Що таке бюджетування для неприбуткових організацій?
Бюджетування — це не просто заповнення таблиці витрат. Це стратегічний інструмент управління, що допомагає оцінити достатність ресурсів, часу та операційної спроможності для виконання місії організації. Для НПО, які реалізують кілька проєктів, працюють із різними джерелами фінансування та регулярно стикаються зі змінами у витратах і вимогах донорів, процес формування бюджету має бути системним та контрольованим, а не ситуативним.
Запрошуємо на практичний тренінг від Compass Group, присвячений бюджетуванню як ключовому елементу фінансового управління неприбуткових організацій.
У межах тренінгу ми розглянемо:
- навіщо НПО потрібен бюджет та які управлінські функції він виконує;
- як побудувати систему бюджетування, що забезпечує прозорість і контроль;
- які види бюджетів застосовувати, щоб спростити планування й оптимізувати операційну діяльність.
Ми разом напрацюємо рішення, які допоможуть вам зробити фінансовий менеджмент більш ефективним, передбачуваним та стратегічно обґрунтованим.
Програма заходу
День 1.Бюджетування як основа управління неприбутковою організацією.
- Основні принципи організації фінансового управління через систему бюджетування, як елемента загальної системи фінансового менеджменту та стратегічного управління.
- Види та типи бюджетів, терміни бюджетування.
- Особливості управління доходами і витратами NGO.
- Класифікація та види витрат: класифікація витрат, пов’язана з виконанням проектів: прямі та непрямі витрати, прямі розподілені, адміністративні витрати, класифікація витрат за характером поведінки: змінні та постійні витрати.
- Основні етапи підготовки бюджету (цілі, діяльність, ресурси, очікувані результати).
- Річний бюджет для некомерційної організації (розробка, документування, затвердження).
- Розподіл витрат на адміністративні та “реалізовані для виконання неприбуткової діяльності”.
- Гармонізація проектних бюджетів з загальним бюджетом організації.
- Благодійна програма як необхідний компонент бюджетування в благодійних організаціях.
День 2.Бюджетування: планові та фактичні витрати.
- Вимоги донорських організації щодо бюджетування витрат: дозволені та недозволені витрати, накладні та адміністративні витрати.
- Рекомендації щодо бюджетування заробітної плати та виплат консультантам.
- Розподіл кошів між проектами та напрямами, види та правила.
- Бюджетний моніторинг – підрахунок, аналіз, або контроль?
- Чи може бути собівартість послуги у неприбуткової організації і як порахувати ефективність залучення ресурсів за стратегічними напрямами.
- Звітність про застосування річного бюджету, його документування.
- Бюджетний облік &Бухгалтерський облік: касовий та метод нарахування, як перевірити та чи можливе узгодження.
- Прогнозний та фактичний Звіт про рух грошових коштів, як інструмент управління грошовими коштами організації.
- Кейс «Практикум зі складання фінансового звіту про рух грошових коштів»
- Інші питання.
Надаються матеріали для подальшої самостійної роботи та доступ до перегляду записів на 2 тижні.
Дата проведення: 09-10 грудня 2025 року
Час: 14:00-16:00+ (за Києвом)
Захід проводитиме: Лариса Шкурка
- Керуюча партнерка Compass Group;
- Сертифікована аудиторка;
- Бізнес-тренерка та консультантка з питань організаційного розвитку;
- Податкова експертка у сфері медіа, IT- бізнесу, представництва нерезидентів, МТД, неприбуткового сектору.

