Українська молодь здебільшого цікавиться політикою, новини дізнається переважно із соцмереж – активісти
Українська молодь здебільшого цікавиться політикою, новини дізнається переважно із соцмереж. Такі результати опитування молодих людей, яке проводив Центр політичних студій та аналітики «Ейдос», ...
Додано:
Громадський Простір
Українська молодь здебільшого цікавиться політикою, новини дізнається переважно із соцмереж. Такі результати опитування молодих людей, яке проводив Центр політичних студій та аналітики «Ейдос», готуючись до запуску проекту з критичного мислення та медіаграмотності для молоді. Про це вони розповіли на прес-брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі.
Серед 200 опитаних молодих людей, майже 80% відповіли, що цікавляться тим, що відбувається в українській політиці. Про події дізнаються в основному із соцмереж «Фейсбук» (28%), «Інстаграм» (24%), «Ютубу» (25%),Телеграм-каналів (12%), з «ВКонтакте» – лише 1%. Опитування показало, що молодь часто не розуміє розподіл повноважень різних органів влади. Наприклад, від Верховної Ради очікували у першу чергу вирішення питань з розбитими дорогами, зниження тарифів, підвищення зарплат та стипендій. Приймаючи рішення, за кого голосувати, найбільше прислухаються до батьків і родичів (22%), політиків – 10%, друзів – 5%, медіа – 3%. Водночас, 53% відповіли «важко визначитися».
«Молоді люди навряд чи стануть читати лонгріди чи дивитися годинні відео, де експерти розповідають про складні речі – багатьом це не цікаво. Тому ми шукали інші способи подачі цієї інформації», – розповіла Тетяна Кавуненко, експертка з комунікацій Центру «Ейдос».
У підсумку Центр «Ейдос» запустив проект «Обирай свідомо» – 4-місячну просвітницьку інформаційну кампанію для молодіжної аудиторії 18-24 років. У рамках проекту вирішили розповідати про влаштування політичної системи, фінансування партій, як розпізнати маніпуляції, «джинсу» і фейки, про те, як перевірити посадовців. «Ми створювали різноманітний контент – відео, статті, інфографіки, меми, і поширювали його через ЗМІ і таргетовану рекламу», – розповіла Анастасія Голуб, експертка з комунікацій Центру «Ейдос». Всього підготували 17 статей, 6 просвітницьких відео та 7 – з лідерами думок, 8 тестів. Проводили також вуличну акцію – гру про те, хто за що відповідає в державі.
Під час відкритого обговорення, як підвищувати рівень політичної освіти молоді, більшість учасників дискусії згадували необхідність використовувати як «точку контакту» сучасні інтерактивні формати та лідерів думок. В цілому є вже дуже багато онлайн-курсів та іншого контенту для тих, хто хоче краще розбиратися у тому, що відбувається в країні, головне – зацікавити людей та заохотити людей шукати цю інформацію.
Джерело: УКМЦ.