Освітян Донеччини та Луганщини навчають працювати на нових засадах та готувати стратегії з підвищення конкурентноздатності

2 грудня 2019 року БО «Благодійний фонд «Фундація соціальних інновацій «З країни в Україну» розпочав першу конференцію-інтенсив в рамках проєкту «Освітній марафон». Подія відбувається протягом 2-6 ...

освіта
Освітян Донеччини та Луганщини навчають працювати на нових засадах та готувати стратегії з підвищення конкурентноздатності

2 грудня 2019 року БО «Благодійний фонд «Фундація соціальних інновацій «З країни в Україну» розпочав першу конференцію-інтенсив в рамках проєкту «Освітній марафон». Подія відбувається протягом 2-6 грудня п.р. у готелі «Братислава» (Київ, вул. Андрія Малишка, 1). «Освітній марафон» спрямований на розвиток управлінської компетентності керівників закладів загальної середньої освіти для впровадження «Нової української школи». Організатор події – БО «Благодійний фонд «Фундація соціальних інновацій «З країни в Україну» в рамках проекту «Демократичне врядування у Східній Україні» Агентства США міжнародного розвитку (USAID). Інформаційний партнер – Донецький прес-клуб.

Фундація соціальних інновацій «З країни в Україну» протягом чотирьох років працює над втіленням освітніх проєктів, спрямованих на зміни у системі освіти. «Ми вивчаємо кращі практики вітчизняних та закордонних спеціалістів-реформаторів, працюємо з Міністерством освіти і науки України, з навчальними закладами невеликих міст нашої країни, та громадським сектором. І цього навчального року наша команда розпочала роботу над комплексним проєктом «Освітній марафон». Ми сподіваємося, що допоможемо учасникам підвищити конкурентоздатність навчального закладу, мотивацію вчителів до взаємодії із учнями, а також підсилити партнерство з батьками і громадою» – сказав голова правління організації Денис Блощинський.

У заході беруть участь команди зі 60 шкіл Донеччини та Луганщини. Протягом навчального року команди, у складі яких директор/ка школи, заступник/ця і вчитель/ка, розроблять стратегію розвитку навчального закладу під менторством відібраних експертів/ок. Програма передбачає лекції, тренінги, дискусії, зустрічі з освітніми реформатор(к)ами, представниками/цями бізнес-школи, профільних громадських організацій, мережування тощо. Географія учасників/ць: Маріуполь, Краматорськ, Дружківка, Покровськ, Красногорівка, Авдіївка, Волноваха, Слов’янськ (і район), Добропілля (і район), В.-Новосілка (і район), Бахмут (і район), Вугледар, Селідове, Костянтинівка (і район), Новогродівка, Торецьк. Золоте, Сватове, Троїцьке, Рубіжне, Попаснянський район, Біловодськ (і район), Сєверодонецьк, Лисичанськ.

«По завершенню проєкту учасники/ці будуть краще розуміти зміст реформи НУШ, її цінності та способи впровадження в конкретних школах, – пояснив Денис Блощинський. - Також планується розробити 30 грантових проєктних заявок для впровадження освітніх стратегій, а ще створити онлайн-платформу для освітянської спільноти і партнерської роботи».

Володимир Божинський, керівник експертної групи з державно-громадського управління освітою Міністерства освіти на науки України, під час відкриття заходу сказав: «Яке б рішення ми не прийняли на центральному рівні, без реального застосування для вас, освітян, воно не матиме сенсу».

Професор, керівник проєкту Фінська підтримка реформи української школи “Навчаємось разом”, старший викладач Школи підготовки вчителів Гельсінського університету (University of Helsinki) Арто Ваахтокарі пояснив основні «секрети» успіху фінської системи освіти. Пан Арто наголосив, що директор школи – це педагог-лідер, який довіряє вчителям, спрямовує, а не контролює їхню діяльність. Також вітається командна робота, відсутні інспектори та наглядачі. «Довіра формується разом із відповідальністю, для формування відповідальності потрібна рефлексія. Раз на рік директор має зустрітися з кожним вчителем і обговорити, що відбувається. Керівництву потрібно направляти, а не контролювати, тому що контроль – це покарання, а «направляти» означає «удосконалювати», – наголосив фінський експерт.

В «Освітньому марафоні» взяла участь і міністерка освіта та науки 2016-2019 рр., нині проректорка з міжнародних зв’язків університету ім. Бориса Грінченка Лілія Гриневич, яка розпочинала впровадження Нової української школи (НУШ). “Ключова ідея НУШ – у тому, щоб перейти від школи, в якій дають тільки знання до того, що їм дасть успіх у житті – компетенції. Компетентності – це не протилежність знанням. Адже знання є ядром, навколо якого формуються компетентності – вміння застосовувати знання у життєвих і професійних ситуаціях, на практиці. А також ставлення до ситуацій на основі системи цінностей”, – підкреслила екпертка.

Лілія Гриневич наголосила на тому, що чим краще система середньої освіти – тим більший темп зростання економіки! “Ми давали суму знань і алгоритми. Наші українські діти займають провідні місця в олімпіадах, виграють складні наукові конкурси. Але питання в тому, що суспільство розбудовує більшість. І це критично. Бо ці блискучі діти мають можливість поїхати куди завгодно, а більшість залишається в країні – і саме вони мають її розбудовувати! Цим шляхом їдуть провідні країни. Уміння вчитись впродовж життя, самовираження і обізнаність в сфері культури, економічна компетентність – все це потрібно враховувати!” – сказала пані Лілія.

Завершуючи виступ, вона наголосила: “Є два шляхи – опустити руки і продовжувати жити міфами про нашу найкращу в світі освіту, – тоді процеси деградації будуть стрімко пришвидшуватись. Та другий – впроваджувати НУШ з інвестиціями і відповідними наслідками – і тоді ми йдемо до вищої якості освіти і людського капіталу в цілому”.

Конференція триватиме до кінця тижня, під час заходу учасники/ці обговорять питання побудови партнерства між батьками, вчителями та учнями, інклюзивної освіти, учнівського лідерства, критичного мислення та медіаграмотності в організації освітнього процесу, а також почнуть готувати стратегії розвитку свого навчального закладу.

 

«Освітній марафон» реалізується в рамках проекту «Демократичне врядування у Східній Україні» (DG East) Агентства США міжнародного розвитку (USAID).

 

Джерело: Донецький прес-клуб.


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Інклюзивне відновлення та відбудова: конференція та рекомендації від експертів

В Україні запустили безкоштовні онлайн-курси англійської для працівників ДСНС

Українські благодійники отримали високу оцінку від моніторингової місії Americares

Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році

Відкриваємо шлях до майбутнього за допомогою "НАВІГАТОРА МАЙБУТНЬОГО"

Що думаєте про тему деінституціалізації?