У Миколаєві готують громадські слухання з питань ефективності і прозорості бюджетного процесу 2017-18 р

14 листопада 2018 р 45 представників органів місцевого самоврядування, громадськості і ЗМІ і з міст Миколаєва, Вознесенська, Херсона, та Баштанської, Березанської Воскресенської ОТГ за круглим столом ...

Додано:
frgn

бюджет гроші
У Миколаєві готують громадські слухання з питань ефективності і прозорості бюджетного процесу 2017-18 р

14 листопада 2018 р 45 представників органів місцевого самоврядування, громадськості і ЗМІ і з міст Миколаєва, Вознесенська, Херсона, та Баштанської, Березанської Воскресенської ОТГ за круглим столом обговорили  результати  громадського аудиту цілісності запровадження програмно-цільового методу (ПЦМ) та  ефективності виконання місцевих бюджетних програм 2017р 16-ти  місцевих бюджетів міст обласного значення та ОТГ  4-х областей півдня та сходу України:

 

  • Миколаївської області (м. Миколаїв, Вознесенськ, Воскресенська селищна ОТГ, Баштанська міська ОТГ),
  • Херсонської області (м. Херсон, Каховка, Присивська ОТГ, В.Копанівська ОТГ)
  • Дніпропетровської області (м. Дніпро, Томаковська ОТГ, Могілівська ОТГ, Новоолександрівська ОТГ),
  • Луганської області (м. Сєверодонецьк, Рубіжне, Лисичанськ, Новопсковська ОТГ)

Фото-звіт

Учасники заходу рекомендували головним розпорядникам бюджетних коштів Миколаївської міської ради при формуванні бюджету на 2019 р. звернути особливу увагу на необхідність:

  • врахування контрольних показників звітів про виконання паспортів бюджетних програм, відповідність вимогам національного законодавства, зокрема достовірність даних при формуванні результативних показників бюджетних запитів на 2019р;
  • оприлюднення на сайті міської ради бюджетних запитів на 2019р  

Саме на основі бюджетних запитів організаційним комітетом громадських слухань буде сформовано проект «Бюджету для громадян Миколаєва 2019 р», що буде обговорено на громадських слухань з питань ефективності і прозорості бюджетного процесу м Миколаєва  за 2017-2019 роки, що за ініціативою 12-ти громадських організацій відбудуться у суботу 8 грудня 2018 року.

Громадський аудит відповідності вимогам національного законодавства бюджетного процесу 2017-18 роки та оцінку ефективності виконання бюджетних програм місцевих бюджетів за 2017р у згаданих громадах провели експерти громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети» протягом червня 2017 – жовтня 2018 років.

Експерт ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» та методист проекту Тетяна Золотухіна презентувала висновки порівняльного аналізу цін, що сплатили у 2017 році члени 16-ти громад  півдня та сходу України за послуги місцевих посадовців у 4х  сферах (ЖКГ, освіта, охороні здоров’я, управління). На підставі яких виявлені проблеми управління в виконавчих органах Миколаївської міської ради.

Для прикладу.

Сфера управління ММР:


Питання до Миколаївської міської ради та її виконавчих органів:

  • Чому різниця в витратах на утримання персоналу таких виконавчих органів як Адміністрація Центрального району та Управління архбудконтролю  відрізняються майже в 3,5 рази. Чи є ефективним використання бюджетних коштів по враховуючи наступний факт. Згідно відповідного звіту ПБП управління архбудконтролю планова штатна чисельність апарату Управління –  12 осіб, фактична – 5 осіб (виконання 41%). Тим не менше витрати на утримання даного підрозділу план – 1340,84 тис.грн, факт-1324,56 тис. грн.. (виконання 98,88%). Для довідки . Витрати на утримання 1 посадової особи аналогічного управління КМДА – 244 тис.на рік. І це при умові, що для відповідного підрозділу м. Києва законодавчо встановлена вища «тарифна сітка» окладів.
  • Чи є достовірні показники ефективності, що зазначені в звіті про виконанню ПБП по Управлінню архбудконтролю. Фактичний показник «кількість виконаних звернень, листів на 1 працівника» по звіту складає 280/на особу, кількість прийнятих НПА на 1 працівника – 60/особу. Якщо врахувати, що в 2017р було 248 робочих днів, то виходить що щоденно кожен працівник (без лікарняних та відпусток), включаючи керівника підрозділу виконував щоденно 1,3 звернення громадян, а кожні 4 дні приймав 1 НПА (розробка, узгодження, просування, прийняття на виконкомі та сесії міської ради). Така швидкодія малоймовірна.

 

Сфера ЖКГ (приклад):

 

Питання до Миколаївської міської ради та її виконавчих органів:

Чому так і залишається найдорожчою послуга догляду за зеленими зонами при явно означеній низький якості надання такої послуги, що ми спостерігаємо щоденно на вулицях нашого міста?

 

Сфера охорони здоров’я

Вартість лікування 1 хворого в 2017р (первинна медична допомога)

 

Навантаження на 1 лікаря (первинна медична допомога)Навантаження (кількість лікарських відвідувань на 1 лікаря в 2017р).

 Амбулаторно – поліклінічна допомога.

Вартість   1 лікарського відвідування в 2017р , грн

Амбулаторно – поліклінічна допомога.

Питання до Миколаївської міської ради та її виконавчих органів:

  1. Викликає сумнів достовірність показаних даних по м. Миколаєву.  Абсолютне значення – кількість лікарських відвідувань в 2017р – 442037 подій. Якщо співставити інші показники звіту ПБП по даній галузі, то є припущення внесення до звіту недостовірних даних.
  • по перше. Планова  (на початок року) чисельність  населення Миколаєва показана в 497889 осіб, фактична (на кінець року) становить по даним розпорядника – 430801 осіб. Питання- куди поділись майже 67 тис. населення? Показана фактична чисельність населення не співпадає навіть з даними управління статистики в Миколаївській області http://www.mk.ukrstat.gov.ua/
  • по друге. При факичній показаній чисельності (зареєстрованого та прикріпленого) населення Миколаєва 430801 осіб було вилікувано 442037 осіб. Тобто вилікувано загалом не тільки все населення міста а іще зайві 12 тис. осіб. Дані явно недостовірні.
  • при середній завантаженості лікаря (відвідування хворих на  лікаря ) в 5431 особу на 1 лікаря вираховується, що середня тривалість прийому 1 хворого (первинна МСД) становить 20 хвилин, що є малоймовірним особливо якщо врахувати , що первинну допомогу в 2017р надавалась ще й при виклику на дом. Отже разом з переміщеннями між адресами хворих 20 хвилин на 1 хворого явно замало.
  1. Те ж Управління охорони здоров’я ММР показує, що середня кількість відвідувань на 1 лікаря, що надає амбулаторно-поліклінічну допомогу, складає по факту за 2017р – 8321 особа в рік. Даний показник явно викликає сумнів в достовірності. З урахуванням робочих днів 2017р та при умові , що в середньому жоден лікар сам не хворів у бюджетному періоді, а використав тільки право на щорічну відпустку, то середня тривалість прийому в амбулаторії/поліклініці складає 6,5 хвилин. Що є малоймовірним.
  2. Чому вартість 1 лікарського відвідування (первинна МСД та амбулаторно-поліклінічна допомога) в Миколаєві в кілька разів вища ніж в інших громадах України.

При вказаних виявлених обставинах постає припущення щодо існування приписок при визначенні фактичних результативних показників виконання бюджетних програм в галузі охорони здоров’я з боку профільного управління Миколаївської міської ради.

 

З повним текстом дослідження можна ознайомитись за посиланням

Учасники круглого столу затвердили рекомендації виконкому ММР

  • Запровадити в виконавчих органах ММР процедуру економічного обґрунтування результативних показників бюджетних програм, а саме показників продукту та ефективності (об’єм товарів, робіт та послуг, що планується закуповувати за бюджетні кошти в 2019р та їх ціну).
  • Головним фінансовим органам місцевих рад провести необхідну роз’яснювальну роботу серед ГРБК щодо дисципліни заповнення бюджетних запитів та паспортів бюджетних програм та відповідальності ГРБК за порушення правил складання паспортів та звітів БП, (ст 116, 117, БКУ, Наказ МФУ 836). Ввести в практику узгодження паспортів БП тільки при дотриманні норм, визначених бюджетним законодавством. При порушенні дисципліни заповнення паспортів, повертати їх ГРБК на доопрацювання.
  • Визначити єдиний, збалансований та зрозумілий підхід для фінансування видатків передусім на оплату праці службовців, поточних та капітальних витрат на забезпечення управлінської діяльності ГРБК, визначивши пріоритетні напрями фінансування цієї сфери з огляду необхідного стратегічного розвитку та вразливі з огляду на існуючі корупційні ризики;  
  • Провести перегляд умов фінансування оплати праці, поточних та капітальних видатків з урахуванням вищенаведених підходів з унеможливленням прихованих трат за іншими напрямами та витрат, що є надмірними з огляду на обсяги виконуваних повноважень.    

Прес-служба ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва»

______________________________________________________________

Круглий стіл проводиться в рамках проекту ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» (ФРММ) на тему: «Від цілісності до ефективності місцевих бюджетів 4 областей України»  за підтримки Посольства Великої Британії в Україні.

Мета проекту: Запровадити міжнародні стандарти прозорого та підзвітного процесу бюджетування  у принаймні 16-х пілотних місцевих громадах (містах регіонального значення та  об’єднаних територіальних громадах) в 4-х областях півдня та сходу України.

Партнери проекту:  ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики»; Херсонська ГО «Причорноморський центр політичних та соціальних досліджень»; ГО «Кризовий медіа – центр «Сіверський Донець» (Сєверодонецьк).


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Представники молодіжних рад України та Польщі представили свою діяльність на підсумковій конференції в Любліні

Вивчаємо Європу разом з дітьми: 5 корисних ресурсів

Професійна аграрна освіта в Україні: як перезавантажити систему на користь ринку?

«Сommunity arts» у дії. Щоденникові записи під час міжнародного навчального візиту до Британії

На Донеччині презентували платформу правових консультацій «WikiLegalAid»

В Татарбунарах тиждень права розпочався з правового брейн-рингу