Інструкція: як переселенцям та жителям окупованої/непідконтрольної території отримати ID картку
Тепер оформлюючи паспорт по досягненню 14 років або у разі обміну паспорта замість втраченого або викраденого, більше не видають документ у формі книжечки зразка 1994 року, але роблять спеціальну ...
Додано:
Анна Дерев'янко
ЯК ЦЕ ЗРОБИТИ ЖИТЕЛЯМ ОКУПОВАНОЇ ТЕРИТОРІЇ АР КРИМ ТА М. СЕВАТОПОЛЬ?
Особа має право звернутись до будь-якого територіального підрозділу Державної міграційної служби України (далі – ДМС) за місцем свого фактичного проживання / перебування та подати такі документи:
у випадку настання 14 років :
- Свідоцтво про народження (оригінал та бажано мати при собі копію). Паспорт батьків / одного з них або законних представників, які є громадянами України. У випадку, якщо батьки або законні представники на момент народження дитини були іноземцями або особами без громадянства, подається довідка про реєстрацію особи громадянином України.
- Ідентифікаційний номер або документ, що підтверджує відмову від його прийняття.
- Документи, що підтверджують реєстрацію місця проживання дитини до 2014 року (будинкова книга або картка Ф.16 ).
- Свідоцтво про одруження, зміну прізвища тощо (для батьків дитини такі документи необхідні для підтвердження родинних стосунків).
у випадку обміну паспорта:
- Паспорт, що підлягає обміну.
- Документи, що підтверджують обставини, у зв’язку з якими паспорт підлягає обміну (свідоцтво про одруження, зміну прізвища тощо).
- Паспортний документ законних представників і документ, що підтверджує їх повноваження (наприклад, рішення суду щодо встановлення опіки над особою).
- Документи, що підтверджують сплату адміністративного збору (додати) або оригінал документа про звільнення від його сплати.
- Ідентифікаційний номер або документ, що підтверджує відмову від його прийняття.
- Документи, що підтверджують реєстрацію місця проживання (будинкова книга або картка Ф.16).
- Свідоцтво про одруження, зміну прізвища тощо (для підтвердження причини обміну паспортного документа).
- Довідка про взяття на облік ВПО (у разі наявності).
у разі оформлення паспорта замість втраченого або викраденого:
- Заява встановленого МВС зразка про втрату або викрадення паспорта зразка 1994 року або нової ID-картки.
- Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта на території України).
- Рішення суду про встановлення особи (для осіб, яких не було встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи).
- Паспортний документ законних представників і документ, що підтверджує їх повноваження (наприклад, рішення суду щодо встановлення опіки над особою).
- Документи, що підтверджують сплату адміністративного збору або оригінал документа про звільнення від його сплати.
- Ідентифікаційний номер або документ, що підтверджує відмову від його прийняття.
- Документи, що підтверджують реєстрацію місця проживання (будинкова книга або картка Ф.16).
- Свідоцтво про одруження, зміну прізвища тощо (за наявності).
Додаткові документи (за наявності):
- Свідоцтво про народження дітей (у разі наявності).
- Свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу (в разі наявності).
- Посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб).
- Довідку про взяття на облік ВПО.
- Рішення суду про встановлення особи (для осіб, яких не було встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи).
При подачі документів особиста присутність особи є обов’язковою – під час оформлення заяви -анкети необхідно відцифрувати обличчя заявника, його підпис та відбитки пальців (за згодою особи або її батьків / законних представників), що вноситься до безконтактного електронного носія.
Якщо заявник через фізичні вади не може підтвердити власним підписом правильність таких відомостей, працівник територіального підрозділу ДМС робить відмітку про неможливість такого підтвердження (п. 7 розд. І Наказу «Про затвердження Тимчасового порядку оформлення і видачі паспорта громадянина України» № 456 від 06.06.2019).
Виключення для ВПО: оформлення паспорта без безпосередньої участі особи можливе, якщо така особа знаходиться на підконтрольній території України та:
- Не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров’я, оформленим в установленому порядку.
- Відбуває покарання в установах виконання покарань на підконтрольній території України – подає документи через уповноважену особу до територіального підрозділу ДМС за місцем розташування адміністрації відповідної установи.
- Перебуває на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу – подає документи через уповноважену особу до територіального підрозділу ДМС за місцем розташування адміністрації відповідного медичного закладу.
У зазначених випадках за зверненням особи представники Державної міграційної служби повинні надати послуги за місцем знаходження такої особи.
Законом забороняється вимагати від осіб персональні дані, що свідчать про етнічне походження, расу, політичні, релігійні чи інші переконання, звинувачення у скоєнні злочину або засудження до кримінального покарання, а також дані щодо здоров’я або статевого життя.
Увага! У випадку, якщо заявник постійно проживає на території Криму та не має довідки про взяття на облік ВПО, оформити ID-картку можна у відповідному територіальному підрозділі на материковій Україні незалежно від місця проживання!
Не менш важливо! При оформленні паспорта вперше у віці 14-18 років, підрозділом ДМС видається заява-анкета з фото та печатками підрозділу ДМС, на підставі якої особа може також перетнути адміністративний кордон з АРК до моменту отримання ID-картки.
СТРОКИ
Законодавством встановлено строк звернення за паспортом – місяць з дня настання умов для звернення.
Строк розгляду документів та видачі паспорту – не менше 20 днів (якщо паспорт у формі картки видається вперше).
Паспортний документ у формі картки видається:
- особам віком від 14 до 18 – строком дії на 4 роки;
- особам з 18 років – строком дії на 10 років.
ОПЛАТА
Якщо паспорт видається вперше, адміністративний збір не вимагається і послуга надається безкоштовно.
Загальна вартість адміністративного збору у разі оформлення протягом 20 робочих днів становить 345 грн., у тому числі:
- вартість адміністративної послуги за оформлення та видачу паспорта громадянина України у формі картки: 126 грн.;
- вартість бланка: 219 грн..
Загальна вартість адміністративного збору у разі термінового (протягом 10 робочих днів) оформлення становить 471 грн., у тому числі:
- вартість адміністративних послуг за оформлення та видачу паспорта громадянина України у формі картки: 252 грн.;
- вартість бланка: 219 грн..
Примітка. У разі обміну замість втраченого чи пошкодженого паспорта сплачується держмито у розмірі 34 грн. (два неоподаткованих мінімуми доходів громадян).