумського медіа “Цукр”, що спеціалізується на історіях про людей, які змінюють громаду. Має понад 10 років досвіду у регіональній журналістиці, працював у локальних виданнях, розвиваючи формати глибоких інтерв’ю, репортажів і мультимедійного контенту. Один із засновників і лідерів редакції, яка акцентує на людському вимірі змін. У своїй роботі поєднує аналітичний підхід, емпатію до героїв і глибоке розуміння локального контексту. Проводить тренінги з написання історій та сторітелінгу, допомагаючи журналістам з інших регіонів працювати з темами довіри, розвитку і взаємодії в громадах.
  • Анастасія Борема – керівниця відділу комунікацій в команді Bihus.Info (Київ). Досвід роботи в комунікаціях – 11 років, з них 10 – у громадському секторі. Упродовж останніх шести років в якості менторки і тренерки допомагає розвивати комунікації українських громадських організацій і медіа.

Має досвід менторської роботи для іноземних медіа і українських державних інституцій. Авторка повного курсу з комунікацій і SMM для студентів Українського католицького університету (Львів).

 ПОПЕРЕДНЯ ПРОГРАМА ТРЕНІНГУ

 УВАГА! В дні тренінгу передбачені практичні домашні завдання

 ДЕНЬ 1    субота

Теорія спільнот

Стратегічний підхід у створенні спільнот. Андрій Яніцький

 – Чому спільноти важливі для демократії?

- Чому спільноти особливо важливі сьогодні?

- Теоретична база. Хто вивчав спільноти, які головні наукові теорії?

- Як зрозуміти, чи потрібна вам спільнота.

Практичний блок:  Яку спільноту ви хотіли б створити та чому?

Спільнота як соціальний контракт.

Модель Community Lifecycle (формування — активність — розквіт — спад — перезапуск або розпад).

- Ролі в спільноті: ядро, актив, периферія.

- Емоційний і раціональний фактори залучення.

Практичний блок: розробка (удосконалення) проєкту власної спільноти. 

  • Район і Друзі: як залучити аудиторію для підтримки редакції. Як будувати сильну спільноту навколо редакції вашого медіа. Досвід Rayon.in.ua Наталія Пахайчук, директорка з розвитку CID Media Group (Луцьк)

 ДЕНЬ 2  неділя

Дизайн спільноти

- Принцип give and get, теорія використання і задоволення.

- Формати: події, групи, доступ, статус, вплив.

- Різниця між “цінністю для всіх” і “для ядра”.

Практичний блок: проєктування спільноти

Воронка залучення: від глядача до амбасадора.

- Email, соцмережі, події, гейміфікація.

- Систематизація фідбеку та участі.

Практичний блок: welcome-шлях нового учасника (onboarding sequence).

Вимірювання успіху. Якісні та кількісні метрики.

- Чи є метрика “довіри”?

- Приклади OKR та KPI для community. 

  • “Все буде парк”. Брендбук команди як важливого інструменту впливу на прикладі створення парку Совські ставки. Вероніка Полякова, заступниця голови ОСН “Совки” (Київ) 

ДЕНЬ 3  понеділок

Кейси

  • - “Злочинність організована, а ми ні”. Спільнота розслідувального медіа Bihus.info. Анастасія Борема, керівниця комунікацій в Bihus.Info (Київ) 
  • -“Світла сторона міста Суми”. Як спільнота журналу змінює своє місто. Дмитро Тіщенко, СЕО Цукр (Суми)

Підсумки тренінгу

Бажаним для відібраних учасників, але необов’язковим, є ознайомлення з такими матеріалами:

  1. База знань проєкту https://membershippuzzle.org , зокрема стаття Readers’ Clubs and Friends: The state of membership models in Ukrainian media (або скорочена версія українською Стан клубних моделей у медіа в Україні). 
  1. Книга Прія Паркер “Мистецтво збиратися разом. Як організувати змістовну та результативну зустріч” (або оригінал The Art of Gathering. How We Meet and Why It Matters. By Priya Parker). 
  1. Сюжет Слідство.інфо: “Совські ставки: як кияни відстояли зелену зону біля дому”: https://youtu.be/QezKQnrtg0A?si=Gxz-evPdpy3eFPZ9

    4. База знань проєкту https://community-canvas.org/ (зокрема й українською мовою).

 АНОНС тренінгу в PDF –  за посиланням