Фінанси креативу: презентація методичних матеріалів для викладачів та тренерів

Початок: 27.10.2021 о 17:00
Закінчення: 27.10.2021 о 18:00
Адреса:
Місце: онлайн

Завершено

презентація методички
Фінанси креативу: презентація методичних матеріалів для викладачів та тренерів

Запрошуємо викладачів мистецьких ЗВО на презентацію навчальної методички “Фінанси креативу”.

У межах реалізації проєкту “Фінанси креативу” за підтримки Українського культурного фонду команда проєкту розробила методичні матеріали для вільного користування у закладах вищої освіти, інституціях та ініціативах неформальної освіти.

Матеріали містять основні поняття фінансового управління в організаціях, які важливо засвоїти студентам ще під час навчання.

Ці матеріали націлені на те, аби посилити навчальні програми та курси компонентом розвитку базових фінансових компетентностей майбутніх дієвців культури та креативних індустрій.

Під час події буде представлено напрацьованні методологічні матеріали, а учасники презентації зможуть потренуватися ними користуватися.

Коли: 27 жовтня, 17:00-18:00

Де: Zoom (посилання буде надіслане зареєстрованим учасникам перед подією)

Для кого: викладачів ЗВО, організацій підтримки бізнесу, організацій та ініціатив неформальної освіти

Участь безкоштовна.

Реєстрація за посиланням: https://forms.gle/2gNMfnDZpsxta6ad7

Проєкт реалізується у партнерстві з PPV Knowledge Networks за підтримки Українського культурного фонду. 

Навіть відомі бренди часто не мають налагодженої системи фінансового управління, їхня фінансова та бізнесова модель базуються на власних відчуття та інтуїції. Саме це є однією з основних причин, чому українські креативні індустрії мають нерозкритий потенціал.

Цього року команда спробувала хоч трохи покращити ситуацію та розробила навчальну програму «Фінанси креативу». Здавалося б, вже є чимало можливостей для розвитку компетентностей управління різними організаціями том числі фінансовим. Проте аналіз ринку таких освітніх продуктів показав, що:

  • вони часто лише побіжно розглядають компонент фінансового управління, не даючи змоги розібратися у ключових показниках, звітах чи аналізу;
  • призначені для бізнесів, у той час, як велику частину дієвців культури становлять громадські організації та державні/комунальні установи, що також створюють конкурентоспроможний культурний продукт;
  • підходять до розуміння фінансів креативних індустрій попроєктно, а не інституційно, а тому не враховують загрози сталості дієвців культури та креативних індустрій;
  • ті ж програми, що розглядають саме фінанси в організації, є загальними, а тому не враховують специфіки креативних індустрій.

Саме тому команда проєкту сконцентрувалася саме на фінансових компетентностях. Протягом місяця набору на програму (а це відбувалося влітку, коли сезонний чинник відпусток значно знижує бізнесову та громадську активність) ми отримали майже 120 заявок із різних куточків України, від різних за розміром, досвідом роботи та впізнаваністю організацій.

З-поміж усіх поданих заявок ми відібрали 30 організацій, 26 з них пройшли програму до кінця. Команда проєкту провела 50 годин інтенсивного модульного онлайн навчання та 42 індивідуальні консультації. Завдяки невеликому складу груп тренери могли приділити більше часу обговоренню з учасниками та між учасниками.

Кілька основних висновків з програми:

Навіть досвідчені підприємці можуть не мати чітко вибудованої системи фінансового управління. Вони також стикаються із касовими розривами та відсутністю даних для прийняття управлінських рішень.

Здатність прораховувати бюджети проєктів ще не означає вміння управляти фінансами організації. Бухгалтерський облік юридичної особи (чи юридичних осіб) не ще не означає наявність фінансового управління організацією.

Наявність бухгалтера у штаті чи фінансового радника ззовні ще не гарантує, що фінансове управління організації буде правильно закладене та ефективно функціонувати. Один з неочікуваних результатів програми – власники бізнесів стали спроможними чіткіше поставити завдання своїм фінансистами для вибудови системи управління та контролювати результат.

Принципи фінансового управління є універсальними, а тому на таких програмах можуть пліч-о-пліч працювати бізнеси, громадські організації та установи культури.

Чим раніше представники креативних індустрій засвоять основні поняття та принципи фінансового управління, тим краще вони побудують свою бізнес-модель та зможуть приймати управлінські рішення на основі фінансового аналізу та планування. 

Утім, жодна навчальна програма не може кардинально покращити стан розвитку креативних індустрій в Україні та компетентності фінансового управління їхніх дієвців. Тому зміни мають бути системними – у випадку культури та креативних індустрій починалися ще на етапі мистецької освіти.