Громадськість закликає Президента, народних депутатів та Омбудсмена внести конституційне подання щодо неконституційності е-декларування для активістів

3 квітня 2018 року Верховна Рада України вчергове безрезультатно спробувала виправити помилку та скасувати неконституційне електронне декларування для громадських активістів. Голосування було ...

Додано:
RPR

Шаблончик
Громадськість закликає Президента, народних депутатів та Омбудсмена внести конституційне подання щодо неконституційності е-декларування для активістів

3 квітня 2018 року Верховна Рада України вчергове безрезультатно спробувала виправити помилку та скасувати неконституційне електронне декларування для громадських активістів. Голосування було провалено народними депутатами, незважаючи на заклики міжнародної спільноти відмінити ці дискримінаційні для громадськості норми, а також негативні висновки Венеційської комісії.

Поширення на фізичних осіб антикорупційних заборон, обмежень та обов’язків суперечать конституційному праву на свободу об’єднань, принципу рівності та забороні обмежень за ознакою виду діяльності, невтручанню в особисте життя. Окрім того, покладання на невизначене коло фізичних осіб антикорупційних обмежень та обов’язків, які передбачені для осіб, що здійснюють функції держави, суперечить принципу верховенства права в частині порушення правової визначеності, а також суперечить конституційному праву на свободу об’єднань, принципу рівності та забороні обмежень за ознакою виду діяльності, невтручанню в особисте життя.

Для захисту права громадян України на активну громадянську позицію від дискримінаційних норм, які не відповідають Основному Закону, коаліція громадських організацій Реанімаційний Пакет Реформ підготувала відкрите конституційне подання про визнання положень пункту 5 частини першої статті 3, абзацу третього частини третьої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII   та  пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей фінансового контролю окремих категорій посадових осіб» від 23 березня 2017 року  такими, що не відповідають Конституції України.

Фактично на осіб, що не мають можливість вчиняти корупційні дії, а навпаки спрямовують свою діяльність на запобігання та боротьбу з корупцією, поклали антикорупційні заборони та обмеження, перетворивши їх на суб’єкти кримінальної та адміністративної відповідальності. В той же час змінами до Закону України «Про запобігання корупції» неясно і нечітко визначені не лише мета покладення на відповідних осіб зазначених заборон, обмежень і відповідальності, а й саме коло цих осіб.

Враховуючи вище зазначене, громадськість звертається до суб’єктів права на конституційне подання – Президента України як гаранта дотримання Конституції України, народних депутатів та Уповноваженого Верховної Ради з прав людини – підтримати підготовлене громадськістю подання та невідкладно звернутися з ним до Конституційного Суду України з проханням:

  • визнати положення пункту 5 частини першої статті 3, абзацу третього частини третьої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII такими, що не відповідають Конституції України (є не конституційними), оскільки вони не відповідають положенням частини першої статті 8, частині першій статті 21, частині другій статті 24,частині першій статті 32, частини четвертої та частини п’ятої статті 36, частини першої статті 64, Конституції України;
  • визнати положення пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей фінансового контролю окремих категорій посадових осіб» від 23 березня 2017 року такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними) як пов’язані з неконституційними положеннями пункту 5 частини першої статті 3, абзацу третього частини третьої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII.

Реанімаційний Пакет Реформ

Інститут громадянського суспільства

Центр політичних студій і аналітики «Ейдос»

Український незалежний центр політичних досліджень

Фонд «Демократичні ініціативи ім. Ільки Кучеріва»

Центр UA

Інтерньюз – Україна

Центр економічної стратегії

Центр політико-правових реформ

Центр демократії та верховенства права

Громадянська мережа ОПОРА

Детектор медіа

Transparency International Ukraine

Антикорупційний штаб

Слідство-інфо

Українська Гельсінська спілка з прав людини

Українська федерація убезпечення

Стейтвотч

Громадський люстраційний комітет

Європейська правда

Інститут масової інформації

Центр громадянського представництва «Життя»

Фундація DEJURE

МБО «Екологія – Право – Людина»

Центр «Нова Європа»

bihus.info

Платформа прав людини

Українське Піратське Співтовариство

Об’єднання Толока

Комітет виборців України

Асоціація розвитку та безпеки

Всеукраинская Аграрная Рада

Родина

Дунайсько-Карпатська Програма

Харківський інститут соціальних досліджень

Донецкий інститут інформації

Бахмат

Центр Громадянських Свобод

Центр інформації про права людини

Харківська правозахисна група

Центр громадського моніторингу та досліджень


Тематика публікації:                

Останні публікації цього розділу:

Закарпаття у рейтингу енергоефективності

У Харкові громадські активісти провели дослідження щодо використання публічних консультацій в роботі органів влади

Громадські активісти дослідили правові та соціальні проблеми людей з інвалідністю в містах Дніпропетровської області

Відбувся семінар з авторами бюджету участі-2018 Баранівської ОТГ

Розвиток сільських територій – це спільне завдання влади, бізнесу та громадян

Експерти Чернігівського центру прав людини розпочали моніторинг якості дорожньо-будівельних робіт