Освітяни шукали шляхи попередження насильства в школі та відпрацьовували механізми реагування на його прояви

Незважаючи на літні відпустки, ініціативній групі «Патронус» вдалося зібрати на один захід людей, які пов’язані спільним – захистом дитини. Вперше за тривалу практику відбувся захід, в якому взяли ...

Додано:
Хома Ніна

IMG_5991
Освітяни шукали шляхи попередження насильства в школі та відпрацьовували механізми реагування на його прояви

Незважаючи на літні відпустки, ініціативній групі «Патронус» вдалося зібрати на один захід людей, які пов’язані спільним – захистом дитини. Вперше за тривалу практику відбувся захід, в якому взяли участь представники різних напрямків – заступники директорів загальноосвітніх навчальних закладів м. Львова, учителі правознавства, соціальні педагоги та практичні психологи. Також були запрошені працівники різних служб, завдання яких попередити та усунути негативні явища, пов’язані з жорстоким поводженням з дітьми – поліція, служба у справа дітей, центр соціальних служб  для сім’ї, дітей та молоді.

 «Спочатку було тривожно. Не було певності, чи знайдуть учасники спільну мову, чи вийдуть на спільні потреби. Та страхи виявилися марними. Тепла, невимушена атмосфера, інтерактивні вправи, тренери посприяли тому, що усі учасники включилися у роботу і впродовж двох днів активно працювали над проблемою» – відзначила одна з тренерок Наталія Добрянська.

«Важливою ланкою у подоланні та попередженні жорстокого поводження з дітьми в сімейному та шкільному середовищі є освітні заклади. Педагоги, вихователі, психологи -це ті спеціалісти, які контактують з дитиною, здатні виявити та ідентифікувати насильство щодо дитини. Важливо, щоб у таких випадках спеціаліст знав як діяти, які органи та установи залучати до співпраці, як комунікувати з дитиною та батьками, адже саме інтереси дитини та її захист є в пріоритеті. Надзвичайно приємно, що учасники й учасниці тренінгу були відкритими і мотивованими до отримання інформації та практичного її застосування» – розповіла інша тренерка Мар’яна Гевко.

Впродовж першого дня тренінгу «Школа – простір протидії насильству» говорили про законодавчу базу, про індикатори, які допомагають визначити, чи мало місце насильство. Впродовж наступного дня, вранці  тренерки розповідали про захід на телебаченні та радіо, а згодом разом з учасниками  розробляли план заходів, щодо попередження та реагування на факти жорстокого поводження з дитиною як у школі, так і у сімейному середовищі. Родзинкою другого дня стала участь у тренінгу учнів – старшокласників, які підготували мотиваційні плакати для флешмобу «Стоп насильству!», на яких візуально передали своє бачення проблеми жорстокого поводження з дітьми та презентували їх учасникам тренінгу.

 «Спілкуючись з учасниками тренінгу ділились цікавими ідеями та практиками у роботі з дітьми та батьками. Деякі з них планую запровадити і у своєму навчальному закладі. Також дуже важливим було те, що тренерки Ніна, Мар’яна та Наталя фахово та структурно подали необхідну інформацію застосовуючи інтерактивні методи. Дуже вдячна за те, що запросили мене взяти участь у цьому тренінгу» – розповіла одна з учасниць тренінгу Уляна Мартинів, заступниця директора з виховної роботи СЗШ №60.

«Здійснилась моя давня мрія зібрати активних мотивованих освітян, відповідальних представників влади, зорганізувати класну команду і попрацювати комплексно над найбільш проблемними питаннями в сфері прав дитини. За це окрема велика подяка команді Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини»  за підтримку і сприяння! Тепер, коли ми всі надихнулись, набрались нових знань, умінь, контактів однодумців, розробили плани впровадження цих інструментів в школі, ми зможемо значно більше чим поодинці» – поділилась враженнями від заходу координаторка ініціативної групи «Патронус» Ніна Хома.

«Для мене важливим було отримати цей досвід, оскільки ми часто проводимо для діток та студентів просвітницькі заходи на різні теми, однією з яких є протидія сімейному насильству та доволі часто після їх закінчення виникають питання тет-а-тет щодо насильства в сім’ї та в школі. Тепер я знатиму як має оформити вчитель дану скаргу і як повинні діяти між собою Центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді і органи внутрішніх справ, а саме сектор ювенальної превенції для захисту інтересів та прав дитини» –  відзначила Оксана Санагурська з Управління забезпечення прав людини при Національній поліції України.

20447290_1501529603243015_316031180_o

Підсумовуючи обидва дні тренінгу, варто зазначити, що захід був насиченим, емоційним, динамічним та продуктивним. Учасники отримали корисні знання, вміння, знайомства, матеріали, які допоможуть їм у майбутньому більш активно захищати права дитини.

Завершальним етапом освітнього заходу став недільний флешмоб біля центрального входу в ратушу під назвою «Стоп насильству!», участь у якому взяли діти та інші небайдужі.  За допомогою візуальних засобів школярі показали своє бачення жорстокого поводження з дітьми та бажання протидіяти цьому. Захід мав на меті поінформувати громадськість про нетерпимість до насильства.

IMG_5991

Освітній захід здійснювався Українською Гельсінською спілкою з прав людини у співпраці з громадською ініціативою «Патронус» та ГО Молодіжний центр розвитку «МІСТ», у рамках плану дій Всеукраїнської освітньої програми “Розуміємо права людини” при підтримці програмою Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Права людини в дії». 


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Інклюзивне відновлення та відбудова: конференція та рекомендації від експертів

В Україні запустили безкоштовні онлайн-курси англійської для працівників ДСНС

Українські благодійники отримали високу оцінку від моніторингової місії Americares

Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році

Відкриваємо шлях до майбутнього за допомогою "НАВІГАТОРА МАЙБУТНЬОГО"

Що думаєте про тему деінституціалізації?