Як зробити видатки на капітальні ремонти шкіл і дитячих садочків м. Миколаєві більш ефективними

Саме таки рекомендації з прозорості, підзвітності та ефективності муніципальних управлінських послуг за результатами відповідного аналізу «Антикорупційної ініціативи Миколаївщини» сформувала коаліція ...

Додано:
frgn

image2
Як зробити видатки на капітальні ремонти шкіл і дитячих садочків м. Миколаєві більш ефективними

Саме таки рекомендації з прозорості, підзвітності та ефективності муніципальних управлінських послуг за результатами відповідного аналізу «Антикорупційної ініціативи Миколаївщини» сформувала коаліція #ГромадськаПрефектура місцевим посадовцям,  депутатам та громадськості/громадським експертам. А саме:

Фото з А Дубогрій – координаторки Антикорупційної ініціативи Миколаївщини»

Дві рекомендації для представників органів місцевого самоврядування:

  1. На виконання Ст. 26 Бюджетного кодексу України забезпечити запуск системи управління внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у міськвиконкомі  у сферах відповідальності міських управлінь освіти, капітального будівництва та департаментів економічного розвитку, внутрішнього контролю , що відповідають за якісні: 

Технічну експертизу до початку ремонту; Контроль за дотриманням норм ДБН на всіх етапах ремонту; Дієвість санкцій підрядникам за невиконання гарантійних зобов’язань; Вибір тільки доброчесних, професійних підрядників; Якісний авторський і технічний нагляд на ВСІХ етапах ремонту; Оренду комунальної власності під школи та садки при відсутності бюджетних коштів на будівництво нового фонду; Дієві плани капітального ремонту і будівництва; Дотримання достовірності даних у міських цільових і бюджетних програмах;

  1. На виконання вимог Статуту міста забезпечити дієвість таких механізмів місцевої демократії участі як громадські слухання, громадські дорадчі органи при управлінні освіти, зокрема з використанням інформаційно-комунікативних е- технологій..

Дві рекомендації для представників громадськості:

Для забезпечення співпраці з місцевим посадовцями і депутатами для налагодження  дієвої системи управління якістю капітального ремонту, зокрема авторського і технічного огляду на ВСІХ етапах ремонту; Контроль проведення ремонту 

По-перше, сформувати ініціативну групу зі створення громадської ради при міському управлінні освіти;

По-друге налагодити співпрацю з медіа для  висвітлення всіх етапів ремонту.

Шість рекомендацій напрямку #ГромадськаПрефектура з питань освіти:

Для налагодження дієвого громадського контролю ефективності бюджетних видатків  звернути увагу на здійснення системи дій по контролю:

  1. НОРМ ДБН; Матеріалів, які використовує підрядник при ремонті; За дотриманням графіка ремонту; Проведення аукціону в системі Prozzoro; За виконанням черговості етапів ремонтів; доступності мешканцям історії ремонтів підрядника до укладення договору.

Ці рекомендації були  погоджені учасниками підсумкового лютневого вебінару коаліції .

Розгляд результатів моніторингу разом з ще 5-ю моніторингами громадських префектів заплановано на найближчому квітневому засіданні Експертно-громадської ради виконавчого комітету Миколаївської міської ради.

 «..Дослідження проведено з метою підвищення ефективності видатків на капітальні ремонти шкіл і дитячих садочків м. Миколаєві шляхом забезпечення прозорості, підзвітності та спрямованості на результат, відповідно до вимог національного законодавства України. Це вимагає Ст 20, Ст.  28 бюджетного кодексу України та відповідний пакет нормативно-правових пкнтів центральних органів виконавчої влади, ДБН . 

Об’єктом дослідження є система формування і виконання заходів відповідних цільових і відповідних бюджетних програм за період 2016-2019 р. відповідальними виконавцями яких у сфері капітального ремонту і будівництву на прикладі 4-х загальноосвітніх шкіл та 2-х закладів дошкільної освіти є Управління освіти та Управління капітального будівництва Миколаївської міської ради.

Выборка 4 ЗОШ :  №22,  №36 , №15 , №7. Дитячі садкі: №67 №75.

 Завдання етапів:

(1). Аналіз та моніторинг цільових та відповідних бюджетних програм 

(2) Запити публічної інформації та узагальнення інформації з відкритих баз данних

(3) Узагальнення та систематизація планів і заходів бюджетних і цільових програм за об’єктами 

(4) Виявлення причин не ефективних видатків місцевого бюджету

(5) Формулювання рецептів для посадовців , депутатів і громадськості.. 

Ми вдячні сервісам : Карта ремонтів  https://map.shtab.net/ та Портал ProZorro https://prozorro.gov.ua/ за спрощеня нашої роботи!

– так коментує спрямованість моніторингу коодинаторка ініціативної групи  коаліції Анастасія Дубогрій:

Завдяки інтерактивному інструменту «Карта ремонтів (https://map.shtab.net  ми могли з легкістю отримати цікаві для нас дані по проведеним ремонтам, а саме:інформацію про: замовника; підрядника; терміни виконання робіт, технічних характеристиках, дефектні акти; зміни в договорах тощо. А саме скрін ресурса:

«..Громадські префекти побачили, що багато шкіл, закладів дошкільної освіти знаходяться в аварійному стані. Після проведення ремонтних робіт, освоєння значної суми на ремонт все ж не з’являються нові корпуси і приміщення, для навчання дітей, а будівлі, садки, корпусу йдуть під знесення. 

Що послужило неефективного використання бюджету в одній школі, садочку та неефективного в інших установах?

Чому ЗОШ № 36 стала новим “космічним кораблем”, а ЗОШ №22 після 20 років будівництва, реконструкції та ремонтних робіт і освоєння трьох мільйонів грн.. тільки за 2018-19 роки була визнана аварійною і повинна буде бути знесена?.»

Докладніше про цей болючий приклад:

ЗОШ №22

З початку 90-х років виділили близько 80 млн грн на добудову додаткового корпусу. 

І в 2019 році прийшли до висновку, що корпус не придатний для подальшої реставрації та капітального ремонту і на його знесення потрібно від 3 до 6 млн гр.

Також дві історії про дошкільні навчальні заклади та можливості саморганізації А Школа № 36 – «

САД № 67

з 2016 – по 2018 рік на капітальний ремонт, реконструкцію покрівлі та ремонт приміщень витрачено більше 800 тисяч грн..Не дивлячись на те, місцеві чиновники  провели ремонти даху і приміщень в 2018 році.

ДНЗ №67 було присвоєно 3 статус аварійності сад закрили.

А на нове будівництво дитсадка, який закрили через аварійність, потрібно 71 млн гривень.

Імовірно, причинами неефективного використання бюджетних грошей стало:

- порушення норм ДБН при ремонті дитсадка;

- відсутність якісного авторського і технічного нагляду при виконанні ремонту;

- низький контроль виконавчої влади;

- відсутність контролю громадськості на всіх етапах ремонту;

- низька висвітлення проблеми ремонту дошкільного навчального закладу № 67 в ЗМІ

САД № 75

У жовтні 2019 року, батьків вихованців навчального закладу  приголомшила новина про те, що по одному з корпусів пішли тріщини, дітей потрібно забирати. На початку навчального року діти залишаються без місця перебування, а батькам доводиться шукати виходи з ситуації, що склалася. 

Тому батьки зверталися до органів влади, вступили в коаліцію з керівництвом садка, і діяло спільно; масово висвітлювало проблему в ЗМІ, разом з вихователями виходили на пікети до мерії, приходили на зустрічі до депутатів і міським чиновникам, писали відкриті листи до народних депутатів.

Як результат адвокасі кампанії на ремонт саду виділені 23 млн гривень.!

Так почалися ремонтні роботи і на кожному етапі група батьків слідкує за ходом ремонту.

 Висновки ініціативи
Після аналізу паспортів бюджетних програм, інформаційних запитів до міської влади, аналізу проблеми в ЗМІ, ми зробили наступні висновки:

  1. У ході аналізу положень про роботу управління капітального будівництва та управління освіти, ми побачили, що управління освіти дублює функції управління капітального будівництва, 

А саме: в пункті 3.27. за управлінням освіти залишається функція проведення поточного ремонту, нового будівництва, реставрації, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення будівель, споруд будь-якого призначення;

  1. Також виявили відсутність стратегічних цільових програм на 3-5 років з капітального будівництва, реконструкції шкіл та дошкільних установ в місті, немає посадової особи, відповідальної за реалізацію цільової програми, яка б сприяла посиленню бюджетної дисципліни і правильному, ефективному використанню бюджетних коштів при капітальних ремонтах шкіл і дошкільних установ.

Прес- служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»— координатора коаліції #ГромадськаПрефектура.

Громадській аудит проведено в рамках проекту, що реалізує ініціативна група  «Антикорупційної ініціативи Миколаївщини» HRTC за підтримки Фонду розвитку міста Миколаєва за кошти NED (Вашингтон, США) та у склади коаліції #ГромадськаПрефектура.

Коуч супровід #ГромадськаПрефектура здійснює ФРММ в рамках проекту «Громадська префектура для ефективності місцевих бюджетів» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольств США в України


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Кошти на будівництво амбулаторій не використовували ефективно: висновки Рахункової палати по Тернопільській області

Від сьогодні діють нові форми заяв у сфері державної реєстрації

Хто такі «бізнес-ангели» і як вони можуть допомогти у залученні коштів для вашого проєкту?

Сесія Тернопільської міської ради - що нового?

Стартує інформаційна кампанія про процедури голосування на місцевих виборах

Попередні результати Всеукраїнського конкурсу шкільних малюнків «Мої права»