Миколаївське відділення Асоціації міст про статус старости відповідно до змін у виборчому законодавстві

Однією з новел у змінах до виборчого законодавства, прийнятих Верховної Радою України 16 липня, виявилось питання статусу старост сільських, селищних рад.Старости - виборні посадові особи місцевого ...

Додано:
at

amu_bublyk_okremo_na_sayt_1_2
Миколаївське відділення Асоціації міст про статус старости відповідно до змін у виборчому законодавстві

Однією з новел у змінах до виборчого законодавства, прийнятих Верховної Радою України 16 липня, виявилось питання статусу старост сільських, селищних рад.

Старости – виборні посадові особи місцевого самоврядування.
Конституція України регулює строки повноважень та призначення чергових місцевих виборів депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, проте Основний Закон не містить норм щодо старост.

Правове регулювання статусу і повноважень старост – у Законі «Про місцеве самоврядування в Україні». І звісно, виникає питання визначення строку повноважень задля визначення позиції щодо призначення чергових виборів саме старост. Тому до проекту 3485 було внесено ряд правок, які дали відповіді на ці питання.

Зокрема, відповідно Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення виборчого законодавства» внесено зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме виключена ст. 14-1 Закону, яка визначала статус старости, а ст.54-1 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» має інший вигляд.

  • Відтепер староста є посадовою особою та затверджується сільською, селищною, міською радою на строк її повноважень за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови.
  • Староста є членом виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради за посадою і працює в ньому на постійній основі.
  • Порядок організації роботи старости визначається цим та іншими законами, а також Положенням про старосту, затвердженим сільською, селищною, міською радою.
  • При здійсненні наданих повноважень староста є відповідальний і підзвітний раді та підконтрольний сільському, селищному, міському голові.
  • Староста не рідше одного разу на рік звітує про свою роботу перед радою, а на вимогу не менш як третини депутатів – у визначений радою термін.
  • Повноваження старости можуть бути достроково припинені за рішенням відповідної ради.
  • Повноваження старости, які було визначені законом залишилися у тому ж самому обсязі, що і раніше. Зміна здійснена у способі вибрання на посаду, якщо раніше особу (старосту) вибирали жителі відповідного села, селища, старостинського округу, то зараз це буде здійснюватися відповідною радою.

З часу вступу у силу Виборчого кодексу України норми цього документу не розповсюджуються на старост, таким чином ми не будемо обирати старост на місцевих (чергових чи перших) виборах 2020 року.

«Цей варіант вирішує питання оперативності впровадження інституту старост (не витрачатиметься час на сам виборчий процес), є шанс організації конструктивної роботи ради-старости, в умовах обмеження фінансових ресурсів громад – економія місцевого бюджету. Враховуючи, що староста – член виконкому, таке рішення є реалістичним», - коментує регіональний консультант з юридичних питань Асоціації міст України Лідія Віштал. 

 ____________ 

Миколаївське РВ АМУ


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Відкриваємо шлях до майбутнього за допомогою "НАВІГАТОРА МАЙБУТНЬОГО"

Що думаєте про тему деінституціалізації?

Skills4Recovery та JA Ukraine провели ярмарок молодіжного підприємництва Junior EXPO-2024 у Чернівцях

У Сумах хаб ІМІ надає медійникам техніку та захисне спорядження

Юридичне\Волонтерське для ГО, волонтерів та активістів

Відбувся круглий стіл “Наш Південь: ідентичності в умовах війни”