Публічне обговорення стану місцевого регулювання пасажирських перевезень водним транспортом у місті Миколаєві

Проектом «Найкращі практики місцевого самоврядування», що впроваджується місцевими Коаліціями за підтримки експертів Реанімаційного Пакету Реформ, було підготовленого проект Дорожньої карти реформ по ...

01
Публічне обговорення стану місцевого регулювання пасажирських перевезень водним транспортом у місті Миколаєві

Проектом «Найкращі практики місцевого самоврядування», що впроваджується місцевими Коаліціями за підтримки експертів Реанімаційного Пакету Реформ, було підготовленого проект Дорожньої карти реформ по напрямку «Транспорт». В рамках реалізації «Концепції розвитку річок та маломірного судноплавства у місті Миколаєві на 2019-2030 роки» 9 квітня відбулося публічне обговорення стану місцевого регулювання пасажирських перевезень водним транспортом і напрацювання рекомендацій до підготовленої ДКР щодо впровадження реформ за напрямом «Транспорт» в місті Миколаєві.

Організатори: коаліція Миколаївської регіональної платформи реформ спільно з Миколаївською міською радою.

В публічному обговоренні взяли участь Віталій Луков – перший заступник Миколаївського міського голови; Артем Ващиленко – експерт коаліції Миколаївської регіональної платформи реформ, голова Української Асоціації Центрів Підтримки Бізнесу; Валерій Вєтров — експерт коаліції Миколаївської регіональної платформи реформ, представник Громадської ради при Державній регуляторній службі України; Олександр Рехтета – кандидат економічних наук, ст. викладач кафедри Економіки та менеджменту МНУ Сухомлинського; Дмитро Іванов – Голова постійної депутатської комісії з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, благоустрою міста, промисловості, транспорту, енергозбереження, зв’язку, інформаційних технологій та діджиталізації Миколаївської міської ради, директор «Артель ЛТД».

До публічного обговорення через платформу Zoom доєдналося близько 30 представників громадськості міста. Також всі охочі слідкували за перебігом обговорень та залишали свої коментарі під трансляцією круглого столу в Youtube на каналі новин Миколаєва та Миколаївської області та на сторінці Центру Підтримки Бізнесу. Для збору пропозицій учасниками було запропоновано фіксувати їх в онлайн таблиці на платформі Google.

02

Артем Ващиленко, як експерт Миколаївської регіональної платформи реформ та один із організаторів Круглого столу зазначив, що публічне обговорення відбувається спільно із засіданням робочої групи по розробці цільової програми розвитку річок та маломірного судноплавства у Миколаєві, що сприяє поглибленому дослідженні даного питання та виробленню механізмів вирішення поставлених питань. Зустріч у даному форматі стала можливою за підтримки Агентства США по міжнародному розвитку USAID та PACT в Україні.

Представник Громадської ради при Державній регуляторній службі України та експерт коаліції Миколаївської регіональної платформи реформ Валерій Вєтров зазначив, що в підготовленій ДКР є окремий розділ в якому сформульовано пропозиції до обговорення, зокрема:

  • Розробка методичних рекомендацій, посібника-збірника, який буде чітко визначати механізми регулювання та контролю річкових перевезень у місті Миколаїв.
  • Розробка маршрутів пасажирських перевезень, які включають туристичні, місця швартування та логістичний зв’язок із наземним транспортом.
  • Розробка проекту положення про проведення конкурсу пасажирським водним транспортом в місті Миколаїв, склад конкурсної комісії повинен складати не менше 50 % представників громадських об’єднань.
  • Необхідно провести класифікацію річкових перевезень.
  • Створення окремого сайту всіх пасажирських перевезень водним транспортом
  • Створення чат бота телеграм, щоб клієнт міг швидко обрати маршрут, вид водного транспорту та час запланованої поїздки та отримати варіанти маршрутів та їх вартості що максимально збігаються із побажаннями пасажирів.

Кандидат економічних наук,  старший викладач кафедри «Економіки та менеджменту» МНУ імені В.О.Сухомлинського Олександр Рехтета, ознайомив учасників та слухачів заходу із станом розвитку річкового транспорту в Україні та світі. Були надані рекомендації, щодо:

  • Організації інформаційної та іміджевої підтримки водної галузі;
  • Проведення регулярних спортивних та культурних заходів на воді;
  • Розвиток туристично-привабливих маршрутів, акцент на екологічності водного транспорту, інтеграція водних маршрутів з велосипедними; 
  • Розвиток інституційної спроможності та електронного врядування;
  • Державно-приватного партнерства у формі концесійних договорів, договорів про спільну діяльність, сервісних контрактів;
  • Модернізації інфраструктури із залученням диверсифікованих інструментів фінансування.

Артем Ващиленко звернув увагу на тому, що водна галузь зарегульована «до стану непривабливості», тобто всі ризики пов’язані з надмірною регуляцією – це одна з ключових проблем, яка також впливає на вартість надання послуг, квитків для кінцевого споживача і взагалі на інвестиційну привабливість цього бізнесу. Результатом зарегулюванності став фактично занепад галузі. При тому є цікавий досвід в світі і показує, що інструменти міського регулювання працюють і дають результат.

Перший заступник Миколаївського міського голови Віталій Луков озвучив ймовірний маршрут річковим транспортом від житлового масиву на мкр Північний де зараз триває «молодіжне будівництво» в центр міста по річці Інгул, який був би доречний. Але на перешкоді стає понтонний пішохідний  міст, який не дає можливості регулярно рухатися середнього розміру водного транспорту, хоча маломірні можуть проходити.

«Ми взяли на себе відповідальність в цьому році створити програму, і ми хочемо, щоб це не було просто програма в скриньку, на полицю. Це повинен бути живий документ, який має чітку мету, терміни, та відповідальних за результати даної програми. І вона має бути не довготривалою, а до 5 років без сумніву. І від міста повинні бути визначені точки-причали, це має на себе взяти місто, а не підприємці. А от місця цих точок мають бути узгоджені з тими, хто має практичний досвід роботи на річці. І це ми повинні зробити в цьому році, тобто чітко визначити місця, прорахувати бажано з науковцями, запрошуємо наш НУК до співпраці в розробці схеми руху транспорту по річці. Зараз ми працюємо над новими маршрутами комунального транспорту, тому ми це повинні розглядати в єдиній системі з водним транспортом і ми не маємо право це розділяти.

Голова постійної депутатської комісії з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, благоустрою міста, промисловості, транспорту, енергозбереження, зв’язку, інформаційних технологій та діджиталізації Миколаївської міської ради, директор «Артель ЛТД» Дмитро Іванов, зазначив, що: «Багато сказано, а ще більше необхідно робити. Перше – методичні рекомендації, у нас їх немає. Вони є різні для різних видів транспорту, тому сьогодні ми маємо досвід по пасажирським перевезенням, здебільшого туристичний. Ми бачимо, як перевозять маленькі катери, більші, які готує «Артіль-Марин» і до нас по різному відносяться і Укртрансбезпека і інші регулятори. Розглядають під різними кутами. А це повинно бути однаково, чіткі та єдині правила для всіх. По друге, – розробка маршрутів, куди? У нас немає причалів. У нас є одне перевезення від Каботажного спуску до мкр Мала Корениха. У Великій Коренисі причал зруйнований. Головне, що потрібно зробити, це зрозуміти, де ми будемо ставити причали, де вони є по плану, яка ситуація по глибинам. В нас на річці Інгул два мости, під ними пройдуть тільки низькі плавзасоби. В нас немає інформації про стан ріки поруч із заводом (ред. ДП «Миколаївський суднобудівний завод», колишня назва завод імені 61 комунара), адже по річці є доступ до заводу, а далі після заводу. Немає концепції відносно тієї акваторії, яка відноситься до заводу. Загалом ми повинні розглянути плани річкової акваторії і зрозуміти, що необхідно робити в першу чергу, що в другу, розкласти це по рокам. Наступне – електронні білети, це також проблемно, адже не всі можуть собі дозволити купити смартфони. Але головне питання, – де будуть причали? На сьогоднішній день актуальним буде провести опитування місцевого населення щодо бажаного розташування причальних зон».

В свою чергу представники Управління транспорту Миколаївської міської ради зазначили, що якщо будуть причали, і буде введений водний транспорт, то вони сприятимуть зміненню транспортної стратегії.

Головний конструктор ТОВ «Проєктно-дизайнерське бюро «Прой-Ланголд Миколаїв», голова ГО «Яхт-клуб «Стрілка» Сергій Мірошник висловив свою думку: «Якщо ми говоримо про гармонійне включення річкового транспорту в систему міського транспорту, то тут необхідно провести детальний аналіз: по перше – проаналізувати потенційні пасажиропотоки, по друге, – аудит причальних споруд на сьогоднішній день, третій – тестові рейси, можливо по прикладу Бла-бла-карів, щоб громади могли замовити катер, який би міг перевозити людей, це все актуально для територій нижче Варварівського мосту по напрямку течії Південного Бугу. За результатами дослідження берегової інфраструктури можна говорити про те, які маршрути можна розробити. Але це бізнес і саме для цього ми повинні знати пасажиропотоки, знати кого ми плануємо возити. Якщо пасажиропотоку немає, то всі наші зусилля є марними. Важливе питання флоту, який зможе забезпечити пасажирські перевезення, на сьогодні в Миколаєві його немає. Ми можемо запропонувати декілька наших розробок, які ми робили для різних міст, для того, щоб їх можна було проаналізувати. І зрозуміти, що необхідно: розмір, місткість і т.д. Ще одне питання – це сезонність, коли закінчується навігація, люди знов залишаються відрізаними і вимушені користуватися наземним транспортом. Як варіант це спілкування із регулюючими службами, щоб можна було продовжити навігацію для пасажирських суден, тоді можна буде забезпечити ритмічні перевезення по визначеним маршрутам, які будуть прораховані і організовані. Друге – будівництво флоту – це фінансово витратне явище, і в більшості випадків у приватних підприємців таких коштів немає. Тому варто звернути увагу на програми кредитування, які даються під гарантії міста. На умовах лізингу судно передається підприємцям і вони вже експлуатуючи судна, погашають кредити. І знов ми повертаємося до міського муніципального пароплавства. Загалом це питання комплексне, яке вимагає залучення інтелектуальних можливостей, конструкторських можливостей і фінансових».

Дмитро Іванов звертаючись до всіх наголосив на тому, що потрібно розглядати питання не тільки пасажиро перевезень. «Ми повинні в комплексі розглядати пасажирські, туристичні, розважальні і загалом всі види перевезень, для яких нам потрібні причали. Тобто питання розглядаємо комплексно.  Розглядаючи питання створення комунального підприємства, варто розуміти, що навігація триває 4 місяці, тоді як працівникам необхідно виплачувати заробітну платню 12. Тому я виступаю проти того щоб громада витрачала на це кошти. Тоді як громада може витратити кошти на будівництво причалів, я це підтримаю».

Капітан катера «Ліберті» Олександр Воронцов додав, що: «Відносно туристичних маршрутів у нас є пропозиції, ми працюємо над створення єдиної електронної бази суден для туристичних маршрутів. Ми хочемо об’єднати всіх перевізників на базі однієї системи, чат-бот в Телеграмі. Як ми це бачимо: в людини буде відображатися на екрані судно, яке він хоче, парусне, або це може бути трамвайчик, катер-Ліберті, неважливо, та обрати кількість годин, які планує провести на воді. Ідея в тому, щоб підтягнути капітанів суден, які знаходяться біля причалів, але хто буде перевіряти технічний стан цих катерів, щоб взяти на роботу? Над цим питанням ми ще працюємо. Відносно екскурсійних та туристичних маршрутів єдиний магніт – це в смт Парутино заповідник  Національний історико-археологічний «Ольвія». Ми щорічно ходимо туди. Причал є, але на ньому немає перил і немає поглиблення, необхідно метрів 10 прокопати підхід до причалів і в змозі один-два рази на тиждень влаштовувати екскурсійні прогулянки від «8 причалу» або Нижнього БАМу на цілий день».

Результати обговорення та надана громадськістю інформація будуть також долучені до розробки проекту Дорожньої карти реформ по напрямку «Транспорт», що розробляється спільно коаліціями експертних міжрегіональних груп для розробки кращих практик, внесення змін та впровадження реформ на місцевому рівні.

03

Станом на 12.04.2020 до форми для надання ПРОПОЗИЦІЙ для реалізації розробленої Дорожньої карти реформ за напрямом “Транспорт” було винесено наступне

Марина Калмикова, фізична особа (за фахом архітектор), запропонувала:

Перший напрямок – це проведення роботи по створенню муніципального органу з регулювання, логістики пасажирських перевезень (доручення юридичному департаменту ММР).

Другий напрямок:

  • це терміново закінчити будівництво (реконструкцію) існуючого річкового вокзалу, як основного містоутворюючого об’єкта зовнішнього річкового транспорту;
  • розроблення загальної схеми розміщення об’єктів в прибережній зоні як існуючих так і проектних (доручення департаменту архітектури ММР) з відповідними підсхемами:
    • транспортна схема водних пасажирських перевезень з існуючими та проектними причалами, пірсами тощо (доручення управлінню транспорту сумісно з архітектурою);
    • схема шляхів проходження (фарватер) водного пасажирського транспорту маломірного флоту та проведення гідротехнічних робіт з очищення цих шляхів (розпорядник ?) 

Збір пропозицій для реалізації ДКР «Транспорт» продовжується.

 

Запис події тут


Тематика публікації:            

Останні публікації цього розділу:

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку

Зимноводівська громада: спільний пошук рішень для розвитку

Будувати спільноту в часи війни: як партисипативний театр змінює громади в Україні

Молодіжні ради отримали компʼютерну техніку та оснащення для роботи

ProjectPro: підтримка Європейського Союзу для українського бізнесу

  • Alexander Se

    У 2021 році Миколаїв нікуди не пливе))