Ще 5 навчальних закладів Чернігівщини долучилися до впровадження шкільної медіації

Протягом березня 2021 року учні та педагоги шкіл м.Бахмач та м.Ічня Чернігівської області пройшли навчання з базових навичок медіації та отримали можливість впливати на формування безпечного ...

Додано:
Viktor Tarasov

Ichnya_23.03.2021_3
Ще 5 навчальних закладів Чернігівщини долучилися до впровадження шкільної медіації

Протягом березня 2021 року учні та педагоги шкіл м.Бахмач та м.Ічня Чернігівської області пройшли навчання з базових навичок медіації та отримали можливість впливати на формування безпечного шкільного середовища через створення Шкільних служб порозуміння.

Незважаючи на карантинні обмеження, відтепер повноцінні Шкільні служби порозуміння (ШСП) працюватимуть на базі Бахмацької гімназії, Бахмацької ЗОШ №1, Бахмацької ЗОШ №5, Ічнянської гімназії ім.Васильченка, Ічнянського закладу загальної середньої освіти №4.

Ichnya_23.03.2021_2

За словами адміністрації навчальних закладів, подібні тренінги мають стати гарною практикою в освітньо-виховному процесі. Завдяки моделі залученого навчання, учасники постійно працюють у групах, висловлюють свої думки, приймаючи участь у дискусіях і обговореннях та після презентують свої напрацювання.

Медіаторка та експертка Чернігівського громадського комітету захисту прав людини Катерина Данькова розкрила проблематику впровадження шкільної медіації в актуальних умовах:

«У сучасному світі все більше уваги приділяють емоційному стану людини. З проявами психологічної незрілості та встановлення морально-ціннісних якостей потрібно працювати ще з дитячого віку. Наразі ми бачимо тільки зростання рівня підліткової агресії та жорстокості, що провокує підліткову злочинність.

Попередження злочинності серед молодого покоління та профілактична робота має проводитися в середовищі, де діти та підлітки проводять найбільше часу – в школі. Часто непорозуміння з однолітками поглиблює внутрішні переживання підлітка, який висловлює їх шляхом скоєння неправомірних вчинків та агресії проти людей.

З метою профілактики цих негативних явищ, створення атмосфери співробітництва та взаєморозуміння серед учнів варто впроваджувати шкільну медіацію.

Ichnya_23.03.2021_4

У медіації школярі навчаються мирному вирішенню конфліктів, ненасильницькому спілкуванню, безконфліктно висловлювати власну думку, конструктивно керувати емоціями, приймати спільні узгоджені рішення, співпрацювати з іншими людьми, усвідомлювати та пропагувати принципи толерантності, різноманіття та недискримінації.

Отже, першочерговим завдання шкільної медіації є формування безпечного середовища та профілактика правопорушень».

«Створення служб порозуміння в Україні рекомендовано ще в 2010 році. У листі Міністерства освіти і науки України «Щодо подолання злочинності серед неповнолітніх та організації профілактичної роботи», зазначено, що у школах, в яких активно діють програми медіації, кількість звернень до шкільної адміністрації з приводу конфліктів та кількість бійок серед учнів зменшуються на 80%, а кількість випадків тимчасового усунення школярів від навчання — на 75%», – наголошує Катерина Данькова.

Діяльність відбувається в рамках реалізації проекту «Розвиток Громадського центру правосуддя в Чернігівській області» за підтримки американського народу, наданої через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Програми «Нове правосуддя».


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку