ShareCamp у Запоріжжі: новий формат спілкування дав поштовх для нових ідей
«Одна з головних думок, висловлених під час ShareCamp: вимагати і скаржитися можуть усі. Але що потрібно робити для того, щоб щось змінилося?» - таким був головний відгук учасників «ShareCamp: Нові ...
Додано:
Микола Колодяжний
«Одна з головних думок, висловлених під час ShareCamp: вимагати і скаржитися можуть усі. Але що потрібно робити для того, щоб щось змінилося?» – таким був головний відгук учасників «ShareCamp: Нові можливості для розвитку Запоріжжя».
Під час заходу пропонували ідеї щодо розвитку міста, конкретні кроки, які змогли б зробити проживання в Запоріжжі комфортнішим. Своє бачення висловлювали як корінні жителі міста, так і прибули із зони АТО і Криму – їх погляд «з боку» на звичний уклад цінний для розвитку Запоріжжя.
Наприклад, щодо туризму. Крім традиційно озвучених проблем з вуличними туалетами, дорогами, велодоріжками, пандусами, нерозвиненою інфраструктурою, говорили і про ті незручності, з якими стикаються приїжджі. Наприклад, інформування про зупинки в громадському транспорті, яке навіть не вимагає фінансування, полегшило б гостям перебування в місті. Так само як і інформаційні стенди і карти Запоріжжя, поширювані на вокзалах. А ось залучати туристів в місто може розвиток фестивального культури. Причому організація масових заходів повинна лягати не на плечі відповідних управлінь і департаментів, а виходити від громадських організацій.
Під час «Світового кафе» в рамках ShareCamp, організованого Громадською організацією «Укрпростір» 26 лютого, кожен міг висловити свої ідеї за чотирма напрямками – послуги, бізнес, благоустрій, туризм і культура. При цьому не тільки акцентували увагу на проблемах, а й пропонували шляхи вирішення. Наприклад, в збільшенні кількості недорогих дитячих спортивних секцій могли б взяти участь і батьки, створюючи спортивні клуби. Єдиний нюанс в даному питанні – приміщення.
До прибирання міста готові волонтери, а до наведення чистоти навколо своїх офісів і магазинів могли б приєднатися і бізнес-структури. Прозвучала і пропозицію прибрати з вулиць «інформаційне сміття» – величезна кількість рекламних бордів не прикрашають вулиці. При цьому інформованість населення про цікаві або важливі події в місті досить низька.
Відсутність майданчиків для спілкування – одна з основних проблем, озвучена під час заходу. Для бізнесу таким «майданчиком» можуть стати ко-воркінги. Ко-воркінги поширені в інших містах, але тільки з’являються в Запоріжжі завдяки міжнародним донорам, робота яких спрямована на підтримку внутрішньо переміщених осіб. Однак виграють від таких проектів і місцеві жителі.
Приклади реалізованих в Запоріжжі за підтримки міжнародних фондів проектів, спрямованих на допомогу прибули із зони АТО, але дають плюси і запорожцям, були презентовані на Кемпі. Серед них – «Книголісся» і фестиваль «Коло друзів», курси по медіаграмотності в бібліотеці для юнацтва, бізнес-ідеї, що тільки розроблені і що вже впроваджуються, юридична та психологічна допомога населенню…
Щоб краще відчути і зрозуміти, як відбувався «ShareCamp: Нові можливості для розвитку Запоріжжя», перегляньте відео
«ShareCamp: Нові можливості для розвитку Запоріжжя» також зміг стати майданчиком для спілкування та обміну ідеями нових і корінних жителів Запоріжжя завдяки міжнародній допомозі – ПРООН та Уряду Японії. Як результат – позитив учасників і близько 70 ідей для розвитку Запоріжжя, велика частина з яких цілком реальна.
Більше фото і відео з “ShareCamp: Новий можливості для розвитку Запоріжжя” за посиланням.