IWPR Тренінг «SMM та ШІ для впливу: як просувати проєкти, які змінюють правила гри»

Початок: 16.05.2025 о 09:00
Закінчення: 18.05.2025 о 17:00
Адреса: Київ,
Місце: 2 травня 2025 - кінцевий строк подачі заявки; учасникам повідомлять

IWPR grants
IWPR Тренінг «SMM та ШІ для впливу: як просувати проєкти, які змінюють правила гри»
Міжнародна організація «Інститут висвітлення війни та миру» (Institute for War and Peace Reporting, IWPR) запрошує представників вотчдог-організацій громадянського суспільства, центрів журналістських розслідувань та медіа, які активно працюють у сфері підзвітності та прозорості влади та антикорупційних питань, з усіх регіонів України подати заявки на участь у триденному тренінгу у Києві «SMM та ШІ для впливу: як просувати проєкти, які змінюють правила гри»
 
Тренінг відбудеться 16-18 травня 2025 року (п’ятниця – неділя) у місті Києві.
 
Мета тренінгу – посилити спроможність громадських організацій і медіа, що працюють у сфері громадського контролю, стратегічно та ефективно використовувати соціальні мережі для досягнення цілей своїх проєктів і кампаній. Попередня програма тренінгу та інформація про тренерів нижче.
Для кого:  комунікаційних фахівців, SMM-менеджерів, координаторів проєктів, аналітиків, журналістів-розслідувачів (і не тільки), активістів організацій, людей, які задіяні в командній роботі над інформаційною складовою проектів, які мають середній або вище середнього рівень володіння SMM-тематикою і комунікаціями.
 
Група учасників тренінгу формується на конкурсних засадах. Подати заявку можна до 2 травня 2025 року (п’ятниці) включно. Участь у тренінгу є безкоштовною. Передбачені кава-паузи та обіди. Учасникам з інших міст пропонується проживання в готелі (дві ночі) та передбачена компенсація витрат на проїзд. Організатори повідомлять запрошених учасників про участь не пізніше 6 травня 2025 року. Ваші запитання надсилайте на [email protected]Якщо ви не знайдете посилання на онлайн-заявку безпосередньо при цьому анонсі, надішліть запит на цю електронну пошту.
 
Про проєкт: Тренінг відбувається в рамках трирічного проєкту «Посилення громадського контролю в Україні» (Boosting Citizens Watchdogs in Ukraine) за підтримки Норвезького агентства з розвитку та співробітництва Norad, що триває до кінця 2027 року.
 
Мета цього проєкту – сприяти сталому та інклюзивному відновленню та реформам демократичного врядування в Україні шляхом розбудови і посилення інституційної та програмно-технічної спроможності вотчдог-організацій громадянського суспільства та незалежних розслідувальних медіа по всій Україні здійснювати громадський моніторинг та контроль за прозорим і ефективним розпорядженням публічними ресурсами, викривати зловживання та корупцію на всіх рівнях й сприяти довгостроковому системному запобіганню корупції, здійснювати ефективну адвокацію у сфері прозорості та підзвітності влади, якісно інформувати та залучати громадськість до участі у прийнятті владних рішень, ефективно об’єднувати зусилля та взаємодіяти між собою та іншими стейкхолдерами.
 
Проєкт передбачає щорічні конкурси малих грантів на фінансування проєктів, спрямованих на підвищення рівня прозорості та підзвітності влади, а також розвиток власної інституційної спроможності регіональних ГО, центрів журналістських розслідувань та медіа ефективно працювати в означених напрямках.
 
Інформація про тренерів:
 
IWPR-olena-trainer Олена Дубмедіаконсультантка, тренерка з SMM для медіа та громадських організацій. Працює в  медіа та громадських організаціях з 2001 року. Зокрема, шість років керувала відділом соцмереж видання “Крим.Реалії” на “Радіо Свобода”. Співзасновниця спільноти “SMM Talks for NGO & Media”, що об’єднує понад 200 фахівців з соцмереж українських НУО та медіа. Учасниця об’єднання “Жінки в медіа”. 
З 2015 року проводить тренінги, консультації та менторські програми для громадських організацій та медіа України, Білорусі (в екзилі), Молдови, Латвії. Серед замовників навчання: Media Development Foundation, Internews Network, Thomson Media, Thomson Reuters Foundation, ZINC, America House Kyiv, Інститут Масової інформації (ІМІ), DII-Ukraine, Фонд Східна Європа, УКУ, Euromaidan Press, “Накипіло.Освіта”, IWPR, ІСАР Єднання, Fondation Hirondelle та інші організації й фонди. 
Олена Дуб є постійною запрошеною тренеркою Центру “Накипіло. Освіта”, входить до бази медіаекспертів ОБСЄ в Україні та бази експертів мережі “Вікно відновлення”. Випускниця тренінгів для тренерів від ІРРП, Digital Communication Network, Deutsche Welle Akademie. Виступає за етичний SMM у роботі організацій громадянського суспільства та медіа. 
 
IWPR-olga-trainer Ольга Юркова, медіаконсультантка, експертка з дезінформації, медіаосвіти та штучного інтелекту. Має понад 20 років досвіду в журналістиці та комунікаціях. Співзасновниця проєкту StopFake.org, що протидіє російській пропаганді та навчає критичному мисленню в Україні та за кордоном. Авторка та фасилітаторка тренінгів для журналістів, громадських організацій, освітян і державних інституцій.
Докторка філософії з соціальних комунікацій. Викладає психологію соціальних комунікацій та рекламного менеджменту, проводить практичні заняття з роботи з генеративним ШІ для медіа та НУО. Авторка наукових і популярних публікацій про чутки, фейки, пропаганду та інформаційні операції в умовах війни.
З 2012 року провела сотні тренінгів та лекцій для різних аудиторій – від школярів до дипломатів – як в Україні, так і за кордоном. Також працювала як менторка проєктів. Зокрема, розробляла та проводила тренінги та лекції для: Видавництва Burda, Інституту розвитку регіональної преси, Асоціації “Незалежні регіональні видавці України”, Ради Європи, ОБСЄ, НУО з пулу ENGAGE, НУО з пулу фонду Luminate у Центральній та Східній Європі, Гете-Інституту, DRI, Восток-SOS, Української школи політичних студій, Українського фонду безпекових досліджень, Національної асоціації телерадіомовників, Білоруської асоціації журналістів, Медіашколи Cabar-Asia, Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки та ін.
 
ПОПЕРЕДНЯ ПРОГРАМА ТРЕНІНГУ
ДЕНЬ 1
Стратегічний підхід у SMM медіа й НУО
- Як зрозуміти, чого хоче аудиторія і що вона взагалі про нас знає.
- Діагностика своїх соцмереж.
- Коло впливу. Хто наші друзі і опоненти, партнери чи амбасадори в соцмережах?
- Чи мають наші проєкти не тільки охоплення, а й реальний вплив. Як це оцінити.
Виклики і можливості штучного інтелекту для вочдог-проєктів. Етика та відповідальність у використанні генеративного ШІ
- Користь і ризики генеративного ШІ для суспільства і журналістики.
- Типові помилки в роботі з генеративним ШІ.
- Як це роблять світові медіа: політики та практики відповідального використання.
Практика застосування ШІ для створення контенту і комунікацій медіа та НУО
- Як міжнародні медіа використовують ШІ для створення контенту
- Як НУО та медіа застосовують ШІ для впливу
- Як писати ефективні промпти
Як етично і ефективно інтегрувати ШІ у свою роботу
- Обговорення: які правила використання ШІ ми готові підтримувати в команді
- Створення міні-гайдів або принципів відповідального застосування ШІ
ДЕНЬ 2
Соцмережі для громадського сектору 
- Тренди в SMM на 2025 рік.
- Українські вочдог-проєкти й розслідувальні медіа в соцмережах. Як вони працюють, які платформи обирають.  Особливості контенту вочдог-проєктів і розслідувальних медіа. 
Переупакування контенту
- Переклад складного у зрозуміле: як адаптувати аналітику,  розслідування, дані, цифри чи складні сюжети до аудиторій і форматів соцмереж. Найкращі практики.
- Типові помилки в SMM громадських організацій й медіа.
- Як не просто інформувати, а тримати увагу в соцмережах. Комунікація з аудиторією.
- Готовність до криз у соцмережах після публікації.
Промоція власних продуктів та проєктів
- Як просувати проєкт/розслідування (зокрема в соцмережах). Що для цього потрібно.
- Організація просування з командою та з партнерами. Етапи планування. Контент-план.
ДЕНЬ 3
- Інтерактивні та симуляційні ігри
- Складання плану SMM-просування власного проєкту
- Пітчинг кампаній
- Рефлексії. Підсумки тренінгу